Toon posts:

c35 batterij probleem ?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een c35 die erg raar doet. Als ik gebeld wordt en ik neem op dan kan ik ongeveer 4 seconden bellen, daarna gaat de telefoon uit. De telefoon denkt dan dat de batterij leeg is. als je em aan de oplader zet duurt et ongeveer 3 seconden voordat de batterij weer vol is :? Als je de telefoon daarna weer wilt gebruiken heb je weer precies hetzelfde probleem.

Ik dacht eerst dat het aan de batterij lag, maar deze heb ik vervangen en nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ga dit topic ff volgen want ik heb er sinds gisteren ook last van, ik heb toen een paar keer met de telefoon op tafel gemept en toen deed ie het even weer goed.
(telefoon is ook niet helemaal goed meer, hij heeft al meerdere malen gezwommen :) )

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
ja das bekend, c35 heeft een bagger accu, die van mij kapte er ook steeds hartstikke snel mee..

Heb dus na 2 jaar ook maar een andere telefoon gekocht :)

Nu wel met LiIon accu :)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het ligt dus waarschijnlijk niet aan de batterij. Dan zou het aan de software kunnen liggen of aan de voltagemeter (of hoe het onderdeel ook heet dat de spanning bijhoudt).

Je zou dan een softwareupdate kunnen aanvragen bij Siemens en/of het toestel opsturen ter reparatie.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de batterij ff gemeten; deze geeft 4.2 volt, terwijl er op de batterij staat van 3.6.

het probleem wat ik heb wordt ook steeds erger. kep em net opgeladen, doe ik de telefoon aan, staat er de batterij is leeg :?

HELLUP

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAAAGHH..... de oplader geeft 7 volt terwijl ie 5 moet geven. heppik net een nieuwe LiIon batterij gekocht, geeft m'n oplader een te hoog voltage :?

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:53:
AAAAAAAAAGHH..... de oplader geeft 7 volt terwijl ie 5 moet geven. heppik net een nieuwe LiIon batterij gekocht, geeft m'n oplader een te hoog voltage :?
Zou een batterij zo gemakkelijk stuk kunnen gaan van een te hoog oplaad-voltage :?

Als dat het is heb je wel erg veel pech...

[edit]
Heb je misschien per ongeluk iets geks gedaan met de oplader, laten vallen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. kep net ff een oplader van een vriend doorgemeten. die heeft een m35 ( 1tje die wel goed werkt ) op zijn oplader staat ook 5 volt, maar zijn oplader geeft 7.4 volt :? is dit normaal?????

kep ook nog een auto oplaadgeval. dit ding geeft 6.3 volt. hier werd de batterij ook regelmatig mee opgeladen. ik snap er echt nix meer van :?:?

• AtHomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:15:
hmm.. kep net ff een oplader van een vriend doorgemeten. die heeft een m35 ( 1tje die wel goed werkt ) op zijn oplader staat ook 5 volt, maar zijn oplader geeft 7.4 volt :? is dit normaal?????

kep ook nog een auto oplaadgeval. dit ding geeft 6.3 volt. hier werd de batterij ook regelmatig mee opgeladen. ik snap er echt nix meer van :?:?
Is je volt meter wel ok :?

Verwijderd

Topicstarter
als ik een powercable'tje die van de voeding komt doormeet komt er 12.49 volt uit en 4.97 volt. dit is wel ok d8 ik en et bewijst ook dat m'n multimeter redelijk ok is :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

dat de oplader meer volt doorgeeft maakt niet uit.
als je een batterij wilt opladen, moet je altijd meer voltage eropzetten dan dat de batterij afgeeft, anders kan je hem niet opladen.
op mijn lader staat dat hij een output heeft van 5 volt.
maar een nog hoger voltage is niet erg. als je telefoon maar niet te warm wordt en gaat smelten

maar dat probleem met die batterij heb ik sinds een tijdje ook last van. maar ik zit nou al 2 jaar met dezelfde batterij. wel een lition batterij trouwens.
ontlaad je batterij wel eens?? zonee, zou ik maar snel doen.

