Ik heb zo'n bak van ongeveer anderalf a twee jaar geleden, met een Award BIOS en alle toeters en bellen die je maar wilt. Dus je kan vanuit de BIOS makkelijk instellen hoe snel 't ding zou moeten zijn. Zo kan de FSB en RAM snelheden simpel worden ingesteld. Standaard is het een 1GHz PC, met de FSB en RAM op 100MHz. Ik heb ze op 133MHz gezet. Toen ik het systeem restartte gebeurde er niks... Althans, bijna niks: de HD led gaat aan. That's it. Geen opstart van de videokaart, geen POST, nada, niks.
Ik heb dit wel eens eerder gehad bij het Flashen van een nieuwe BIOS. Toen hielp het om het systeem een dag van de spanning af te sluiten. Dit keer helpt dat ook niet. Ik kan dus niet booten van flop, ik kan helemaal niks, volgens mij... Nieuwe mobo kopen?
Heeft iemand nog betere/andere suggesties?
Ik heb dit wel eens eerder gehad bij het Flashen van een nieuwe BIOS. Toen hielp het om het systeem een dag van de spanning af te sluiten. Dit keer helpt dat ook niet. Ik kan dus niet booten van flop, ik kan helemaal niks, volgens mij... Nieuwe mobo kopen?
Heeft iemand nog betere/andere suggesties?
[ specs ] [ Tweaker gallery ]