[geforce4] te heet

Pagina: 1
Acties:

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik pakte na een 5 uur uptime mijn koeler van mijn Asus v8440 vast, en dat was niet warm meer, dat was echt superheet, mijn vinger deede zelfs zeer. De videokaart is niet overgeclockt alleen de AGP loopt op 78,5Mhz (157/2). Ik heb twee PCI sloten onder de Geforce al express vrijgelaten en ik heb de kap open.

Wat voor oplossing is hier voor? Ja andere koeler snap ik, maar mag zo'n ding wel zo warm worden?

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
ik wil mijn gf4 ook niet meer vastpakken na 5 uur uptime..
niet dat me vinger dan pijn doet.. maar hijs wel enorrmmm warm.. en je kan hem echt geen 5 seconde vasthoude..
ik weet niet of dat zo gek is..
en het lijkt mij dat die warmte wel te verdragen is voor die kaart want anders werd ie niet zo gemakat toch ?

Verwijderd

Heb zelf een Asus Geforce 1 256 DDR en deze bereikt soms wel eens een temp van 70 graden na hevig gamen. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken die krengen worden gewoon erg heet. Je moet het progje smartdoctor even proberen om je temp af te lezen.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:37:
Heb zelf een Asus Geforce 1 256 DDR en deze bereikt soms wel eens een temp van 70 graden na hevig gamen. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken die krengen worden gewoon erg heet. Je moet het progje smartdoctor even proberen om je temp af te lezen.
maar dat jouw gf1 al zoooo warm word vind ik wel beeeeeetje teveel van het goede...
het lijkt me niet dat een gf1 zooo warm mag/zou meoten worden

Verwijderd

De Geforce 1 DDR 256 staat erom bekend zeer warm te worden en draai nu al bijna 2 jaar met dit beestje en tot nu geeft ie geen krimp.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:37:
dit is volkomen normaal bij die slurpers

zijn berucht om de hitte + stroom verbruik.

Verwijderd

Mja, kweet niet hoe heet mijn geforce 2 Ti word, ik kan mijn vinger niet langer dan 5 seconden op het stukje printplaat houden waar de gpu onder zit.

Verwijderd

Jongens voor een goede koelling voor de kaartjes moet je ZEKER de kast van je pc dicht maken. Dit voor de air-flow die in de kast nodig is voor het afvoeren van de warmte.
Dus als de kast open staat -> geen air-flow -> geen koelling voor de kaart.

Thx.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 00:12:
Jongens voor een goede koelling voor de kaartjes moet je ZEKER de kast van je pc dicht maken. Dit voor de air-flow die in de kast nodig is voor het afvoeren van de warmte.

Thx.
En als je kast open staat wordt er geen warmte afgevoerd :?

Lijkt me toch dat je cpu koeler zijn warme lucht gelijk uit je kast blaast waardoor je gpu ook weer minder warm....toch :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

is hier geen groot topic over?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 00:44:
is hier geen groot topic over?
Jep1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 00:12:

Thx.
Dit moet je natuurlijk ook doen als je een slechte airflow hebt :+

Verwijderd

Dat smartdoctor, werkt dat alleen met een Asus kaart, zo ja, zij er ook progjes om de temp van mij MSI GeForce4MX af te lezen?

Verwijderd

Als mijn heatsink heet is ben ik blij, dat betekent namelijk dat warmte goed geleid wordt. Ik maak me pas druk als ie koud of lauw is. :) Dan is je heatsink nl niet goed gemonteerd. ;)

Als je denkt dat ie te heet wordt, dus als je pc crasht of gewoon instabiel is, monteer dan 2 casefans. 1 voor in-take en 1 voor out-take ivm met airflow. Het zou handig zijn als de een van de zijkant op je cpu en videokaart blaast en bovenin in de case de ander de warme lucht weer wegzuigt. Ik suggeer 2 Papst 120 mm 4412F/2GL. Die produceren op 12v maar 26 dB geluid, stilte vind ik prettig, en toch 55.3 CFM (Cubic Feet per Minute). Vergeet geen fan-guards ivm met katten en dergelijke >:) !

Deze is hier te koop.
Maar een ander kan je ook nemen, hier is een link naar de 120 mm Papst fans.

Veel geluk! :)

Verwijderd

(shit) Ik wilde er een linkje bij doen maar druk op de verkeerde knop! :'( sry y'all! )

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Ik ontdekte pas geleden dat de heatsink man mijn ASUS GeForce 3 er niet goed opzat... Alleen een hoekje en een kloddertje koelpaste raakte de core nog... Proc werd 79° met kast open. Merkte dat pas toen ik VGA-Probe weer installeerde, heeft misschien wel maanden zo gedraait... Heb er alleen helemaal geen last van gehad, geen crashes, alles nog stabiel. Kaart is nu ong. 58° stressed ;)

Use the Search Luke...

Pagina: 1