Toon posts:

Adsl speed touch loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een basic aansluiting by planet. Een servertje zorgt ervoor dat de verbinding softwarematig altijd up blijft. Dat werkt perfekt. Echter constateer ik dat mijn modem op variabele intervallen vastloopt. De laatste tijd wat vaker helaas. :( In zo'n geval branden de lampjes continu en is de verbinding weg. De server probeert wanhopig de boel te fixen (inclusief reboot van modem op software nivo) maar komt helemaal niet meer bij het modem. Een fysieke power-off / power-on is de enige manier om het modem te rebooten.

(het is de Alcatel Speed Touch Home via ethernet)

Mijn vragen zijn:
komt dit vaker voor?
kan een firmwareupdate het verhelpen?
kan een firmware update worden toegepast als je geen microsoft software in huis hebt?

Ik hoop dat iemand kan helpen

Rukk

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:53:
Mijn vragen zijn:
komt dit vaker voor?
kan een firmwareupdate het verhelpen?
kan een firmware update worden toegepast als je geen microsoft software in huis hebt?

Ik hoop dat iemand kan helpen

Rukk
Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.

Ik zou gewoon proberen om een nieuwe firmware te gebruiken, want dat zou het wel eens op kunnen lossen natuurlijk.

Ja, je kan gewoon de firmware file downloaden en dan uploaden via de modem webpage en dit lijkt me os onafhankelijk.

Verwijderd

Topicstarter
zitten er ook risico's aan het opgraden?
de firmware is een exefile, is dat de goeie?

• Attilla
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 13:42:
zitten er ook risico's aan het opgraden?
de firmware is een exefile, is dat de goeie?
Ehm nou je heb nu een active file en een passive file erin zetten.
je vervangt de passive file door een nieuwere en dan draai je ze om, dus de oude zit er nog altijd in.
Mocht het misgaan dan kan je de resetknop 45seconden indrukken en dan is hij weer zoals hij uit de fabriek kwam.

Dat weet ik niet :)
Er zijn 4 soorten verschillende firmwares.
Je heb er 1 voor isdn en 1 voor analoog.
En die zijn allebei verdeelt in 2 soorten de G en K versie (in nederland wordt alleen G gebruikt).

En je kan bij www.bruring.com/adsl ook de files downloaden die bedoel, want je weet zelf denk ik ook dat die exe files niet onder jou os draaien. :)

Ga eens naar de firmware pagina van je modem en vertel me welke je nu heb, dan kan ik ook nog een linkje voor je opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de file bij bruring vandaan. dat is de exe file. ik zal even moeten knutselen op de firmware op te kunnen halen, want de PC waar ie aan hangt geeft geen gui/webbrowser en vanaf andere systemen op het netwerk kom ik niet in de modem :( I'll be back....

Ok dit is het nummer: KHDSAA.132

De file die ik heb is H326POTS.exe

Kan ik deze exe file opgeven in het upload schermpie?

Verwijderd

Waarom maak je er geen router van?
Met een simpele 'hack' kanje hem aanje upload poort van je hub hangen, en kan je vanaf iedere PC met telnet je modem beinvloeden

Verwijderd

Dat met die router is niet zo'n oplossing denk, dat heb ik namelijk gedaan. Werkt op zich goed, echter mijn portmappings e.d. blijven na een save niet behouden(is voor topicstarten niet belangrijk trouwens) maar ook ik heb sinds enkele dagen dat hij er gewoon mee ophoudt, aan uit is dan een oplossing, software reboot helpt niks. Kan warmte zijn natuurlijk, hoewel hij op de koelste plek staat in mijn hele huis.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:27:
Waarom maak je er geen router van?
Met een simpele 'hack' kanje hem aanje upload poort van je hub hangen, en kan je vanaf iedere PC met telnet je modem beinvloeden
1. dat lost het probleem van het vastlopen niet op.
2. ik heb al een servertje die alle routing+serving doet.
3. Ik hoef nooit "in" mijn modem via de webinterface. (Telnet kan via server wel.)
4. Het netwerkje is BNC/COAX. Oude rommel heeft zo een bestemming gekregen.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Deze kunnen niet tegen enorm netwerk verkeer als ze direct op een HUB zitten...
Je moet ze dus op een 2e netwerk-kaart op de server computer zetten