Verwijderd

Topicstarter
kep deze LiIon net een paar weekjes in gebruik, ik neem aan dat je deze niet meteen hoeft te onladen.

ik net geprobeerd om te ontladen, maar dan zegt de telefoon: niet noodzakelijk en hij gaat dan niet ontladen :?
dus dat gaat ook niet werken.

ik vraag me toch af hoe dat zit met het te hoge voltage dat de batterij geeft. hij geeft 4.2 ipv 3.6 wat op de batterij staat. kan dit geen kwaad voor de telefoon??? :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:20:
kep deze LiIon net een paar weekjes in gebruik, ik neem aan dat je deze niet meteen hoeft te onladen.

ik net geprobeerd om te ontladen, maar dan zegt de telefoon: niet noodzakelijk en hij gaat dan niet ontladen :?
dus dat gaat ook niet werken.

ik vraag me toch af hoe dat zit met het te hoge voltage dat de batterij geeft. hij geeft 4.2 ipv 3.6 wat op de batterij staat. kan dit geen kwaad voor de telefoon??? :?
ohh, je hebtt deze lithiumion batterij nog maar net.
ja dat probleem had ik ook. de telefoon ging dan heel snel uit. ik heb hem als hij uitging, gewoon aangedaan, de telefoon ging vaak weer uit.
uiteindelijk heb ik de telefoon uitgedaan, in de lader gestopt en hem daar een tijdje in laten zitten.
daarna dat probleem dus nooit meer gehad. totdat ik laatst even een batterij van een vriend van me ging testen. dat was weer een gewone batterij.
nu zit hij idd weer te kloten en gaat heel snel uit. de telefoon heeft blijkbaar even tijd nodig om zich aan te passen aan een andere capaciteit

en ja sorry, ik wist niet dat je een lithiumion had, die kan en hoef je niet te ontladen. ik denk dat de telefoon aan dat andere voltage ziet dat het een litiumion is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen, hopelijk helpt het

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had dit probleem ook; C35 weggeflikkerd en een Ericsson T39 gehaald. Zeer tevreden mee :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Mmm heb zelf ook een Siemens-C35i pas de laatste firmware erop gezet en een paar dagen geleden een nieuwe li-ion batterij besteld. Ik hoop dat die het wel gewoon gaat doen met die nieuwe batterij. Ik wacht ff af.....

• Koelkasten
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Waslijn schreef op 18 augustus 2002 @ 11:21:
Mmm heb zelf ook een Siemens-C35i pas de laatste firmware erop gezet en een paar dagen geleden een nieuwe li-ion batterij besteld. Ik hoop dat die het wel gewoon gaat doen met die nieuwe batterij. Ik wacht ff af.....
waar bestel je dat een beetje cheap ?

Sommige mensen....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de telefoon nu een hele nacht "aan stroom" gehad en nu zet ik hem aan; DE BATTERIJ LEEG, OPLADEN A.U.B. AAAAAAAAGHH.................... waar kan je zo'n nieuwe firmware halen, want dit is echt belachelijk.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb net geprobeert de firmware bij te werken. De V24 deed het niet omdat ie niet compleet was, en de V20 werkt wel, alleen zegt ie update not possible under windows NT :(
XP laat 'alweer' een steekje liggen :(

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

C}{@0$ schreef op 18 augustus 2002 @ 15:25:
Ik heb net geprobeert de firmware bij te werken. De V24 deed het niet omdat ie niet compleet was, en de V20 werkt wel, alleen zegt ie update not possible under windows NT :(
XP laat 'alweer' een steekje liggen :(

Die programma's kun je toch beter altijd onder win98 of dos proberen dan werken ze meestal beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft iemand al ervaring dat het met een nieuwe firmware beter is dan??
Pagina: 1