Toon posts:

Direct cable connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is een dcc handig als je van de ene comp naar de andere 650 mb wilt kopieren om een cd te branden. Of moet je dan toch een netwerk hebben met kaarten. Welke kabel heb je dan nodig. Can anybody help me?

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Dan zou je eerst de data moeten kopieren via de DCC, en daarna het CD'tje moeten fikken. Het kan wel werken zo. Als je maar genoeg geduld hebt. Ik heb ff geen zin om uit te rekenen hoe lang het duurt om 650MB te gaan kopieren over een kabeltje... Maar het zal (@#!& traag zijn. Maar als je dit eens per jaar doet, is het wel een optie. Maar als je van plan bent het vaker te doen, zou ik zeker een netwerkje neerleggen.

Netwerkje kost tegenwoordig ook geen fuk meer. Ik geloof dat Realtec vrij goede goedkope kaartjes maakt. En dan een UTP crosscable ertussen... klaar. (veel sneller)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met een 115k2 verbinding kost 650 mb minimaal 13 uur. Koop dus gewoon twee 100 mbit/s netwerkkaarten en een crossover cable (totaal < 100 gulden) en je bent minimaal een minuut bezig.

Verwijderd

moderne paralelle verbindingen kunnen 1 MB/s. Mag je zelf gaan uitrekenen. Oops te laat, 650 sec. ~11 minuten. Naah, daar ga ik geen 100 piek voor uitgeven.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, als je incidenteel 650 mb wil kopieeren kun je wel zo'n paralelle verbinding nemen, maar als je het vaker wil doen is een netwerkverbinding toch echt wel makkelijker, alleen al omdat je daar ook een heleboel andere dingen mee kunt.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

zoals?

je kunt met zo'n kabel alles eigenlijk.....

maar het blijft relatief langzaam, dus netwerk is fijner.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
waarom nie gewoon een USB kabeltje ertussen?

Lekkere snelheden en toch spotgoedkoop!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
je kan niet met een eenvoudig usb kabeltje 2 comps verbinden, heb je een speciale usb kabel voor nodig, echt goedkoop zijn die volgens mij niet.

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 12:49 schreef shadax het volgende:
je kan niet met een eenvoudig usb kabeltje 2 comps verbinden, heb je een speciale usb kabel voor nodig, echt goedkoop zijn die volgens mij niet.[/quote]i inderdaad geen gewone usb kabel.. maar dat ding moet je wel ergens kunnen oppikken voor 50 piek ofzo

Verwijderd

Netwerk man! Netwerk! Net wat men hierboven roept: twee rete-goedkope kaarten van 100 mbit kopen (inderdaad is Realtec best ok...) zonder verdere opties (boot fromm lan en dat soort dingen) en dan een crossover UTPcable laten fixen bij een electroboer (niet bij een dure computerzaak!) en klaar is sinterklaas. Weinig geld, groot gemak, grote snelheid. Zo een dcc geeft nog meer problemen om op te zetten dan dit en is dan nog eens trager en vager...

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 13:03 schreef Ro-Maniak het volgende:
Netwerk man! Netwerk! Net wat men hierboven roept: twee rete-goedkope kaarten van 100 mbit kopen (inderdaad is Realtec best ok...) zonder verdere opties (boot fromm lan en dat soort dingen) en dan een crossover UTPcable laten fixen bij een electroboer (niet bij een dure computerzaak!) en klaar is sinterklaas. Weinig geld, groot gemak, grote snelheid. Zo een dcc geeft nog meer problemen om op te zetten dan dit en is dan nog eens trager en vager...[/quote]al eens gedacht dat hij de hassle van pc's openvijzen, sloth vrijmaken.. kaarten installen, .... helemaal niet wil?!

Hij weet zelf ook wel dat ethernet beter is maar vraagd dus of DCC een alternatief is.. dat is het effectief ookk als je USB kabel (met asic erin) gebruikt! 4 tot 8Mbps is net zo goed als 10Mbps kaartje en veel minder troubles

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 oktober 2000 20:15 schreef StratoFarmer het volgende:
zoals?

je kunt met zo'n kabel alles eigenlijk.....

maar het blijft relatief langzaam, dus netwerk is fijner.[/quote]Ja, je bedoelt dat je een netwerkverbinding simuleert over die paralelle kabel? Dan kun je inderdaad bijna alles.

