Toon posts:

compaq server voeding kapot ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een compaq server staan alleen net sprong de zekering eruit ok ik nieuwe erin nu doet me server het niet
ik denk ow zekering daarin kapot ik openschroeven dan condensator ontladen ok dit gedaan en nieuwe zekering erin
ik zet hem aan pats een draadbrug fikt helemaal uit en zekeringen knallen er weer uit
iemand enig id waar het aan kan liggen?? ik zsie er nix raars aan en meet nix raars alleen is nu die ene draadbrug dan weg maar daar heb ik zo een nieuwe op gesoldeerd

ps zekering als in zekering en een stop

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

mmm diode geklapt ofzo dat je nu een flinke sluiting hebt........

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zal wel aan de hitte liggen, ik heb vandaag 2 AT voedingen laten vliegen ;( Daar gaat me 486 Cluster ;( Geluid van de voedingen klinken nu als een zachtdraaiende electromotortje (nee, is niet de voedingsfan)

20*350ZO45°

Verwijderd

Richard schreef op 17 augustus 2002 @ 18:27:
Zal wel aan de hitte liggen, ik heb vandaag 2 AT voedingen laten vliegen ;( Daar gaat me 486 Cluster ;( Geluid van de voedingen klinken nu als een zachtdraaiende electromotortje (nee, is niet de voedingsfan)
at ? pfff die worden hier gesloopt >:)

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz net gemeten alle diodes op 2 na zijn goed en bij 2 meet ik in een richting .613 en in de andere .523
en bij de rest vanm de diodes gewoon zoals het hoort 1 kant nix (sper) en andere kant .000 (doorlaat)

Verwijderd

voeding is gewoon dood, kun je vaak beter een voeding ergens weg halen en evt aanpassen dan deze repareren.

Maar als je het toch cheken wilt....

Alle diodes, en vooral ook condensatoren controleren, vooral in de 5v lijn, als je die hebt gevonden dan is de schakeltor defect en waarschijnlijk het startnetwerkje, controleer ook de primaire condensatoren en de bruggelijkrichter

Als je trouwens niet de hele tijd zekeringen vervangen wilt zet er dan en gloeilamp mee in serie, als de lamp blijft branden dan zit er kortsluiting in, als hij nks doet dan is er een onderbreking en als hij knippert dan moet je een zwaardere lamp proberen, evt kun je de voeding dan met een vriac op spanning brengen

ow ja, als je een onderdeel vergeet tijdens de reparatie dan kun je in het algemeen weer overnieuw beginnen, dan klapt de rest er ook weer uit

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

mmm ja lastig met dat compaq spul... is altijd duur om te laten fixen... ja en de servers van compaq hebben altijd van die bijdehandte voedingen (duur en niks anders kan erin)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

welk type server is het dan ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Richard schreef op 17 augustus 2002 @ 18:27:
voeding kope? >:)

heb hier nog bergen AT voedingen liggen!
10 voedingen, ruilen voor kratje amstel bier... zelf halen heheheheh

(ik denk wel dat ik de 10 haal)

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb hier nog een proliant 2000 staan :) dus misschien is de voeding het zelfde

Verwijderd

maak eens wat foto's, ook van de aansluitingsstekkers.
Waarschijnlijk is het gewoon een standaard atx voeding in een iets aangepaste behuizing, dus gewoon print netjes vervangen(en zorgen dat je geen kortsluiting maakt)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik kan je zo vertellen dat het geen gewone atx is, alleen al vanwege het feit dat de voeding hotswapable is. En ik repareer ze. En het gebeurd helaas vaak dat de voeding wordt opgeblazen.

Verwijderd

Topicstarter
het is zeker geen gewone atx ik heb hem open gemaakt en zie zo al dat er een deel met signaal spanningen in zit van mobo naar voeding en 3,3 volt een 1,2 volt en gescheiden 3,3 volt een -8 volt
ik ben er achter gekomen wat de oorzaak was van het kapot gaan... een of andere PIEP lul heeft hem gemaakt nadat hij door oververhitting (ntc lag los) was doorgebrand ( 1 spoortje was weg) en die heeft hij toen gemaakt met het gevolg dat de draad (was wel stevige dikke) op 2 pinnentjes lag (van ja hoor) een vermogenwsweerstand die aan de print/omgevingen te zien flink heet kon worden en wat deed die dus?? ja hij smolt de draad isolatie eraf en maakte flinke sluiting
dit alles gebeurde NA de gelijkrichter en (denk ontstoor) spoelletje me tdaarna 2 kleine diodes daar kwam sluiting tussen de ground en de gelijkgerichte spanning (wat die ook mag wezen denk 30 volt ofzo)

maar als ik dat spoor opnieuw maak doet hij het dan weer of zou dat niets op leveren en is dan het schakel stuk ook kapot?

Verwijderd

Topicstarter
het is btw een compaq series 4055 server (proliant pII)met een ps2032 voeding erin
Pagina: 1