Toon posts:

Loewe Xelos 5381 ZW

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om de Loewe Xelos 5381 ZW te gaan aanschaffen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tv? Ik de tv ook standaar PALplus ondersteuning?

Verwijderd

wij hebben de Xelos ook, op de site niet zoveel te vinden, maar de onze (16:9 beeldbuis) springt inderdaad naar PALplus als de zender het ondersteund, geen randen dus. als het geen breedbeeld is, word het op de grootst mogelijke grootte (ondertiteling nog steeds te zien) vergroot, dus altijd het grootst mogelijke beeld.

ik vind het zelf een fijne tv, met een tv lijst. misschien kan je t beste naar de loewe. dealer gaan

wij hebben deze:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/familiewillemsen/DSCF0033-1.JPG

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 16:59 . Reden: andere foto, de digicam is uitgeleend dus ik kan geen goeie foto laten zien, maar hier staat die op ]

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
offtopic:
1337 huiskamer _/-\o_
Houden tweakers toevallig allemaal van rust en glas :? :9

Verwijderd

Plague schreef op 17 augustus 2002 @ 16:59:
offtopic:
1337 huiskamer _/-\o_
Houden tweakers toevallig allemaal van rust en glas :? :9
thnx :D maar t is de huiskamer van me ouders hoor :P (woon nog thuis)

ff verder patsen ;) :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/familiewillemsen/DSCF0036.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/familiewillemsen/DSCF0037.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/familiewillemsen/DSCF0038.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/familiewillemsen/DSCF0039.JPG

edit: ontopic, http://www.loewe.de/cda/p...297,ge-de-no3-230,00.html zie hier de specs van die 81 cm tv

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:02:
[...]

ff verder patsen ;) :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

edit: ontopic, http://www.loewe.de/cda/p...297,ge-de-no3-230,00.html zie hier de specs van die 81 cm tv
damn, jouw ouders een beetje rijk? :D Als ik ook die tuin zie _/-\o_ ;)
edit: zullen wel weer ff ontopic gaan? ;)

Verwijderd

Ik heb 'm ook sinds een jaar ongeveer, en het is echt een aanrader ! Perfect beeld, intuitieve bediening, en het geluid mag er ook wezen. Tip : niet in je eentje tillen... ;)

Verwijderd

Ik bezit ook een Xelos, inclusief het bijbehorend meubel. Prima tv, scherp beeld zoals ik nog niet gezien heb bij andere merken als Panasonic, Philips, Sony etc.

Heb alleen twee keer gehad dat hij wat vreemd deed. Zoals een keer dat alleen de kleur groen het deed, of dat hij ineens in de standby stand sprong (terwijl de ab op tafel lag).

Verwijderd

nog ff offtopic ;) nee mn ouders zijn niet rijk :P we hebben t huis al lang en we hebben net nieuwe meubels plus tv enzo, anders hadden we een nieuwe auto gehad

ontopic: de tv heeft ook een speciale teletekst, die alle pagina's onthoud als je er eenmaal langs bent gegaan (als je m uitzet ist weer weg) zodat je dus door 10 pagina's bijvoorbeeld kan scrollen, is wel handig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:08:
Tip : niet in je eentje tillen... ;)
ja precies, dat ding is 50 kilo man!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

offtopic:
Een vriend van mij heeft hetm ook met het bijbehorende meubel, maar hij heeft de AB (van 300 volgens z'n pa) eergister gemold en nu zitten ze met m'n universal remote te zappen van een tientje bij de kruidvat >:)

Maar hij is heel erg relaxed, alleen je kunt niet echt zappen, het duurt ff (.5 sec, ik ben m'n sony gewend ;) )voordat het beeld opkomt, maar daar wen je aan.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

DAlchemist schreef op 17 augustus 2002 @ 17:21:
offtopic:
Een vriend van mij heeft hetm ook met het bijbehorende meubel, maar hij heeft de AB (van 300 volgens z'n pa) eergister gemold en nu zitten ze met m'n universal remote te zappen van een tientje bij de kruidvat >:)

