Digitaal van CD-ROM naar geluidskaart??

Pagina: 1
Acties:

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Ik zoek een Nederlandse leverancier van goede digtale kabel (SP/DIF) van de CD-ROM naar de geluidskaart weet iemand waar ik die kan kopen/bestellen??

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
meeste el. boeren hebben dat wel, moet je natuurlijk wel een geluidskaart met digitale ingang hebben. meestal krijg je de kabels wel bij je kaartje

TheS4ndm4n#1919

• Orion84
  • Laatst online: 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

idd, elke computershop heeft van die kabeltjes.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

idd, elke computershop heeft van die kabeltjes.

oops, dubbelpost

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat voor cdrom heeft sp/dif uit?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

OgWok schreef op 17 augustus 2002 @ 15:18:
uhhh, je bedoeld welk merk/type? volges mij heeft elke zichzelf respecterende cd-rom drive tegenwoordig een sp/dif uitgang.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

OgWok schreef op 17 augustus 2002 @ 15:18:
elke cd-rom speler toch??

gewoon zo'n 2 aderig plat stekkertje, kan je aansluiten tussen cd-rom en geluidskaart.

Verwijderd

ja en kwaliteit maakt niet uit voor de kabel is het moraal bij digitaal geluid. op het moment dat er nl. 1 bit mist heb je al een hapering. vraag gewoon ff bij compu boer, wedden dat je er gratis 1 meekrijgt...ze zitten nl. vaak bij retail cdromspelers en ze worden niet gebruikt bij het bouwen van systemen :)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja dat is digitaal uit, via een draadje. Ik bedoel optisch uit. Tenminste sp/dif is toch optisch?

Of vergis ik me nu ernstig ?

Het kabeltje voor digitaal cdrom uit naar geluidskaart zat bij mijn Terratec Sixpack geluidskaart. Netjes, maar stelt niet veel voor (kan ook niet veel mee misgaan).

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

spdif staat voor de standaard, het medium kan coaxiaal zijn of optisch

Verwijderd

spdif als uitgang van een cdrom speler? das toch gewoon een audiokabeltje ? DA is toch wat de software direct via de IDE kabel extract?

• Neogenic
  • Laatst online: 17-03-2022
Oke ben ik weer, het grote voordeel is namelijk dat in mijn huidige situatie de D/A converter van m'n B-merk CD-ROM wordt gebruikt (leest digitaal converteert analoog naar geluidskaart) nu schijnt dit qua kwaliteit veel slechter te zijn dan als ik de CD-ROM speler digitaal naar de geluidskaart plug (SP/DIF) en het digitale signaal van CD-ROM speler wordt verwerkt door de D/A converter van m'n Audigy die veel beter is dan m'n CD-ROM speler dat is zeg maar een beetje het idee erachter en aangezien die kabeltje goedkoop zijn is het toch een kleine moeite.
Pagina: 1