Toon posts:

Welke CD-ROM kan continu 40X aanleveren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er cd-rom spelers op de markt die voor het rechtstreeks branden van cd naar cd continu 40x aan kunnen leveren ? :?
De meeste cd-roms beginnen rond de 20x aan te leveren en pas op het einde van het branden in staat zijn om 40x te halen

Heb wel eens gehoord van de Kenwood 72x speed, iemand daar ervaring mee ??

Verwijderd

die kenwood wordt niet meer gemaakt denk ik

de snelste zal een 52x zijn

maar die gaan ook trager starten, dus daar ben je nix mee. Het is zowieso altijd beter om eerst een image te maken van je cd voor je em fikt

heb je geen burn-proof dan?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 16:00 . Reden: Typo ]

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

72x speed lijkt me niet goed. Dan ontploft je cd namelijk. Continu 40x lijkt me ook vaag, een cd moet nu eenmaal "op gang komen", en daar verander je niet veel aan.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 14:59
volgens mij zijn er geen cdroms die dat kunnen, en ik had ook gehoord dat die kenwood deed branden met 4? lasers die een beetje zwak zijn waardoor het moelijk leesbaar is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Gerwin schreef op 17 augustus 2002 @ 15:59:
72x speed lijkt me niet goed. Dan ontploft je cd namelijk. Continu 40x lijkt me ook vaag, een cd moet nu eenmaal "op gang komen", en daar verander je niet veel aan.
En toch bestaat die Kenwood 72X CD-rom speler wel hoor. zuijn bina niet te krijgen en heeeeeel erg duur.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16
NoRRoD had ze een jaar terug ook

SRK35ZS-W

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-02 12:56
Die kenwoods draaiden niet op 72x, en er ontplofte dus ook niks. Ze gebruikten meerdere lasers tegelijk om bij een lager toerental een hoge snelhei te halen. Dat lukt ook trouwens. Alleen hadded de 52x modellen nogal problemen met cr-rw's of zo geloof ik, en waren ze vrij duur. Voor de topicstarter zou het een oplossing kunnen zijn.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Daarbij komt ook nog eens dat die Kenwoods niet bepaald storingsvrij zijn.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-04 15:16
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:57:
Zijn er cd-rom spelers op de markt die voor het rechtstreeks branden van cd naar cd continu 40x aan kunnen leveren ? :?
De meeste cd-roms beginnen rond de 20x aan te leveren en pas op het einde van het branden in staat zijn om 40x te halen

Heb wel eens gehoord van de Kenwood 72x speed, iemand daar ervaring mee ??
Heb jij ff geluk. Om dezelfde reden kunnen ook writers niet beginnen met 40 of 48x. Oftewel: beide beginnen met een lagere datarate en eindigen hoger.... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

GarBaGe schreef op 17 augustus 2002 @ 16:09:
[...]

Heb jij ff geluk. Om dezelfde reden kunnen ook writers niet beginnen met 40 of 48x. Oftewel: beide beginnen met een lagere datarate en eindigen hoger.... :)
Zat hier eigenlijk op te wachten...en tot de laatste post moest het! ;)

Maar misschien de Plextor UltraPlex40 iets voor jou? (Als je die nog te pakken kan krijgen, dacht dat Plextor ze niet meer maakte of ging maken.)

• Coppertop
  • Niet online
UltraPlex40 was een verdomd mooie speler, maar deze wordt helaas niet meer gemaakt. Ik heb er nog spijt van dat ik de mijne heb verkocht ;(

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:36

4POX

Everybody is wired

Met ouwe versies van nero kon je nog opgeven dat je een buffer van 256 MB in je interne geheugen wilde hebben.. Toen kon ik alles on-the-fly fikken... Nu krijg ik die buffer in nero niet boven de 80MB

AKA Rinkel weblog

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 16:25

Caveman

whahoehaha

Geeneen

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

teac CD540E ?

