IDE Controller kapot?

Pagina: 1
Acties:

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Topicstarter
Ik krijg net een pc thuis gebracht, van een kennis van me, met de bekende mededeling: hij doet het niet meer...

Ik dacht, dat lossen we ff op maar toch klopt er iets niet in mijn ogen en ik zo jullie mening willen hebben...

Tis een oud beestje, P1 200 mmx. Als je 'm aanzet, start de fan van de voeding te draaien, maar dat is ook alles.

Haal je de IDE-kabel ui t de harddisk, die goed aangesloten was los, spint deze wel op. Ook de cdrom gaat pas open, als de IDE-kabel losgemaak is...

Ik heb er mijn gedachte zo over, maar ben benieuwd wat jullie gedachte hierover is....

[ Voor 0% gewijzigd door FunFactory op 17-08-2002 15:33 . Reden: ff een typo weggehaald ]

Je kan hier beter niets zetten....

Verwijderd

Maar heb je niks anders geprobeerd, of dacht je meteen aan de IDE controller. Heb hoeft namelijk niet perse daar aan te liggen, gebeurd het trouwens bij IDE 1 en 2?

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
De cdrom en de HDD zijn allebei op de 1ste IDE aangesloten. Ik ben hier achter gekomen, door dat de cdrom speler niet open wilde. Ik heb toen een speler van mezelf eraangehangen, zonder IDE en die ging wel open.

Ik heb al heel wat pc's onder mijn vingers gehad, maar dit heb ik nog niet meegemaakt.

Het ding geeft geen beeld, geen piepjes, alleen de voedingsfan gaat draaien.

Verwijderd

Maar als je de HDD op master zet en de cdrom niet aansluit, spint ie dan ook niet op? Oh ja heeft die kennis aan de jumpers/instellingen gezeten?

Zoniet dan heb ik weinig hoop, want als ie het eerst wel deed moet er iets kapot gegaan zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FunFactory schreef op 17 augustus 2002 @ 14:45:
Ik krijg net een pc thuis gebracht, van een kennis van me, met de bekende medeling: hij doet het niet meer...

Ik dacht, dat lossen we ff op maar toch klopt er iets niet in mijn ogen en ik zo jullie mening willen hebben...

Tis een oud beestje, P1 200 mmx. Als je 'm aanzet, start de fan van de voeding te draaien, maar dat is ook alles.

Haal je de IDE-kabel ui t de harddisk, die goed aangesloten was los, spint deze wel op. Ook de cdrom gaat pas open, als de IDE-kabel losgemaak is...

Ik heb er mijn gedachte zo over, maar ben benieuwd wat jullie gedachte hierover is....
Heeft niets met de HDD of een brakke IDE controller te maken.

Als de HDD alleen power krijgt (dus zonder kabel erin) dan zal hij een zelftest doen. Als de kabel er wel in zit zal hij wachten op opdracht van de BIOS om een zelftest te doen. En die komt niet.

Kortom dit moet je niet bij de IDE subsystem zoeken maar ergens anders op de mobo. Als je een POST kaart hebt is het tijd die te gebruiken, heb je er geen, begin dan met alles los te trekken muv CPU, minimum aan RAM (2 SIMMs of 1 DIMM) en de VGA kaart. Helpt dat niet, dan zit het er dik in dat de mobo gaar is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Een post kaart, is dat niet zo'n ding om in de bios te komeN? Lijkt me wel handig, ook voor pci?

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Ik heb er inmiddels alles uitgehaald, alleen de proc zit nog in het mobo. Alle kabels eruit, IDE Flop, muis en pinterpoort. Nog steeds geen piep, alleen de fan van de voeding?

Hebben die kennissen nu een pc-begrafenis deze week?

Verwijderd

denk het wel

dat mobo is gaar

• jivemen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02-2025
En als je de cmos via het moederbord even clear.

