[Symantec Ghost] Realtek RTL8139

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Hej All,

Ik heb een netwerkje liggen tussen 2 pc's met beide een Realtek RTL8139 nic. De ene pc draait windows 98se, hierop heb ik de Symantec Ghost console geinstalleerd. De andere pc draait windows 2000 pro. Hierop heb ik het complete pakket geinstalleerd. Ik wil van de pc met win98se een complete image maken van de schijf (1 partitie van 2 gb). Hiervoor moet ik een network bootdisk maken, waarbij ik drivers voor de nic moet selecteren. De realtek drivers staan er echter niet bij...Ook heb ik geen dos drivers voor m'n realtek nicje, want die heb ik toch nodig? Wat moet ik nu doen... :?

• zork
Ik heb dos drivers voor m'n realtek nicje kunnen vinden :) Ik heb ook de bootdisk gemaakt, maar ik kan niet connecten naar de multicast server (win2k machine...)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hij laat wel zien dat de netwerkkaart werkt en dat deze een IP krijgt toegewezen?

Bovendien moet je niet vergeten om de Server in Accept-mode te zetten, anders vindt ie nooit wat.

• zork
Ik kan via de console de client zien, dus het netwerk werkt gewoon. Als ik bij een dump sessie een multicast adres opgeef (224.77.2.0) en zeg in ghost.exe op de client dat ie naar dat adres moet connecten, kan ie niet connecten...

• zork
Misschien kan dit draadje beter naar SA gekickt worden, aangezien het netwerk wel gewoon werkt onder Dos...De vraag is alleen: hoe trek ik vanuit win2k een image van de partitie van de win98se bak die met de ghost bootdisk opgestart is...Misschien dat dit al eerder langs gekomen is, ik heb gezocht, helaas niet gevonden...

* zork kan nog niet zo lekker overweg met de nieuwe search ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik had nog een diskette .......

http://www.fish.demon.nl/realtec.zip

Iperf

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb je op de bootdiskette waar Ghost opstaat de packet driver voor de Realtek staan?

Wat is de ip range van je interne netwerk?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
zork schreef op 17 augustus 2002 @ 18:26:
Ik kan via de console de client zien, dus het netwerk werkt gewoon. Als ik bij een dump sessie een multicast adres opgeef (224.77.2.0) en zeg in ghost.exe op de client dat ie naar dat adres moet connecten, kan ie niet connecten...
In de client moet je connecten naar de sessienaam (opgegeven in de multicast server), niet naar het ip-adres van de server (voor zover ik me herinner...)

• zork
OgWok schreef op 17 augustus 2002 @ 23:16:
Heb je op de bootdiskette waar Ghost opstaat de packet driver voor de Realtek staan?

Wat is de ip range van je interne netwerk?
Jup.

Ik gebruik 192.168.0.1 - 192.168.0.9

• zork
Bartje21 schreef op 17 augustus 2002 @ 23:22:
[...]

In de client moet je connecten naar de sessienaam (opgegeven in de multicast server), niet naar het ip-adres van de server (voor zover ik me herinner...)
The magic message _/-\o_

Lezen helpt inderdaad! Symantec Ghost had trouwens ook mijn session naam (backup) veranderd in %systemname%pull3.

Er wordt nu over het netwerk geslingerd, zit de mbr er ook bij? En kan ik het naderhand spannen over meerdere cd's?

Mijn doel is namelijk het creeren van een set cd's waarmee de eigenaar van de client pc, het systeem in de huidige staat terug kan krijgen zonder veel moeite...Iemand nog tips?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

dan kun je het best ghost 7.5 gebruiken, die heeft ingebouwde brand-capaciteiten en dus ook autmatische spanning... hang ff branderdtje erin, klaar

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• zork
Jimbolino schreef op 18 augustus 2002 @ 04:18:
dan kun je het best ghost 7.5 gebruiken, die heeft ingebouwde brand-capaciteiten en dus ook autmatische spanning... hang ff branderdtje erin, klaar
Is Ghost 7.5 identiek aan Ghost 2002?
Mijn doel is namelijk het creeren van een set cd's waarmee de eigenaar van de client pc, het systeem in de huidige staat terug kan krijgen zonder veel moeite...Iemand nog tips?
En kan dat daarmee?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Of het met Ghost 2002 kan weet ik niet. Dat zie je wel als je Ghost 2002 start en de brander staat in de lijst van "drives" waar je het image op kan saven.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1