Dreamcast werkt niet op nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik heb net bij de Blokker voor 179 euro een provision 21" TV gekocht.

Qua prijs opzich een goede deal; nieuw vind je geen enkele andere TV met de zelfde specificaties. Het beeld is niet super, maar zeker te doen en ik heb hem toch gekocht om naar te kijken als ik eigenlijk achter een computer zit, en om mijn consoles op aan te sluiten in plaats van in de woonkamer.

Na een korte installatie werken alle zenders, alsmede mijn PSX en PS2. Ik sluit ze aan via de enige SCART ingang die op de achterkant van de televisie te vinden is. Probeer ik hetzelfde met mijn Dreamcast (ook direct via SCART) dan krijg ik slechts heel vaag iets van het beeld te zien (wel geluid)
Op alle andere televisies werkt mijn dreamcast wel (hier in huis dan). Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 15:21
Misschien dat je scartaansluiting op je Dreamcast een beetje minder is geworden. Probeer eens wat supermiddel (WD40 ofzo) erin te spuiten, of anders moet je hem eens via de tulp aansluitingen proberen aan te sluiten, misschien dat dat wel werkt?

Verwijderd

Tsja is je SCART ingang van je nieuwe tv wel helemaal schoon? (lijkt me stug van niet maar je weet maar nooit)

• SEFje
nou het lijkt me niet echt; de TV is net nieuw, een half uurtje geleden zat ik nog op de oude TV mijn dreamcast volop te gebruiken (zonder klachten...)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik heb die TV ook maar geen dreamcast. ik weet wel dat mijn psx, n64, en ps2 het gewoon doen. heb je de TV wel op het AV kanaal gezet?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• SEFje
Burning_acid schreef op 17 augustus 2002 @ 18:49:
ik heb die TV ook maar geen dreamcast. ik weet wel dat mijn psx, n64, en ps2 het gewoon doen. heb je de TV wel op het AV kanaal gezet?
ja, want mijn psx en ps2 doen het ook (op AV dus)

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
Waarschijnlijk zie je heeeeeelerg in de verte een heeeel klein beetje beeld.
Geluid is ook goed.

Probleem : Scartkabel is een RGB SCART kabel, en jou nieuwe tv'tje heeft geen RGB SCART ingang.

Kweenie of jevoor je DC een andere kabel kan krijgen.
(www.lik-sang.com mischien)

• SEFje
hmmz... :( wat voorn scart kabel moet ik dan kopen?

• SEFje
tja ik heb deze http://www.lik-sang.com/c...91d6995c7b6f95833492d3f07 nu... enig idee welke andere uit het rijtje van lik0sang ik moet nemen dat hij wel werkt?

• Psychops
Die met SVIDEO (Als je die ingang hebt).

• SEFje
hmmm nee die heb ik helaas niet.

is er niet in Nederland daar een verloopstukje voor te kopen trouwens? niet speciaal voor SVIDEO maar gewoon om mijn RGB SCART kabel toch werkend te krijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door SEFje op 17-08-2002 21:53 . Reden: iets vergeten toe te voegen ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 12:56

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, een nieuwe tv met scart ingang die geen RGB ondersteunt? Ik wist niet eens dat dat nog gemaakt werd...

Verwijderd

heb je het kanaal al proberen te veranderen, kan zijn dat dreamcast een net iets andere poort:? gebruikt ofzo, net zoals dat yorin op een ander kanaal zit dan net5 zeg maar.

• SEFje
ja ik ben alle kanalen al afgegaan met de Dreamcast aan, maar je ziet ook al heel vaag in de verte een Dreamcast beeld, oals Psychops al beschreef, op het AV kanaal

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ondersteund hij dus geen RGB scart :| wat je daar aan moet doen is of andere tv of nog ergens een dc kabel van daan zien te toveren...
Weet niet of die er nog zijn

Verwijderd

humble is mooi shit weet je wel zeker dat je dit niet kan instellen op je tv , want met mijn jvc breedbeeldje kan je helemaal config'en , svhs , composite , rgb , doorkoppelen aan verschillende uitgangen enz !!!!!!!! zou toch es goed kijken in je manual , wat ik zelf ook nooit doe maja :)

• SEFje
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat precies het verschil is tussen een RGB SCART kabel en een "gewone" SCART kabel? Vind het wel erg jammer dat hij mijn DC niet support... ;(

• Psychops
SEFje schreef op 18 augustus 2002 @ 01:23:
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat precies het verschil is tussen een RGB SCART kabel en een "gewone" SCART kabel? Vind het wel erg jammer dat hij mijn DC niet support... ;(
Kleuren zijn gescheiden. Eigenlijk het zelfde als een RGB kabel, alleen verwerkt in een scart

• SEFje
erhm... ik heb niet zon kabel waaruit 3 plugjes gaan (AUDIO en ViDEO) die dan weer samen komen in een SCART hoor... het is gewoon helemaal 1 SCART kabel van begin tot eind :?

• Psychops
Klopt. die zitten in de scart kabel verwerkt. Of je een andere kabel voor de DC kan krijgen weet ik niet. Persoonlijk zou ik die TV terug brengen. Voor ongeveer 200 ~ 250 euro kan je echt wel ergens een aanbieding vinden voor een mooie TV.

Verwijderd

Je kan nog wel bij een aantal zaken DC-kabels krijgen, check deze maar->

http://www.psxshop.nl/ent...ryID=47&ViewCategoryID=3&
http://www.futuremax.nl/dckabels.htm
Pagina: 1