Volgens mij kun je dan alleen niet printen. En buiten Windows om kun je ook weinig over die kabel.
En met twee netwerkkaarten heb je 100 mbit/s, wat toch wel wat sneller is dan 8 mbit/s. Je hebt het niet echt nodig, maar het is wel leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is een netwerk beter. Dit lijkt mij wel wat:
http://www.pc-site.nl/meerinfo.asp?idgroup=3&idcat=141&idproduct=790

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 21:50 schreef dwe het volgende:
Misschien is een netwerk beter. Dit lijkt mij wel wat:
http://www.pc-site.nl/meerinfo.asp?idgroup=3&idcat=141&idproduct=790[/quote]T ziet er idd leuk uit en het is ook psies wat je nodig hebt. Overigens KAN het goedkoper, maar met deze kit krijg je waarschijnlijk ook een (mini)handleiding erbij! :)

Iig met 2 realtekkaartjes a 30,00 en een zelfgeknepen UTP crosskabeltje a 10,00 (?) ben je al voor 70 piek klaar. Maar dat terzijde.
Natuurlijk kun je met netwerkvragen altijd ff bij je vrienden van GoT terecht! ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Een aanbieder bij mij uit de buurt heeft deze goedkope kaarten in de verkoop.
Welke heb ik dan nodig? 10/100 sowieso geloof ik

Kaart 10 Mbps NE2000 Compatible (PCI - UTP) fl 25,67
Kaart 10 Mbps NE2000 Compatible (PCI - UTP/BNC) fl 31,73
Kaart 10/100 Mbps Compex RE100TX/WOL (PCI - UTP) fl 39,97
Kaart 10/100 Mbps NE2000 Compatible (PCI - UTP) fl 31,73

• witchdoc
voor wat filetransfer hoef je niet perse 10/100 te hebben hoor.. telt zelf effe voor je uit en zie wat je wil voor welke prijs..
Reken aan half de snelheid voor overhead en shit (dus 5 en 50 Mbps)

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 00:18 schreef poohbeer het volgende:
voor wat filetransfer hoef je niet perse 10/100 te hebben hoor.. telt zelf effe voor je uit en zie wat je wil voor welke prijs..
Reken aan half de snelheid voor overhead en shit (dus 5 en 50 Mbps)[/quote]Hmmm, aangezien onze vriend 650MB images wilt kopieren lijkt snelheid me weldegelijk een factor.

50Mbit/s is 6,25 MByte/s, dat is ongeveer 100 seconden kopieren. Hmmm volgens mij duurt dat in de praktijk nog langer hoor..
ff getest: het kostte mij ruim 4 minuten om een bestand van 700MB te kopieren :( :?
Een 10Mbit kaartje zal daar dus theoretisch 30 a 40 minuten voor nodig hebben. ;'(
Aangezien het prijsverschil niet meer zo groot is, lijkt een 100Mbit netwerk me dan toch wel de beste keuze.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ff getest: het kostte mij ruim 4 minuten om een bestand van 700MB te kopieren
Een 10Mbit kaartje zal daar dus theoretisch 30 a 40 minuten voor nodig hebben. ;'(
Aangezien het prijsverschil niet meer zo groot is, lijkt een 100Mbit netwerk me dan toch wel de beste keuze.[/quote]Je vergeet dat bij een 100MBits verbinding, bij bestanden kopiëren de harde schijf de bottleneck is, over een 10Mbit netwerk haal je id praktijk +/- 700KB/s tot 800KB/s
Dat zou dus +/- een kwartier duren..
(geen zin om te testen, want ik draai zelf wel 100MBit's met 3Com en Intel kaartjes (hadden ze over bij iem op ze werk :) )

Magoed tjah als je et niet vaak doet is een 10Mbit netwerk genoug, alleen et prijsverschil met 100MBit valt te overzien (bij 2 pc's iig) Een kabel verbinding lijkt mij zowiezow nix, heb et wel eens gehad, en geeft altijd problemen, en die 1MB per seconde die iemand hierboven beweerd geloeef ik niet helemaal eigenlijk, dat zal wel 1Mbit zijn ofzow...

Naja suc6 ermede

Xinhood

• Olaf van der Spek
  • Niet online
30 a 40 minuten?
Dat is wel heel lang. Ik weet namelijk bijna zeker dat ik een keer via een 10 mbit/s bedrijfsnetwerk een CD gebrand heb op 4 speed.

Ik zal het straks even proberen te testen, maar weet niet zeker op dat betrouwbaar is, omdat ik geen tweede snelle computer heb.
Pagina: 1