Maar hij is heel erg relaxed, alleen je kunt niet echt zappen, het duurt ff (.5 sec, ik ben m'n sony gewend ;) )voordat het beeld opkomt, maar daar wen je aan.
dat is niet zo als je verder zapt en je drukt op + program, dan doettie t wel snel maar als je van 9 op 1 klikt, dan duurt het wel ff ja

Verwijderd

Wij hebben hem ook maar in Zwart en een soort van gatenkaas kassie eronder is best wel geinig alleen zeer kewl beeld. Alleen het jammere is dat de beeldbuis een keer naar de klote is gegaan?? hoe dat kan?? Louwe Quality ??? >:)

• Nobby

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:22:
[...]

dat is niet zo als je verder zapt en je drukt op + program, dan doettie t wel snel maar als je van 9 op 1 klikt, dan duurt het wel ff ja
maar je krijgt wel ff een zwart beeld en dat is niet zo met m'n sony, maar ik zou m'n sony zo ruilen voor dat ding hoor :9~ ;)

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DAlchemist schreef op 17 augustus 2002 @ 17:21:
offtopic:
Jup, die afstandbedieningen van Loewe zijn k*t-dingen. We hebben er hier 2 (TV+DVD) en zijn allebei kapot. Het zwakke punt ligt vooral bij het batterijenklepje. Nu zit de batterijenklepjes bij allebei vastgeplakt met tape en plakband. En dat staat nou niet echt mooi :{

They made me do it.

• Nobby

Nobby

Nuts!

M'n kameraad heeft op een of andere manier het IR-ledje van de printplaat gebroken :'(

Verwijderd

DAlchemist schreef op 17 augustus 2002 @ 17:26:
[...]

maar je krijgt wel ff een zwart beeld en dat is niet zo met m'n sony, maar ik zou m'n sony zo ruilen voor dat ding hoor :9~ ;)
dan wacht ik liever dan dat ik minder mooi beeld heb, toch?

• Nobby

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 13:21:
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tv?
Ik zeg toch wat m'n ervaringen zijn :? en ik geef duidelijk aan in een vorige post dat ik me sony direct zou ruilen voor dat ding :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens een verkoper van Swaak in Leiden zou de Media versie van deze TV betere beeld kwaliteit moeten hebben dan de 5381 ZW.

Het type nummer van de media versie is 5981 en is ruim 300 euro duurder.
Maar dan heb je ook VGA input...

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:49

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb ook deze tv, al een paar jaar inmiddels en ben er nog steeds erg tevreden over, prachtig scherp beeld, mooi design, fijne afstandsbediening en groot bedieningsgemak! Om toch nog even wat minpunten op te noemen (niks is perfect, hè):
- geen enkele (beeldbuis) tv van dit formaat heeft perfect beeld (andere merken ook niet), ook deze Loewe heeft een klein beetje last van vervorming hier en daar en je ziet het beeld 'groter' worden als het beeld witter wordt (bijv. als je ondertiteling in beeld krijgt terwijl de rest van het beeld donker is, dan zie je dat alles wat verschuift). Dit schijnt bij beeldbuis tv's vrijwel niet te vermijden te zijn, maar andere merken hebben 't vaak nog erger
- zappen gaat inderdaad vrij langzaam, maar 't stoort mij niet echt
- de opbouw van de on screen menu's is wel belachelijk traag, waarom dat nu niet wat sneller had gekund is mij een raadsel
- geluid van de ingebouwde boxen is aardig, maar niet heel erg geweldig. Maar ik heb die luidsprekers misschien maar 5 minuten gebruikt, ik heb 'm altijd op m'n surround versterker aangesloten en gebruik de speakers van de tv dus eigenlijk nooit
- menu bediening is heel eenvoudig, maar daardoor kost 't soms ook heel veel stappen om iets te bereiken. Bijvoorbeeld: het instellen van wat voor signaal (rgb, s-video e.d.) je op een scart ingang hebt kost je echt veel stappen (allerlei menu's doorworstelen voordat je er mee klaar bent). Anderzijds, dat soort dingen doe je ook niet elke dag..
- de Loewe tv's hebben soms moeite met macrovision signalen als je een dvd speler via RGB aansluit. Je ziet dat aan een lichte balk die dan bovenaan het beeld verschijnt. Hierom heb ik mijn dvd speler (een Pioneer 444) macrovision vrij moeten laten maken...
- ik heb al van meerdere mensen (o.a. m'n broer) gevallen gehoord waarin de beeldbuis van hun Loewe tv's na een paar jaar vervangen moest worden... Ik geloof echter wel, dat dat wat oudere generaties tv's betrof, dus hopelijk is dat nu niet meer het geval.
- de Xelos heeft nog geen 100 % vlakke beeldbuis, ik vind dat echter geen groot gemis (sterker nog, ik vond/vind de vlakke beeldbuis tv's vaak minder qua beeld dan de traditionele 'bollere' beeldbuizen)

