[LCD] Is deze bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005LJ47.03.MZZZZZZZ.jpg

Ik heb zo'n siemens ic35 organizer liggen en ik doe er toch niks mee.
Zou ik die LCD eruit kunnen slopen? en die parralel kunnen aansturen oid?

• SH007
  • Niet online
Dat hangt helemaal van de controller af die erop zit....

edit: kijk hier eens, bij het LCD gedeelte: Frequently Asked Questions CME

• Rebels
ja, kan er eigenlijk (over de organizer) niks meer over vinden dan dit siemens.com

ow, ik mag dit eigenlijk niet vragen?

Wat ik wil weten ja, is wat voor een controller die LCD heeft.
Eeen lcdeetje aansluiten heb ik wel vaker gedaan :)

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Zo te zien is het een matrix display. Die hebben doorgaans geen controller.
Die hebben vaak alleen maar rij en kolom-drivers waar je je data seriëel naartoe moet smijten. Dit vergezeld door een dot-clock, row-sync en frame-sync (en vaak ook nog een blanking signaal).
Je moet ook zelf voor de refresh zorgen, dus continu data naar 't display blijven klokken, ook al verandert er niets aan de inhoud op het scherm...!

Ben zelf ook bezig met een soort 'universele' controller waarmee je dergelijke display's op de PeeCee kunt aansluiten, maar daar gaat behoorlijk veel tijd in zitten.

Ps.: ook heb je een VEE spanning van (afhankelijk van het formaat van het panel) -12V tot soms wel -22V nodig...

...With a touch of magic¿

Verwijderd

MNM(tm) schreef op 17 augustus 2002 @ 14:16:
Ben zelf ook bezig met een soort 'universele' controller waarmee je dergelijke display's op de PeeCee kunt aansluiten, maar daar gaat behoorlijk veel tijd in zitten.
Whoha! _/-\o_ waarom niet gewoon 'n standaard controller gepakt (sed133x/t6963 ect) en die geinterfaced met je lcd panel / pc ?

• Rebels
Ik heb hem net ff open gemaakt, ik had dat bovenste deel helemaal los, maar kwam net niet bij het lcdeetje, dan moet ik echt krak doen denk ik, zag hem wel al goed zitten, hij is errug plat! :P

Owja, geen backlight :(

• Rebels
hmm, half kapot nu, kan hem net zogoed helemaal slopen :P

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:18:
[...]
Whoha! _/-\o_ waarom niet gewoon 'n standaard controller gepakt (sed133x/t6963 ect) en die geinterfaced met je lcd panel / pc ?
Is op zich een heel interessant ding, die S1D13305 (voorheen de SED1335), maar 'k kan er zelf niet aan komen... :/

'k Heb inmiddels zat graphic display panels, maar zonder (standaard) controller kan ik daar dus vrij weinig mee. Als ik op 1-of-andere wijze voorzien kan worden van een 'standaard' controller (liefst dus die S1D13305), dan wil ik daar ook best wel weer een (Delphi) component voor schrijven...
'k Heb dat ten slotte geruime tijd geleden ook al voor de HD44780 controlled LCD's gedaan... (www.flakkee.net/~mnm-tm) :)

...With a touch of magic¿

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Rebels schreef op 17 augustus 2002 @ 15:25:
Ik heb hem net ff open gemaakt, ik had dat bovenste deel helemaal los, maar kwam net niet bij het lcdeetje, dan moet ik echt krak doen denk ik, zag hem wel al goed zitten, hij is errug plat! :P

Owja, geen backlight :(
plat zijn glasplaatjes meestal he :z :) :P

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 23:09

tozzke

aka tozzert

offtopic:
eeuwige zonde van dat dingetje... beetje een LCD uit een ding van 600 ouderwetse guldens slopen

Verwijderd

MNM(tm) schreef op 18 augustus 2002 @ 03:49:
[...]Is op zich een heel interessant ding, die S1D13305 (voorheen de SED1335), maar 'k kan er zelf niet aan komen... :/
http://www.arrow.com leverd ze SED1335F0A voor $11.03 en de SED1335F0B voor $9.83

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zie onze onvolprezen FAQ... Nee dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.