Toon posts:

Fikt straks m'n proc weer door?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier komt het verhaal:

Ik had dus m'n oude moederbord verkocht, en ik heb al een nieuwe dus die installeer ik. Ik zet alles aan, begint de voeding enorm te roken. En het moederbord start niet meer. Ik stuur alles terug (mem + Mobo+ voeding). Na een paar dagen heb ik weer nieuwe onderdelen (behalve mobo bleek niet stuk te zijn).

Ik installeer alles weer en yes hij start op, ik zit 2 seconden in de bios en ik hoor een heel hoog piepend geluid. Ik zet de computer gauw uit en het begint weer te stinken.

Ik pak m'n cpu eruit en ja hoor, zwarte randjes en een stukje core eraf. Ik test hem in een andere computer en hij doet het dus niet, ok goed. Het mobo geeft geen piepjes dat is toch als de cpu gaar is?

Maar mijn vraag: kan ik gewoon een nieuwe Athlon Xp 1700 + kopen zonder dat die erook aan gaat? Als blijkt dat het mobo kapot is is dan automatisch die nieuwe Athlon ook weer kapot?

Hier alle specs:

Mobo: Liteon AA 280 Kt33
Cpu : Athlon Xp 1700 +
Videokaart: GeForce 2 Ti
HDD : IBM 80 GB + IBM 60 GB 7200RPM
256 MB: DDR Kingston 333

Verwijderd

Welke CPU had je er eerst in zitten die was doorgebrand??

Verwijderd

Topicstarter
Ook een 1700 + . Maar snap je wat ik bedoel, ik heb al veel geld uitgegeven aan een nieuw mobo geheugen en HDD. En nou komt er ook weer een nieuwe proc bij, ik moet echt zeker weten dat deze niet ook verrot gaat.

Verwijderd

2 mogelijkheden,
of je mobo haat 1700+ en wil ze dood hebben, of je 1700+ was kapot en toen floep..

Wat ik zou in jou geval, is niet het risico nemen, maar das een persoonlijke mening voor de rest kan ik je niet vertellen wat er aan de hand is...

Verwijderd

Topicstarter
Het mobo heeft het 2 seconden gedaan met 1700+ . Alleen ik snap niet dat ie dan verbrand word?? Als de koeler er niet 100% opzat kan ie dan in 2 a 3 seconden doorbranden?

Verwijderd

klinkt alsof je moederboard korsluiting heeft...
dan fikken alle CPu's die je erin doet ook door, heb ik ook een keer gehad...een soort 'killer moederboard' , ontstaan nadat ik van een lief iemand een 2dehands p3 500 had gekocht..
...heeft 2 CPu's het leven gekost (grummppf ;(

die CPU heeft toen dus kortsluiting in het board veroorzaakt, welke weer kortsluiting veroorzaakte bij de volgende CPU die ik ernin duwde enz enz

btw..wat had jij met je oude moederboard gedaan verkocht? ;)

Verwijderd

Neem aan van niet, want als de koeler er wel opzit, dan duurt 't toch 1 a 2 seconden voordat de koeler op volledige kracht is, en ook echt begint te koelen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 16:06:
Het mobo heeft het 2 seconden gedaan met 1700+ . Alleen ik snap niet dat ie dan verbrand word?? Als de koeler er niet 100% opzat kan ie dan in 2 a 3 seconden doorbranden?
dat denk ik niet

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat "killer" moederbord, maakt altijd kortsluiting of ligt het aan de kast? Ik heb alles echt 100% kortsluiting vrij gehouden, ook overal plastic ringetjes tussen.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Grote kans dat het contact tussen de CPU en koeler niet (meer) goed was. Ik heb er zelf ook een XP 1700+ mee verloren. Die dingen kunnen inderdaad in een seconde doorbranden. Ik zou gewoon voor een nieuwe gaan en die GOED monteren (liefst met koelpasta, zeker niet teveel).

