[msn] tool proggen

Pagina: 1
Acties:

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ok wat ik dus wil proggen is een tooltje dat je net als bij icq een bericht laat sturen naar iemand die offline is, het bericht wordt dan bezorgd als de user online komt.
nu heb ik geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken en waar ik op moet letten, wta ik graag wil weten:

• in welke taal kan ik hier het best mee beginnen?
• kan ik met mijn beginners niveau uberhaupt zoiets maken?
• zijn er andere mensen die ook zo'n soort tool willen/kunnen schrijven? (samenwerking)

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Je wilt dus een eigen soort ICQ maken als ik het goed begrijp? Daarvoor moet je dus twee applicaties maken nl. de client en de server. Het is niet zo heel moeilijk. Ik heb ooit zoiets dergelijks gemaakt met Delphi (client) en Java (server).

Verwijderd

• Visual Basic
• Als je het in VB schrijft kan je het zeker als beginner (als je wat op Inet rondkijkt)
• Ik begrijp eigenlijk niet echt wat je bedoeling is ... een prog schrijven die berichtjes kan bijhouden en op het moment dat die offline contact online komt het opgeslagen bericht doorstuurt ? das makkelijk te doen, anders verdere uitleg ...

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Volgens mij wil hij een proggie dat als je een bericht stuurt naar iemand die offline is het bericht dan door het proggie verstuurd wordt als die persoon online komt.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Marv schreef op 17 augustus 2002 @ 14:13:
Volgens mij wil hij een proggie dat als je een bericht stuurt naar iemand die offline is het bericht dan door het proggie verstuurd wordt als die persoon online komt.
dat dacht ik ook ... een MSN plugin dus (of hoe je het ok mag noemen)

Verwijderd

Marv schreef op 17 augustus 2002 @ 14:13:
Je kan dat beter op de server opslaan zodat de verstuurder offline kan gaan en dan nog wel zeker weet dat het bericht aankomt. Ten tweede krijg je zonder het gebruik van een server last van firewalls, proxies, etc die de individuele gebruikers hebben draaien.

Verwijderd

't hele MSN gebeuren is gebasseerd op COM dus ik zou zeggen zoek 'n taal uit met COM support (VB/Delphi/VC/Cpp builder/ect) die je het beste ligt.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Ik denk niet dat het mogelijk is, omdat het msn messenger protocol dit niet ondersteunt.
De servers van microsoft evenmin.
Dus je zult al een eigen server moeten gebruiken om die berichten zolang op te slaan. (Je kunt het bericht natuurlijk ook door de verzender laten bijhouden totdat de ontvanger online komt, maar daar ben je niet veel mee als de zender dan offline is.)
De taal die je kunt gebruiken is visual basic, wat heel simpel te combineren is met msn messenger d.m.v. API' s. Zo heb ik een bot geschreven voor messenger.

Enkele interessant site' s waarmee je kunt beginnen:
msnfanatic.com
mess.be

Maar ik denk dat je, om dit idee mogelijk te maken, zelf een client voor msn zult moeten schrijven.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Mr.ChronoM: Visual Basic
Ik ben benieuwd waarom je hier Visual Basic adviseert en niet bijvoorbeeld Delphi, Java, C#, VB .NET, C++ enz enz. Heb je een afweging gemaakt naar aanleiding van het probleem van de topic-starter en daarna besloten dat je VB zou moeten adviseren in dit geval?

Misschien is het goed om te bedenken dat de taal die jj goed kent niet altijd de taal is die iedereen zou moeten gaan gebruiken als ultieme oplossing voor alle problemen. Te vaak zijn adviezen op fora als deze meer gebaseerd op de eigen (wellicht grote) kennis van een bepaald platform/taal en veel te weinig zijn ze gebaseerd op een serieuze afweging tussen de verschillende mogelijkheden.

