De situatie is als volgt.
Thuis staan 2 PC's.
PC1 is mijn PC, is ook een snelle XP1800+ Radeon 8500 de hele zooi erbij.
PC2 is de PC van mijn ouders, wat langzamer, P3 450Mhz, blabla.
PC1 staat op de zolder, PC2 beneden. We hebben kabel, en willen deze delen.
PC1 de mijne is gewoon aangesloten op het internet.
En dit weekend, willen we een netwerkje thuis hebben, zodat er beneden, ook een keer gebankierd kan worden.
Nu ligt de kabel er al, en ik heb ook de kabel al geknepen. Toen stak ik de 2 netwerk kaartjes in beide PC's, werd gewoon gedetecteerd. Allebei de PC's staat XP op .
En toen, ging het mis. Ik krijg geen verbinden met elkaar, het lukt echt niet. Wat ik ook doe, search lezen, de FAQ lezen, niks kan mij helpen. Ik zal nu wel als een noob ofzo overkomen, maar ik kom er echt niet uit.
Goed ik dacht het is mooi geweest, dadelijk ligt het aan de kabel, dus heb ik maar mijn LAnparty kabeltje gepakt van 5m. Deed het nog niet.
Zouden jullie mij een willen vertellen wat ik eigenlijk nu moet doen.
Wat moet ik instellen?
Wat ik dus wil is gewoon een heel erg simpel netwerkje liggen tussen de PC's, zodat we wat bestanden kunnen uitwisselen, en ook internet kunnen delen.
Thuis staan 2 PC's.
PC1 is mijn PC, is ook een snelle XP1800+ Radeon 8500 de hele zooi erbij.
PC2 is de PC van mijn ouders, wat langzamer, P3 450Mhz, blabla.
PC1 staat op de zolder, PC2 beneden. We hebben kabel, en willen deze delen.
PC1 de mijne is gewoon aangesloten op het internet.
En dit weekend, willen we een netwerkje thuis hebben, zodat er beneden, ook een keer gebankierd kan worden.
Nu ligt de kabel er al, en ik heb ook de kabel al geknepen. Toen stak ik de 2 netwerk kaartjes in beide PC's, werd gewoon gedetecteerd. Allebei de PC's staat XP op .
En toen, ging het mis. Ik krijg geen verbinden met elkaar, het lukt echt niet. Wat ik ook doe, search lezen, de FAQ lezen, niks kan mij helpen. Ik zal nu wel als een noob ofzo overkomen, maar ik kom er echt niet uit.
Goed ik dacht het is mooi geweest, dadelijk ligt het aan de kabel, dus heb ik maar mijn LAnparty kabeltje gepakt van 5m. Deed het nog niet.
Zouden jullie mij een willen vertellen wat ik eigenlijk nu moet doen.
Wat moet ik instellen?
Wat ik dus wil is gewoon een heel erg simpel netwerkje liggen tussen de PC's, zodat we wat bestanden kunnen uitwisselen, en ook internet kunnen delen.
w00t