Wat die media versie van de Loewe betreft: volgens mij heb je dan exact dezelfde beeldbuis en beeldtechniek als de gewone Xelos, alleen dus wat extra multimedia mogelijkheden (inderdaad o.a. een vga aansluiting). Dat het beeld bij dat model beter is, geloof ik eerlijk gezegd niet zo..

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien heeft die media versie inderdaad VGA-input. Heeft tevens picture in picture. Een ander type chassis (de Q 2500 H ipv Q 2500 M). Tevens als extra een Digital Movie Mode Plus. En als klap op de vuurpijl heeft de media versie een luxere afstandsbediening van metaal en heeft een LCD display.

Het nadeel is alleen dat de media versie 300 euro duurder is :'(

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 13:58:
Zo te zien heeft die media versie inderdaad VGA-input. Heeft tevens picture in picture. Een ander type chassis (de Q 2500 H ipv Q 2500 M). Tevens als extra een Digital Movie Mode Plus. En als klap op de vuurpijl heeft de media versie een luxere afstandsbediening van metaal en heeft een LCD display.
Picture in picture en zo'n ab met display heb ik inderdaad niet, maar DMM zit wel degelijk op m'n 5381. Net even op de Loewe site (de duitse dan) gekeken en inderdaad staat er bij de 5381 dat die alleen DMI zou hebben en geen DMM. Dat vind ik vreemd, want de mijne heeft dus wel allebei, alleen heb ik wel een ouder chassis (Q2400). Maar lijkt me toch vreemd dat ze zo'n functie er dan uithalen..
Ik zie trouwens nog meer detail verschillen tussen mijn versie en de specs op de site, splitscreen tussen tv en teletekst heb ik niet en ik heb 'maar' 200 voorkeurzenders ipv 220. Ik heb dan wel weer Nicam, maar daar heb je in Nederland toch niks aan..
Ik zou dus wel even op het chassis letten als je er een zou kopen (kun je opvragen door op de ab op i te drukken en dan 'Uitrusting' kiezen), wellicht dat er nog wat features kunnen ontbreken of juist niet afhankelijk van het chassis.

Verwijderd

Topicstarter
jasjenl schreef op 18 augustus 2002 @ 17:42:
[...]

Picture in picture en zo'n ab met display heb ik inderdaad niet, maar DMM zit wel degelijk op m'n 5381. Net even op de Loewe site (de duitse dan) gekeken en inderdaad staat er bij de 5381 dat die alleen DMI zou hebben en geen DMM. Dat vind ik vreemd, want de mijne heeft dus wel allebei, alleen heb ik wel een ouder chassis (Q2400). Maar lijkt me toch vreemd dat ze zo'n functie er dan uithalen..
Ik zie trouwens nog meer detail verschillen tussen mijn versie en de specs op de site, splitscreen tussen tv en teletekst heb ik niet en ik heb 'maar' 200 voorkeurzenders ipv 220. Ik heb dan wel weer Nicam, maar daar heb je in Nederland toch niks aan..
Ik zou dus wel even op het chassis letten als je er een zou kopen (kun je opvragen door op de ab op i te drukken en dan 'Uitrusting' kiezen), wellicht dat er nog wat features kunnen ontbreken of juist niet afhankelijk van het chassis.
Ik vraag me af of die verschillen wel 300 euro waard zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Zo...vandaag is mijn Loewe Xelos 5381 ZW bezorgd.
Wat een pracht tv is dat zeg...vanavond meteen met wat DVD's testen :)

