[cpu] dood?

Pagina: 1
Acties:

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik was 2 uurtjes aan mijn website bezig flikkert opeens beeld uit. Ik opnieuw opgestart niks. Andere graf.kaart erin geen beeld. Alles uitgetrokken en andere hdd erin.. geen beeld. MSI k7t pro geeft aan rood groen groen rood. 0110

Handeiding: processor initialization. This will show information regarding the prosessor e.g. brand name system

Betekend dit dat AMD ATHlON dood is?? .

Verwijderd

ja

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
testen in andere pc, en ff ruiken.
zat de heatsink goed vast, doet fan het nog?

TheS4ndm4n#1919

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:45
kun je de cpu eens in een andere pc proberen?

• enermax
Ja fan deed het. Dragon ORb 3 5v maar pc wordt iets van 35 graden en als fan uit is 60 graden maar die stond gewoon aan. Ik had de case gewoon open dus dan hoor ik wel wanneer ie uit zou vallen.

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:19
Als de search het had gedaan, was je er achter gekomen dat de MSI K7T Pro serie (Pro, Pro2, Pro 2a) nogal brak is. Sluit dus niet uit dat je mb de geest gegeven heeft...

edit:
Hmm... lijkt of search het wel weer doet...

edit:
zie edit

• enermax
Brak omdat ie apollo chip set heeft kun je niet goed mee overclocken. Maar ik heb hem niet overclockt. Vindt ut maar raar.

Maar gaat die andere pc niet kapot als de cpu dood is? Ik heb zelf geen amd moederbord hier vandaar.

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 20:19
enermax schreef op 17 augustus 2002 @ 14:20:
Brak omdat ie apollo chip set heeft kun je niet goed mee overclocken. Maar ik heb hem niet overclockt. Vindt ut maar raar.
Ehh... Ik bedoel met brak niet dat 'ie moeilijk te oc-en is, ik bedoel met brak dat ik hier de laatste tijd tig mensen met zo'n MSI plank heb horen uithuilen dat 'ie 't niet meer doet. Ik wil je alleen maar waarschuwen, dat je niet straks een nieuwe cpu koopt en blijkt dat je mb kapot is.

Omdat ik de topics die over kapotte k7t pro planken gingen alleen maar heel oppervlakkig gelezen heb, weet ik het exacte defect niet meer. Er stond mij iets bij van kapotte condensatoren. Misschien die rond je socket staan (daar staan er toch een hele bos, zodat je cpu-cooler er nog maar net tussenpast?)...

Verwijderd

Maak 'm open, pak die cpu in je hand en ruik er is aan. Mijn Athlon Xp is net ook doorgefikt dus ik weet hoe het ruikt, niet lekker dus.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
uhhm monitor >:)

Verwijderd

enermax schreef op 17 augustus 2002 @ 14:20:

Maar gaat die andere pc niet kapot als de cpu dood is? Ik heb zelf geen amd moederbord hier vandaar.
Wat betekend 1100@1300 dan bij je systeem specs.? Ik dacht dat je Athlon 1100 op 1300 Mhz. liep. Dus dat je hem wel overklokt had.

Trouwens mijn Athlon 900 loopt al 1,5 jaar op 1000 Mhz. op MSI K7T Pro2a.

Je zegt trouwens in het begin dat je K7T Pro hebt. Deze kan je dus niet overkloken.

't maakt verder niet uit hoor.....

Op MSI planken zit drie jaar garantie.

• enermax
@1300 Multiplier was 6maanden geleden ofzo. Condensators is niks mis. Kijk even nu of beeldscherm het nog doet.

Edit: Beeldscherm doet het ook.

Ik heb hem van Paradigit. Ikheb toen 1 jaar garantie gepakt.
Mobo 3jaar garantie onsite bij MSI?

• enermax
Ik heb net ander beeldscherm erop aangesloten. Ik zag links boven je weet wel dat Geforce2 blabla. Leest beeldscherm dat van de kaart af? Of heeft ie de cpu daarbij nodig? Daarna wordt beeld zwart

Verwijderd

Ik denk dat daar wel een cpu voor nodig is, zie je dus de videokaart bios?

• enermax
ja die 4 witte regels. En dan gaat ie normaal naar bios toe. Nou wordt ut dus zwart. Als ie cpu nodig heeft weet ik tenminste dat die niet dfood is. Maar mobo.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je geheugen kan ook nog brak zijn
cmos reset ook al geprobeerd?

Tweakers Discord

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
dood is ie zekerz nie want daan waren het 4 rode

ik had dit probleem laatst toen ik alles in een nieuwe kast had gebouwd, bleek dat de cpu niet genoeg stroom kreeg omdat er lekspanning was.

Dus zou zegge controleer of mobo en zo goed zit en de kast niet aanraakt zodat er lekspanning kan zijn

Verwijderd

ik heb PRECIES hetzelfde gehad vd week, ook MSI mobo, mn mobo, cpu en voeding waren kaduuk, ik zou zegge breng em ff langs paradigit en dan kijken ze daar WAT er kapot is

• enermax
Wazig hij deed het net, ik 5min zo gekeken :) Loopt ie vast :( opstarten zwart beeld :( Breng hem naar Paradigit hopelijk krijg ik nieuwe.

Verwijderd

Rest in pease
Pagina: 1