jasjenl schreef op 18 augustus 2002 @ 13:18:
Ik heb ook deze tv, al een paar jaar inmiddels en ben er nog steeds erg tevreden over, prachtig scherp beeld, mooi design, fijne afstandsbediening en groot bedieningsgemak! Om toch nog even wat minpunten op te noemen (niks is perfect, hè):
- geen enkele (beeldbuis) tv van dit formaat heeft perfect beeld (andere merken ook niet), ook deze Loewe heeft een klein beetje last van vervorming hier en daar en je ziet het beeld 'groter' worden als het beeld witter wordt (bijv. als je ondertiteling in beeld krijgt terwijl de rest van het beeld donker is, dan zie je dat alles wat verschuift). Dit schijnt bij beeldbuis tv's vrijwel niet te vermijden te zijn, maar andere merken hebben 't vaak nog erger
- zappen gaat inderdaad vrij langzaam, maar 't stoort mij niet echt
- de opbouw van de on screen menu's is wel belachelijk traag, waarom dat nu niet wat sneller had gekund is mij een raadsel
- geluid van de ingebouwde boxen is aardig, maar niet heel erg geweldig. Maar ik heb die luidsprekers misschien maar 5 minuten gebruikt, ik heb 'm altijd op m'n surround versterker aangesloten en gebruik de speakers van de tv dus eigenlijk nooit
- menu bediening is heel eenvoudig, maar daardoor kost 't soms ook heel veel stappen om iets te bereiken. Bijvoorbeeld: het instellen van wat voor signaal (rgb, s-video e.d.) je op een scart ingang hebt kost je echt veel stappen (allerlei menu's doorworstelen voordat je er mee klaar bent). Anderzijds, dat soort dingen doe je ook niet elke dag..
- de Loewe tv's hebben soms moeite met macrovision signalen als je een dvd speler via RGB aansluit. Je ziet dat aan een lichte balk die dan bovenaan het beeld verschijnt. Hierom heb ik mijn dvd speler (een Pioneer 444) macrovision vrij moeten laten maken...
- ik heb al van meerdere mensen (o.a. m'n broer) gevallen gehoord waarin de beeldbuis van hun Loewe tv's na een paar jaar vervangen moest worden... Ik geloof echter wel, dat dat wat oudere generaties tv's betrof, dus hopelijk is dat nu niet meer het geval.
- de Xelos heeft nog geen 100 % vlakke beeldbuis, ik vind dat echter geen groot gemis (sterker nog, ik vond/vind de vlakke beeldbuis tv's vaak minder qua beeld dan de traditionele 'bollere' beeldbuizen)
Wat die media versie van de Loewe betreft: volgens mij heb je dan exact dezelfde beeldbuis en beeldtechniek als de gewone Xelos, alleen dus wat extra multimedia mogelijkheden (inderdaad o.a. een vga aansluiting). Dat het beeld bij dat model beter is, geloof ik eerlijk gezegd niet zo..