Toon posts:

Asus A7S333+Zip+XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus mainboard A7S333, mijn OS is windows XP home. Nu heb ik laatst een imega 100M intern zip drive gekocht.

Ik heb hem aangesloten. In de bios vind hij hem. Maar als ik nu windows XP opstart krijg ik een blauw scherm.
Als ik de zip drive eraf haal, start windows XP zonder problemen.

Heb de zip drive op beide IDE poorten aangesloten, achter de harde schijf gezet, jumpers verwisseld. Niks helpt. :(

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

bios update? lijkt me zo het enige wat me een beetje logisch lijkt

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste bios zit er al in!

Verwijderd

Misschien in het boekje van de zipdrive kijken? Misschien is ie niet compatible met een van je onderdelen.

Maar veilige modes start ie wel op? Dan moet je misschien iets updaten in Windows.

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus start de computer ook niet op!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:24

Wallie

Herr

In de bios de zipdrive handmatig op euh.. Pio mode 1 of 2 zetten, zoiets was het dacht ik.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de zip drive op op pio mode 1 en 2 gedaan, maar xp doet nog steeds het zelfde (blauw scherm)

Verwijderd

Chipset drivers? Even bij je chipsetfabrikant kijken. Bij Iomega gekeken voor Iomegaware voor XP? Mijn interne ZIP 100 draait zonder extra drivers voor de ZIP drive prima onder XP (pro). 't is voor XP gewoon een "verwisselbare schijf. Als het in veilige modus niet gaat heb je waarschijnlijk toch iets niet goed aangesloten op je ZIP drive. "CS" al geprobeerd i.p.v. "master" en "slave" ?

In de BIOS het betreffende IDE kannaal op "auto" gezet i.p.v. te "rommelen" met allerlei instellingen? Mijn ZIP zit als slave bij een master CDromspeler op. Het betreffende IDE kanaal staat op auto (wel andere plank dan jij hebt).

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de nieuwste iomegaware geinstalleerd, alle bios-instellingen geprobeerd wat betreft pio's en auto e.d. Ook heb ik nu een BETA bios gevonden voor mijn asus bordje maar niks helpt. Ik krijg echt het idee of dit mainboard absoluut niet compatible is met mijn zipdrive.

iemand nog ideeën ?

Verwijderd

Weet de winkel waar je hem hebt gekocht ook niet waar het aan ligt? Lijkt me dat dit probleem bekent is.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit weekend geen oplossing vind dan zal ik ze maandag eens bellen.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ik neem aan dat je het al geprobeerd hebt (kan het niet helemaal opmaken uit je verhaal) maar het kan zijn dat je de ZIP drive perse als master moet aansluiten, en niet als slave. Ik heb ook wel eens problemen gehad icm een brander, dat het geheel niet wilde booten als de ZIP geen master was...

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

het zou natuurlijk ook aan winxp kunnen liggen, heb je hem ook al met een ander O.s geprobeert?

iRacing Profiel

Pagina: 1