Verwijderd

AANRADER, heb de 72cm versie, in een woord GEWELDIG!!! Zou alleen voor de grotere versie gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:02:
[...]

ff verder patsen ;) :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

offtopic:
Vette hifi set hebben je ouders :P

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Heb hier de grote versie van de Xelos staan, toch al zo'n 2 jr oud. Ik sluit me aan bij de dingen die jasjenl zegt, langzame menu's, langzaam schakelen (irriteert mij best wel, de tv in de slaapkamer (philips) heeft het precies anders om. Beeld is er gelijk, alleen geluid niet (Xelos heeft eerst geluid dan beeld :().

Wat ik ook nog meer als nadeel zie is dat de teletekst niet altijd goed doorkomt. Soms mist er 1 lijn text. De Loewe dealer hier (Raf) vertelde ons dat het 2 redenen kan hebben
1) Signaal doorgifte is niet goed in huis
2) De software moet geupdate worden (Wij hebben een van de eerste, met oude software). Alleen dat updaten kan ik Duitsland, beetje uit de route.

Voor de prijs zal ik toch echt dit toestel kopen, beeld is 100% helder, (100hz ja), en DVD's zijn supah! Heb aan m'n dvd een Harman Kardon versterker met JBL boxen gezet, beeld via SVHS naar de tv. Subliem! Ook satelliet tv (via Casema digital) is prachtig, voetbalvelden (de reclames) gaan dus zonder schokken (100Hz) over het beeld!

Aanrader!

Kijk eens bij Polectro Plaza in A'dam als je een Loewe nodig hebt, die hebben ook super goede dingen, en zeer uitgebreid.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:22:
[...]

dan moet je eens proberen 009 te doen of 001, dan gaat ie wel meteen. hij wacht op meerdere cijfers.

M'n ouders hebben de tv ook, echt een juweel van een apparaat. Extreem strak beeld en ook uit de speakers van de tv zelf (als je die gaat gebruiken) een perfect strak geluid. Zelden zo'n strak beeld gezien.
Wat ik ook een enorm pluspunt vind: Hij "stretched" het beeld niet (kan wel), maar heeft ook een stand dat hij op niet-palplus uitzendingen het beeld uit probeert te rekken. Hij kijkt dan naar tot waar het beeld "beweegt" en snijd het daar af. Dus bijv bij tmf of wat dan ook snijd hij het beeld af tot net halverwege het logo'tje. Krijg je dan een reclame ofzo die overal beweegt dan springt hij weer terug.
Beetje lastig uitleggen (ben ik geen ster in), maar hij zoomt dus zeg maar in naar het grootst mogelijke beeld, dus zonder vervormingen.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Dat kiezen is idd bagger, heb het ff getimed
+1 kanaal : 1 sec
naar kanaal 14 : 3 sec
naar kanaal 14 en dan de 4 lang indrukken: direct