Tja, en toen waren we bij Windows 7 aan beland

Verwijderd

Maareh ik denk dat als je even hier rondvraagt dat je wel van iemand een oud moederbord kan krijgen. Van mij ook wel, alleen die gaat maar tot 166, dus dan heb je een 166 MMX. Das ook niet alles volges mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:23:
Maareh ik denk dat als je even hier rondvraagt dat je wel van iemand een oud moederbord kan krijgen. Van mij ook wel, alleen die gaat maar tot 166, dus dan heb je een 166 MMX. Das ook niet alles volges mij.
denk heus wel dat een mobo voor 166 MMX op 200 kan draaien hoor

Verwijderd

Maar de bus gaat maar tot 66 :( . En de MP tot 2,5, trek je conclusies.

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:23:
Mijn eerste gedachte ging uit van een 200 MMX, omdat er zo'n klokje op zit, en die stond als 200 gejumperd. Kep de koeling eraf gehaald, en er zit een AMD 5x86 75Mhz onder :O

Boekie van het mobo zit er natuurlijk niet bij en ik zou niet weten wat voor type het is. Ik kan niet echt een "CMOS-jumper" vinden. Er zit wel een fel gele Legato sticker op, maar daat wordt ik ook niet veel wijzer van.

[ Voor 0% gewijzigd door FunFactory op 17-08-2002 15:35 . Reden: typo ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:24:
[...]

denk heus wel dat een mobo voor 166 MMX op 200 kan draaien hoor
Als ie socket 7 is lijkt me dat ie tot 300 Mhz aan kan :+, maar die zie je zelden... Maar back ontopic, dus als je er alleen videokaart , geheugen, cpu en dan de stroom er op gooit dan zou die moeten werken lijkt me. Sinds wanneer deed de pc vaag , hebben ze iets veranderd :? Kijk eens of alle jumpers goed staan.

Trek anders is het geheugen er uit , en kijk of de pc dan wel opstart.

Verwijderd

Een amd? Weet je zeker dat het nog wel de moeite is om dat ding werkend te krijgen.....

Maar btw ik wil het mobo wel opsturen maar dat ding heeft wel een INTEL chipset, dus ik weet niet of dat nou wel zo compatible is.

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:36:
Een amd? Weet je zeker dat het nog wel de moeite is om dat ding werkend te krijgen.....

Maar btw ik wil het mobo wel opsturen maar dat ding heeft wel een INTEL chipset, dus ik weet niet of dat nou wel zo compatible is.
Tof aanbod zeg! Dit is echt gaaf.... Als het nu mijn servertje was ofzo die overleden was, had ik gebruik van gemaakt, maar ik dit geval....

De patient is overleden, de dood is vastgesteld om 15:42

:'(

Nu mag ik de familie van de overleden patient het slechte nieuws gaan vertellen....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:36:

Helemaal niet in dit geval :o

Een 5x86 is een So3 CPU :z

Maareh, ik heb hier stapels mobo's liggen om zo eentje een de praat te krijgen. Gratis ophalen in Nijmegen dus :)

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:12:
Een post kaart, is dat niet zo'n ding om in de bios te komeN? Lijkt me wel handig, ook voor pci?
Yup, verrekte handige dingen. Niet zozeer om in BIOS te komen, maar om ff wat nauwkeuriger te achterhalen wat er aan de hand is bij totaal dood zwijgend mobo (zoals deze) Probleem is dat een mobo de POST info maar op 1 bus zet, dus als je mobo ISA sloten heeft heb je niets aan een PCI POST kaart :'(

* dion_b heeft lekker beiden ;)

Oslik blyat! Oslik!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

brakke ide kabel kan ook.. had ik ook met pc van me broertje..

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DAMAGE schreef op 17 augustus 2002 @ 18:06:
brakke ide kabel kan ook.. had ik ook met pc van me broertje..
Lijkt me hier sterk- als ik het goed lees boot de PC ook van geen kanten met de IDE kabel eruit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1