Het advies van Yarvieh hierboven is op dit punt een stuk beter...
Als je het in VB schrijft kan je het zeker als beginner (als je wat op Inet rondkijkt)
Het kunnen schrijven van een dergelijke applicatie heeft niet erg veel met de taal te maken waarin je dat doet. Zeker is het wat merkwaardig om te stellen dat dit in VB makkelijk geschreven kan worden door een beginner, maar in de vele andere talen niet. De programmeertaal is maar 1 onderdeel van het probleem.

Bij een applicatie die over een netwerk moet communiceren met andere componenten spelen er zoveel concepten dat ik sowieso nooit een beginner zou willen adviseren om gelijk hiermee te beginnen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
dat is dus idd wat ik wil een progje schrijven dat een berichtje dat verstuurd wordt naar een offline user opslaat in een database op een server en vervolgens het berichtje verstuurd als de user online komt, en ik heb al even lopen lezen en zoeken, maar denk niet dat ik zelf genoeg kennis heb om dit alleen te doen, client misschien wel maar het server gedeelte denk ik niet.

zijn er meer mensen die dit leuk lijkt meld je dan ff hier kunnen we er een soort projectje van maken.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat is natuurlijk niet echt handig Diaboluzzz... :P

Je wil eerst zelf wat, maar je kunt nog niet (helemaal) programmeren, en als je ziet dat het je niet zal lukken besluit je er dan maar een groepsproject van te maken. Ach ja, wat jij wilt ;)

Enfin, ik weet niet waar jij een database vandaan wil toveren (access bestand, als je toch met Microsoft aan de sleur gaat?) en waar jij 'een server' denkt te vinden. Kijk, MSN is er al zo op gebaseerd dat berichten aan offline personen niet worden bewaard, die moet je gewoon later sturen.
Dat scheelt Microsoft al een hoop servers, want ik bedoel, ICQ heeft er de servers expliciet voor staan, Microsoft heeft naast MSN nog een hoop andere services... niet dat ze te arm zullen zijn hoor ;)

Ik denk dat je helemaal geen server nodig hebt. Wat jij moet hebben, is een klein loopje dat telkens checkt of de user al online is.

Even pseudo code, vooral PHP, hoor, maar zoiets lijkt het me: (gewoon voor de lol gemaakt)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
$sent = 0

function checkonline
            {
while $i < 0
    $usertocheck = pickuser $userarray[$i];
    if $usertocheck == online
        {
        while $k < 0
        mysql select $message[$k] from table users where user = $usertocheck;
        send $message[$k];
        $sent = 1;
        k++;

}
    else 
        {
        echo user is not online yet, message wil be saved;
        store $message[$k] to table users where user = $usertocheck;
        $sent = 0;
        }
            }

function submitmessage
            {
    submit $message to $username;
    function checkonline;
    if $sent == 1
        {
        echo Message(s) sent succesfully!;
        $sent = 0;
        }
    else    {
        echo Message not sent.;
        }
            }

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
server is geen probleem, heb er hier een draaien w2kserver.
ook access draait er dus dat is ook geen probleem.

wta ik wou maken is de die icq service voor msn, maar heb daarvoor zelf dus niet genoeg kennis.
en daarom vroeg ik nu es naar mensen die me eventueel zouden willen vertellen hoe het aangepakt moet worden. en of ze zelf mee wouden doen.

jou code werkt alleen als je online bent.

Ik had het er vanmiddag met skunkAh over, maar die zei dat je een app moest schrijven die op je server ging runnen als zijnde bot, iedereen die dan van die service gebruik wilde maken moest die botr toevoegen aan zn msn lijst, die bot checkt dan of de user online is en of er nog opgeslagen berichten voor hem staan, als die er zijn en hij is online worden ze verstuurd.
dat was een beetje het idee.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

de meeste Jabber.org programma's ondersteunen dit (zit in het protocol), misschien nog nuttig om mee te gaan klooien.

Verder kun je ook de Messenger com object gebruiken onder references, op www.pscode.com vind je daar een aantal voorbeelden voor.
Pagina: 1