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

jasjenl schreef op 18 augustus 2002 @ 13:18:
Ik heb ook deze tv, al een paar jaar inmiddels en ben er nog steeds erg tevreden over, prachtig scherp beeld, mooi design, fijne afstandsbediening en groot bedieningsgemak! Om toch nog even wat minpunten op te noemen (niks is perfect, hè):
- geen enkele (beeldbuis) tv van dit formaat heeft perfect beeld (andere merken ook niet), ook deze Loewe heeft een klein beetje last van vervorming hier en daar en je ziet het beeld 'groter' worden als het beeld witter wordt (bijv. als je ondertiteling in beeld krijgt terwijl de rest van het beeld donker is, dan zie je dat alles wat verschuift). Dit schijnt bij beeldbuis tv's vrijwel niet te vermijden te zijn, maar andere merken hebben 't vaak nog erger
- zappen gaat inderdaad vrij langzaam, maar 't stoort mij niet echt
- de opbouw van de on screen menu's is wel belachelijk traag, waarom dat nu niet wat sneller had gekund is mij een raadsel
- geluid van de ingebouwde boxen is aardig, maar niet heel erg geweldig. Maar ik heb die luidsprekers misschien maar 5 minuten gebruikt, ik heb 'm altijd op m'n surround versterker aangesloten en gebruik de speakers van de tv dus eigenlijk nooit
- menu bediening is heel eenvoudig, maar daardoor kost 't soms ook heel veel stappen om iets te bereiken. Bijvoorbeeld: het instellen van wat voor signaal (rgb, s-video e.d.) je op een scart ingang hebt kost je echt veel stappen (allerlei menu's doorworstelen voordat je er mee klaar bent). Anderzijds, dat soort dingen doe je ook niet elke dag..
- de Loewe tv's hebben soms moeite met macrovision signalen als je een dvd speler via RGB aansluit. Je ziet dat aan een lichte balk die dan bovenaan het beeld verschijnt. Hierom heb ik mijn dvd speler (een Pioneer 444) macrovision vrij moeten laten maken...
- ik heb al van meerdere mensen (o.a. m'n broer) gevallen gehoord waarin de beeldbuis van hun Loewe tv's na een paar jaar vervangen moest worden... Ik geloof echter wel, dat dat wat oudere generaties tv's betrof, dus hopelijk is dat nu niet meer het geval.
- de Xelos heeft nog geen 100 % vlakke beeldbuis, ik vind dat echter geen groot gemis (sterker nog, ik vond/vind de vlakke beeldbuis tv's vaak minder qua beeld dan de traditionele 'bollere' beeldbuizen)

Wat die media versie van de Loewe betreft: volgens mij heb je dan exact dezelfde beeldbuis en beeldtechniek als de gewone Xelos, alleen dus wat extra multimedia mogelijkheden (inderdaad o.a. een vga aansluiting). Dat het beeld bij dat model beter is, geloof ik eerlijk gezegd niet zo..
Janjensl , Ik heb zelf een panasonic 82 cm breedbeeld( platte buis) en ik gebruik een Toshiba sd-510E dvd speler die regio vrij is. ( door middel van mod-chip, geen remote hack)

Nu zie ik bij sommige dvd's, lang niet alle soms ook wat stoorsignalen, bovenin het beeld, dat het beeld daar een beetje lijkt te trillen of niet helemaal stabiel is, terwijl het 100 hz tv is. de rest van het beeld, midden, onderin is dan wel gewoon perfect. Hij doet dit alleen op RGB stand en dus bij bepaalde dvd's waarvan ik na het lezen van je verhaal vermoed dat deze een macrovision signaal bevatten.

Waar heb je je dvd speler macrovision vrij laten maken ? Ik heb geen idee of een gemodificeerde dvd speler ( rce-compatible) standaard al geen macrovision meer doorstuurd.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 13:21:
Ik zit te denken om de Loewe Xelos 5381 ZW te gaan aanschaffen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tv? Ik de tv ook standaar PALplus ondersteuning?
De TV heeft alleen PALplus detectie, geen decoder. Ooit is een keer een mailtje naar Loewe gestuurd omdat ik geen verschil kon zien tussen PALplus en zoom 16:9. Dit was hun antwoord:
Sehr geehrter Herr...,

Unsere 16:9 Geräte erkennen das PALplus Signal und führen einen entsprechenden Zoom durch, ein echter PALplus Decoder ist nicht integriert.