Verwijderd

mijn DVDRom leest prima redelijk snel op de 48x
on the fly branden zonder underruns >:) maar oke mijn writer heeft ook 8mb buffer >:) dus dat scheeld weer

DVD -> lite on 163d
Burn -> Aopen3248A @ 40x12x48

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Coppertop schreef op 17 augustus 2002 @ 17:57:
UltraPlex40 was een verdomd mooie speler, maar deze wordt helaas niet meer gemaakt. Ik heb er nog spijt van dat ik de mijne heb verkocht ;(
Die domme fout had ik ook gemaakt. Gelukkig heb ik mijn fout al weer recht gezet

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Hmmmz die UltraPlex40 is nog wel nieuw te krijgen hoor... (tweedehands ook) *D

• Coppertop
  • Niet online
Ik heb helaas nu niet eens meer plaats voor een SCSI kaart in mn systeem...

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Maar misschien de Plextor UltraPlex40 iets voor jou? (Als je die nog te pakken kan krijgen, dacht dat Plextor ze niet meer maakte of ging maken.)
UltraPlex => Sim-pel!!! B)

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:59:
die kenwood wordt niet meer gemaakt denk ik

de snelste zal een 52x zijn

maar die gaan ook trager starten, dus daar ben je nix mee. Het is zowieso altijd beter om eerst een image te maken van je cd voor je em fikt

heb je geen burn-proof dan?
niet helemaal waar, 56x is ook goed leverbaar tegenwoordig. Maar naar mijn mening is de term 56x slechts een marketing truukje.

Verwijderd

Welk programma gebruiken jullie? Ik heb ook een Ultraplex maar met Nero gaat zelfs op 32x het groene lampje van m'n Plex 4012A regelmatig branden, wat inhoudt dat ie dan geen data ontvangt.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

40 speed continu???

Kun je vergeten. Er is geen speler die dat haalt. Ook die goeie ouwe ultraplex 40 niet. De 40 en tegenwoordig 56 speed is nl de maximaal haalbare snelheid. En zoals je wel weet wordt deze alleen maar op de buitenste rand van de CD gehaald.
Het wordt dus of rippen of image maken (kost ook weer extra tijd, maar het branden gaat daarentegen wel goed) of branden op een lagere snelheid. Erg veel verschil is er toch niet tussen bijv. 32 en 40 speed schrijven. Was dat niet ongeveer een half minuutje?

Dus wat maakt het nou eigelijke helemaal uit???

We have just one world, but we live in different ones...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Het probleem is dat de cd-rom lezer, begint bij zo'n 24X (De kenwood 72x true-X dat is een apart geval :9~ ), Hij werkt zich zelf langzamerdehand naar de 50x.

Voor de kenwoord 72x die werkt met 1 laser die gesplitst wordt in 7 en leest theoretische 7 data kanalen tegelijk terwijl jouw speler maar 1 data kanaal leest :+. Daardoor is dat ding muisstil want 10x 7 = 70 x.

Nadeel : De kenwood kan moeilijk gebrande cd's lezen, die vooral op door kijk bare cd's zijn gemaakt.

http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=dataresults.php3, hier zie je het lijstje met de snelste cd/dvd spelers ter wereld :).

Benchmarc's en zo zijn volgens mij gedaan met orginele cd's en geen gebrande... :(.

Verwijderd

Ik heb een Plextor UltraPlex 40max. Ben er erg tevreden over. Ik had alleen laatst bij de overstap naar een nieuwe pc wel een SCSI-kaart nodig (interface zat ingebakken in mijn vorige mobo).
Ik hoor trouwens ook goede dingen over een cd-rom/dvd-rom-speler van Lite-on. Deze is goedkoop en heeft gewoon een ide-aansluiting. En volgens http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=daeresults.php3 is ie nog sneller dan mijn Plex!!

NB Ik ben er van uitgegeaan dat je vooral in de DAE (audio) geintersseerd bent ivm on-the-fly kopiëren. Daarom ook deze link.
Pagina: 1