Toon posts:

[MSI KT3 Ultra2] Keyboard error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wilde vanochtend m'n pc aanzetten, kreeg ik een keyboard error, alsof ie m'n keyboard niet detecteerde. Moest trouwens F1 toetsen om verder te gaan >:). Resetten en een koude herstart verhielpen het probleem niet. Uiteindelijk heb ik een paar minuten de stroomkabel afgekoppeld omdat de pc de neiging had om zichzelf na een paar minuten aan te zetten... VAAAAG vind ik dat. Na de pc weer op het lichtnet te hebben aangesloten, draait ie weer als vanouds. Weet iemand waar dit euvel vandaan komt? BTW, ik heb een usb keyboard.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
zit er geen knop vast op je keyboard :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Toetsenbord zelf is niks mis mee. Zoals gezegd, doet ie 't nu weer prima.

Verwijderd

Er zijn vaker zulke onverklaarbare dingen met computers. Maar als dit nog een paar keer voorkomt moet je je pas zorgen maken.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

En met een ander toetsenbord heb je er geen last van?

Dat je toetsenbord het NU goed doet zegt niks..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
misschien detecteerde hij je usb-tobo gewoon even niet.
Kijk voor de zekerheid gewoon eens een keertje of ie het zelfde doet in een ander usb poort
(mits je er nog en vrij heb 8) )
en kijk dan of ie weer zon fout geeft

Verwijderd

Topicstarter
Keyboard error heb ik sinds gisteren niet meer gehad. Wel is er een ander probleem, namelijk dat na een reboot het toetsenbord, meestal, niet wordt herkend door het bios. Ik kan dan geen os meer selecteren in het lilo boot menu. Zonder dit menu start de pc probleemloos op naar windows xp, waar het toetsenbord alsnog gewoon wordt herkend. Ook kan ik dan vlak na een reboot niet meer in het bios komen. De enige manier om alsnog het toetsenbord te laten detecteren door het bios is door de pc eerst een paar seconden van het lichtnet af te koppelen.

Volgens mij ga ik toch eens een ander usb toetsenbord uittesten, want volgens mij is de mijne toch niet helemaal in orde.

edit: Andere USB-poort had ik al uitgetest en gaf hetzelfde probleem.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
In de bios staat zoiets als Enable USB Keyboard. Optietje even aanvinken. Kan 'n kleine vertraging zijn tss. mobo/usb/keyb.

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
dot.K schreef op 19 augustus 2002 @ 10:28:
In de bios staat zoiets als Enable USB Keyboard. Optietje even aanvinken. Kan 'n kleine vertraging zijn tss. mobo/usb/keyb.
Bij de KT3 Ultra2 heet deze optie "USB legacy support". Deze stond op 'disabled' bij de aanschaf van het moederbord, maar het was toch mogelijk om in het bios te komen. Nu staat deze optie ingesteld op 'no mice' omdat het (heel) soms handig kan zijn om wat in dos te typen. Tot nu toe heb ik de error alleen maar gehad bij een reboot en dan ook maar een enkele keer. Waarschijnlijk een bios bug die hopelijk snel verholpen wordt.
Pagina: 1