Mit freundlichen Grüßen

Loewe Opta GmbH

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 16:03:
[...]
Janjensl , Ik heb zelf een panasonic 82 cm breedbeeld( platte buis) en ik gebruik een Toshiba sd-510E dvd speler die regio vrij is. ( door middel van mod-chip, geen remote hack)

Nu zie ik bij sommige dvd's, lang niet alle soms ook wat stoorsignalen, bovenin het beeld, dat het beeld daar een beetje lijkt te trillen of niet helemaal stabiel is, terwijl het 100 hz tv is. de rest van het beeld, midden, onderin is dan wel gewoon perfect. Hij doet dit alleen op RGB stand en dus bij bepaalde dvd's waarvan ik na het lezen van je verhaal vermoed dat deze een macrovision signaal bevatten.

Waar heb je je dvd speler macrovision vrij laten maken ? Ik heb geen idee of een gemodificeerde dvd speler ( rce-compatible) standaard al geen macrovision meer doorstuurd.
Ik heb m'n pioneer bij Elvic regiovrij laten maken. Maar niet alle dvd spelers worden ook macrovision vrij als je ze regiovrij laat maken. Als je bij Elvic naar dit overzicht kijkt, kun je uit de kolom 'projector vriendelijk' volgens mij opmaken of de speler ook macrovision vrij is na modificatie (projectors hebben namelijk ook vaak moeite met macrovision). Bij jouw speler zie ik daar geen Y staan, dus ik vrees dat die dan niet macrovision vrij zal zijn. Als daar het probleem met je dvd's door veroorzaakt wordt, is het waarschijnlijk een geval van 'jammer maar helaas'... Maar dat je het bij sommige dvd's wel en bij anderen niet hebt, is eigenlijk wel vreemd, want volgens mij heeft elke commercieel uitgebrachte dvd macrovision beveiliging. Je zou kunnen checken of het verschil toch door macrovision wordt veroorzaakt door even een videorecorder op je dvd speler aan te sluiten en wat op te nemen. Als de opname er gewoon goed uit ziet, zit er geen macrovision op, als de opname bagger is (donker en instabiel beeld), is macrovision actief.

Verwijderd

Janjenl, ik heb een kastje dat macrovision uit het signaal kan filteren, dit gebruikte ik om van vhs=> vhs over te kunnen nemen en dit werkt dan ook perfect. als ik de dvd speler via het kastje laat lopen en dan een s-vhs opname maak is deze ook perfect, maar op dat moment gebruik ik geen RGB omdat een VCR dat niet aankan, ik gebruik daarvoor de component aansluiting op de dvd speler. Als ik de dvd speler ook op S-video stand zet heb ik geen enkel probleem, het is enkel over de scart bij RGB weergave en sommige dvd's zijn superstrak zonder enkel storinkje in het beeld, anderen hebben het heel lichtjes en bij anderen zie je gewoon instabiele trillingen in het bovendeel van het beeld, dus dan licht het volgens mij toch aan macrovision icm RGB en zal ik het toch eens moeten proberen om hem macrovision vrij te laten maken,
Wat zijn de kosten hiervan ?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Het is Jasjenl, dank u ;)
ik heb een kastje dat macrovision uit het signaal kan filteren, dit gebruikte ik om van vhs=> vhs over te kunnen nemen en dit werkt dan ook perfect. als ik de dvd speler via het kastje laat lopen en dan een s-vhs opname maak is deze ook perfect, maar op dat moment gebruik ik geen RGB omdat een VCR dat niet aankan, ik gebruik daarvoor de component aansluiting op de dvd speler.
Zo'n kastje heb je voor rgb inderdaad niets aan, die werken alleen op composiet signalen volgens mij.
Als ik de dvd speler ook op S-video stand zet heb ik geen enkel probleem, het is enkel over de scart bij RGB weergave en sommige dvd's zijn superstrak zonder enkel storinkje in het beeld, anderen hebben het heel lichtjes en bij anderen zie je gewoon instabiele trillingen in het bovendeel van het beeld, dus dan licht het volgens mij toch aan macrovision icm RGB en zal ik het toch eens moeten proberen om hem macrovision vrij te laten maken,
Wat zijn de kosten hiervan ?
De kosten verschillen sterk per dvd speler, je kunt het beste even een mailtje naar Elvic sturen, die reageren over het algemeen vrij snel.
Pagina: 1