Toon posts:

[XMMS] Nummer loopt 60 keer zo snel en geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort doet xmms beetje vaag,

ik zie de teller als een gek optellen (1 minuut is een seconde ongeveer) en hij geeft geen geluid. Aan me mp3tjes ligt het niet, die zijn ok...

ik heb de esound plugin geselecteerd, want daar deed hij het altijd mee.

Ik heb al de hele .xmms dir weggehaald en ook xmms opnieuw geinstalleerd... niks... iemand een idee?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

kies eens een andere output-plugin. Het lijkt erop alsof hij je MP3tjes naar /dev/null loopt af te spelen. Kies bijvoorbeeld de OSS-plugin.

Verwijderd

Topicstarter
dan krijg ik dat ik niet de goede output plugin heb selected en dan speelt hij helemaal niks af

kan het zijn dat er mp3 libaries zijn die ik mis ofzo? (misschien foute portupgrade of cvs?)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Er is iets mis met je audio. Doe eens "cat /bin/bash > /dev/dsp". Dat moet een puist herrie geven. Geeft het herrie, dan is je geluidskaart goed geinstalleerd. Geeft dat geen herrie, dan is er iets mis met je geluidskaart (of drivers daarvan). Probeer het eens als gewone gebruiker en als root. Als je een "busy /in use" of iets dergelijks hebt, dan is er nog een ander programma actief. Je kunt kijken welke programma's er op je systeem draaien met "ps -e".

Verwijderd

Topicstarter
me geluidskaar staat op zich goed geinstalleerd, want ik wel muziek van cd afspelen
volgens mij is het iets van mpeg decoder libaries wat ik mis, maar welke (met mpg123 heb ik hetzelfde probleem)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 21:37

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hoe toevallig. Ik start net mijn XMMS en heb hetzelfde probleem. De reden was snel gevonden: hij kan niet bij de bestanden. Ik speel nu vanaf een MP3-CD en was vergeten dat ik er ondertussen iets anders in had gestopt :). Daardoor kan hij de bestanden in de playlist niet vinden en slaat hij ze over, waardoor hij door je lijst lijkt heen te vliegen.

* odysseus gokt dat je hetzelfde probleem hebt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 16:24:
me geluidskaar staat op zich goed geinstalleerd, want ik wel muziek van cd afspelen
volgens mij is het iets van mpeg decoder libaries wat ik mis, maar welke (met mpg123 heb ik hetzelfde probleem)
Fine, maar, speelt je CD speler niet via zown lullig audo kabletje? (just a guess)

Maybee we are alone... After all.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Disk writer plugin geselecteerd ipv OSS(/arts/esd..)?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1