Die XP van mij was trouwens pas na een half uur doorgebrand, maar ik heb wel eens een Athlon 1200 gehad die na 1 sec. gestorven is :'(

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

nee dat killer moederboard heeft kortsluiting IN zich, hoe dan ook ontstaan..
daardoor molt ie ook de volgende cpu die je erin stopt...het zit IN het mobo, (of IN de CPU zoals bij mij eerst die toen het mobo liet kortsluiten, waarna het 'killer moederboard' geboren was dat vervolgens weer andere CPu's die goed waren molde.
daarvoor werkte het mobo prima..en ik heb hem oook niet in/ uit de kast gemonteert dus kortsluiting daardoor kwam nicht im frage..het zit in de elektische circuits, niet in het bevestigen (bij mij althans )...maar ik hoorde ook zo'n hog ffffffiet pieptoon, en mijn VRM's (zwarte 4 kante blokjes naast de CPU )zijn toen ook doorgesmolten zag ik later pas :X

maar misschein heb jij helemaal geen kortsluitings mobo ...maar een incorrect gemonteerde koeler ja...maar dat kan alleen jij beoordelen.
Wat ik wel gek vind is dat ie zodra je hem aan deed meteen begon te piepen (toch :? ) dat klinkt me bekend in de oren.... :(

nee shit w8 es...jij zat al 2 sec in de bios...dat klopt dan niet echt ...dan was ie dus al ca 5-10 sec aan...hmmm Faag... very :? faaag

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 16:01
Duurt volgens mij een sec of 10 voordat ie doorbrand zonder koeler (was minder @ T-bird 1400... maar XP word iets minder warm)

en met koeler zou het dus wat langer moeten zijn omdat ie toch wat warmte kwijt kan...

Kvinnet verder beetje vaag (maar wel klote) verhaal... pc aan en meteen poef, kapot ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat ik moet doen, volgens mij lijkt dit redelijk op gokken.

Ik kan er dus een nieuwe 1700+ in doen maar als blijkt dat het aan m'n mobo lag ben ik die nu ook kwijt. Hoe kan ik dit nou veilig testen??

Of kan ik terug gaan naar de winkel waar ik de cpu heb gekocht? 6 Maanden geleden gekocht, maar er zitten dunne zwarte randjes aan de core. Oppoetsen en terugsturen?

Verwijderd

niks oppoetsen! tis toch kapot? dan moet je laten zien dat 't kapot is ook! en dat 't niet deugt

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar zwarte plekken, gebrokkelde core. Wekt weinig vertrouwen, maar ok ik zal het eerlijk aan de winkel toegeven. Trouwens het was niet mijn schuld. En anders moet ik nog een paar weken met m'n cyrix 266 + werken :(

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

een amd XP cpu kan zonder een cooler al in 0.7 seconden doorbranden

de core brokkeld alleen af bij het verkeerd of scheef monteren van de cooler niet door oververhitting

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
Mijn core ziet er raar uit, ik zal zo nog proberen een foto ervan te maken. Het ziet er niet zo erg uit, maar er is in het midden van de rand een flintertje core af. En op die plek is het ook een beetje zwart.

Verwijderd

uhm wel eens aan de voeding instelling gedacht.Iemand die ik ken zei dat ie dat ook wel eens gehad had als hij per ongeluk dat volt schakelaartje achter op de voeding op de verkeerde stand had.Ik weet hier weinig vanaf maar als je een aantal volledig goede apparaten naar de maan hebt kun je het toch op z'n minst ff checken :) .Als die lui het daadwerkelijk goed getest hebben dan zal het mobo ook nog wel goed zijn geweest.(weet alleen niet of ze het ook goed nagekeken hebben)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: HTTP://home.planet.nl/~dijkg037/Amd2.jpg

Ziet er niet best uit he? M'n trouwe AMD'tje :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 21:23:
[afbeelding]

Ziet er niet best uit he? M'n trouwe AMD'tje :'(
tja,lijkt erop dat je je cooler er verkeert hebt opgemonteerd waardoor niet alleen je core is afgebroken maar ook doorgefikt.

dit kan natuurlijk nooit gebeuren als de cooler en goed opzit en dat hij er dan zo uitziet,hij ziet eruit alsof hij zonder koelblok is aangezet,of heb ik het mis....die vreemde kleur

Verwijderd

Topicstarter
Dat komt door de foto, eigenlijk is dat gewoon koelpasta. Maar als je goed kijkt zie je dat onder de core is afgebrokkeld.

Maar het vreemde, de koeler zat er gewoon op. Zat ie misschien niet strak genoeg??

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Wauw! '1 AMD well-done! :+

hm, ziet er idd uit als een typische korte sluiting. Na 5-10 sec. kan je niet een proc zo laten bakken door wat hitte. Misschien is je socket of proc een beetje vuil, dat daardoor kortsluiting is ontstaan? En je voeding dan? Is ook niet gaar?

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
Hij laat de fans enzo gewoon draaien.
Pagina: 1