Toon posts:

A7v133 & Athlon XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan zowie so dit bestellen;
Zalman Northbridge Heatsink - Aluminium ZM-NB32J
Zalman VGA Heatsink Copper
Zalman 6000 Aluminium-Copper CNPS6000-AlCU

Dit is voor de herrie in mijn Aopen H600A kastje te beperken. Ik ga dit bestellen bij comptechworld, en daar kwam ik die Xp1600+ ook nog eens tegen, ik had hier gelezen dat deze xp wel zou passen op een A7v133 mits een bios update, dit heb ik hier gelezen, maar is het wel aan te raden, ik bedoel is de performance winst wel genoeg om van een TB1133 naar een XP1600 te gaan of is dit verspild geld?
:|

Overigens ik pak de AlCu versie van de 6000 omdat die toch iets ligter is dan een CU versie en koele zal maar een graden of 5 uitmaken of nie. Die vga heatsink omdat mijn poworcolor GeForce Gts 32 mb ddr daar de koeler bijna rip is, en die bleu orb op mijn A7v133 produceerde al teveel geluid dus heb ik die er vanaf geslooopt en asus probe geeft nu 38 graden aan met alleen het coolblokje van de bleu orb.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:29

Rival24

I'll Be Back

offtopic:
Ik wil weten of er een tb1400 in die a7v133 kan. De website van asus geeft niet zoveel duidelijkheid. Ook weet ik niet of er verschillende revisies zijn waarbij het wel/niet kan....

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

De A7V133 pakt een XP, dus een 1400 moet ook geen probleem zijn, gezien de multiplier.

Verwijderd

Topicstarter
maar is de performance winst nou wel of nie groot genoeg om daar nou 89 euro aan uit te geven???

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ligt ook een beetje aan de applicatie die je gebruikt, want een Athlon XP heeft SSE. Anders is ie vrijwel vergelijkbaar met een t-bird 1400.

Verwijderd

Topicstarter
Met die MP zal het wel goed zitten gezien het gegeven dat een A7v133 een mp van 12.5 aan kan, 12.5*133=1662.5 dus dha moet wel goed komen dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
rival24 schreef op 17 augustus 2002 @ 18:45:
Ligt ook een beetje aan de applicatie die je gebruikt, want een Athlon XP heeft SSE. Anders is ie vrijwel vergelijkbaar met een t-bird 1400.
Maar in games, is daar het verschil in te merken??

Verwijderd

volgens mij is die VGA heatsink nie voldoende voor een GF2 GTS
misschien wel door de fan van de Zalman CPU koeler, maar dan moet ie wel goed geïnstalleerd zijn

/coorect me if i'm wrong

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Pas op!

Een xp werkt alleen vanaf een bepaalde revisie mobo's en dat kan je niet update met een bios update.
Dus check dat even voor je het gaat kopen.

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 18:47:
[...]

Maar in games, is daar het verschil in te merken??
kijk es op madonion en vgl zelfde specs en de 2 CPUs
lmd

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34

Wimmel

Hello

Voor iedereen die wil weten welke CPU op welk bord/revisie past staat hier een mooi overzicht op de duitse site van Asus.
*KLIK*

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Hm daar zeg je wat met die revisie, en ik zal eens kijken op de site van MadOnion.com voor het vergelijk.

Jongens ik dank jullie allemaal voor jullie reply`s _/-\o_

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Wimmel schreef op 17 augustus 2002 @ 18:53:
Voor iedereen die wil weten welke CPU op welk bord/revisie past staat hier een mooi overzicht op de duitse site van Asus.
*KLIK*
_/-\o_ Dank u _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
maar dan zou ik dus aan comptechworld moeten vragen welke XP het is, oh w8 ff ik zie het al die XP1600 is een .18u en is dus typ H kwa Vcore moet mijn mobo dat ook kunnen trekken maar dan komt dat wat Neophyte zei met die revisie, want hij zou pas op de 1,05 & höher passen, dat zie ik bij het opstarten van mijn pc is het nie. Ach ff kijken dan, ben zo terug.. 5 min van post

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de revisie staat tussen je pci sloten vermeld :+

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus lekker kut ik kan het nie vinden en de asus probe geeft 1.xx aan das nie neijt hoe weet ik het nou???

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op 17 augustus 2002 @ 19:04:
de revisie staat tussen je pci sloten vermeld :+
ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
Yes Rev 1.05 das pas neijt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 18:48:
volgens mij is die VGA heatsink nie voldoende voor een GF2 GTS
misschien wel door de fan van de Zalman CPU koeler, maar dan moet ie wel goed geïnstalleerd zijn

/coorect me if i'm wrong
Op de site van zalman staat het volgende,

1)For GeForce 256 DDR, RADEON DDR, and higher classes of video cards, the ZM17-CU must be used with Zalman's FB165 dit is de link naar het product.

http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga3.htm

Dit is een of andere fan die je aan je pci bracket moet bevestige, maar aangezien ik toch al van plan was om een window in mijn zij kant te maken, maak ik wel een blowhole terhoogte van die plaats heb hier toch nog fan`s liggen dus.... of is dit een slecht idee :? 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben er uit geen XP1600+ de performance boost zou te laag zijn naar mijn mening om de 89 euro aan te vernaggelen. Jongens bedankt voor jullie reply`s en hulp

Verwijderd

Een beetje laat en voor de topicstarter niet meer zinvol , maar ik wou deze site nog even onder jullie aandacht brengen:
check it out!::
op de volgende site : www.a7vtroubleshooting.com is een hele sloot info te vinden. Kijk eens in de bios section. Ik kom oa tegen dat zelfs mijn A7V de thoroughbred (=XP) ondersteunt. (ook al kan ik hem niet op 133 fsb laten draaien.) bij de a7v133 staat presumably... check dus dat verhaal (een je revisienummer wellicht, zoals hierboven is vermeld
Ik denk dus dat de kans erg groot is dat het enorm gaat lukken met zoo'n A7v

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

rival24 schreef op 17 augustus 2002 @ 18:35:
offtopic:
Ik wil weten of er een tb1400 in die a7v133 kan. De website van asus geeft niet zoveel duidelijkheid. Ook weet ik niet of er verschillende revisies zijn waarbij het wel/niet kan....
ja da gaat. ik heb het ook, rockstable :)
Pagina: 1