Verwijderd

Topicstarter
TormentoR schreef op 17 augustus 2002 @ 17:42:
Deze kunnen niet tegen enorm netwerk verkeer als ze direct op een HUB zitten...
Je moet ze dus op een 2e netwerk-kaart op de server computer zetten
Dat zit dus wel goed bij mij B)

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Is het niet toevallig zo dat je dat probleem hebt wat onder win95 en 98 bestond dat na iets van 40 meg upload te hebben gehad er gewoon geen data meer doorgestuurd wordt :?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
ErHa schreef op 17 augustus 2002 @ 19:00:
Is het niet toevallig zo dat je dat probleem hebt wat onder win95 en 98 bestond dat na iets van 40 meg upload te hebben gehad er gewoon geen data meer doorgestuurd wordt :?
Nou hij doet het zoms 3 weken goed, en dan ineens weer 2x op een dag vast :(

Totaal willekeurig. Mischien is ie hardwarematig wel niet helemaal 100 %
Nou eerst maar eens het frimware verhaal afwachten. Ik heb in the meantime een reset gedaan met het resetknoppie. Hij was vandaag al 2x gestopt maar loopt nu vlijtig door. Misschien is het al gefixt dus...
Ik wacht af...

Verwijderd

Al eens geprobeerd je netwerkkaart op half-duplex te zetten ?

• Attilla
Ok, dit moet je doen (ff een korte how-to)
Ik ga er van uit dat je modem nog steeds het ip 10.0.0.138 heb.

Je download deze firmware:
http://www.bruring.com/nu...le=index&req=getit&lid=16

Deze pak je uit en dan zie je het bestand:
KHDSAA3.270

Vervolgens ga je naar:
http://10.0.0.138/cgi/upgrade/
Daar zeg je eerst "Verwijder Passive"
Dan blader je naar de betreffende map waar je de file heb uitgepakt.
Vervolgens druk je op upload, zoals er al staat kan dit even duren.

Als het goed is zie je nu KHDSAA3.270 als passive verschijnen.
Nu druk je op switch over en als het goed is dan moet je nog op apply en save all oid drukken en dan reset je modem automatisch.

Als de modem weer is opgestart ga je weer kijken en als het goed is moet je nu KHDSAA3.270 bij active zien staan en dan is je upgrade gelukt.

Mocht je modem niet meer werken, dan staat in het boekje hoe je een ping op life moet uitvoeren. Anders zou je nog kunnen proberen om het reset knopje in te drukken achterop (deze moet je 45sec ingedrukt houden) en als het goed is, is hij weer netzo als hij uit de doos kwam.

Veel succes

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 17 augustus 2002 @ 22:33:
Ok, dit moet je doen (ff een korte how-to)
Ik ga er van uit dat je modem nog steeds het ip 10.0.0.138 heb.

Je download deze firmware:
http://www.bruring.com/nu...le=index&req=getit&lid=16

Deze pak je uit en dan zie je het bestand:
KHDSAA3.270

Vervolgens ga je naar:
http://10.0.0.138/cgi/upgrade/
Daar zeg je eerst "Verwijder Passive"
Dan blader je naar de betreffende map waar je de file heb uitgepakt.
Vervolgens druk je op upload, zoals er al staat kan dit even duren.

Als het goed is zie je nu KHDSAA3.270 als passive verschijnen.
Nu druk je op switch over en als het goed is dan moet je nog op apply en save all oid drukken en dan reset je modem automatisch.

Als de modem weer is opgestart ga je weer kijken en als het goed is moet je nu KHDSAA3.270 bij active zien staan en dan is je upgrade gelukt.

Mocht je modem niet meer werken, dan staat in het boekje hoe je een ping op life moet uitvoeren. Anders zou je nog kunnen proberen om het reset knopje in te drukken achterop (deze moet je 45sec ingedrukt houden) en als het goed is, is hij weer netzo als hij uit de doos kwam.

Veel succes
OK, hartstikke bedankt!
Ik zal de file meteen downloaden!
Pagina: 1