Toon posts:

[CM] Wat vinden jullie van m'n airflow?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag dus: Wat vinden jullie van m'n airflow?

Ik heb een beetje lopen hakken en zagen in m'n bigtower. Heb helaas geen pics (geen digicam).

Ik heb een 8cm intake fan en een 8cm fan om de warme lucht eruit te blazen in m'n torentje gezet. (eerst had ik helemaal geen airflow)

Op m'n heatsink heb ik d.m.v. een verloopje een 8cm fan gezet.

Voor de duidelijkheid een schets van m'n kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.lynx10.nl/ff/compu.gif

M'n harde schijf heb ik in het bovenste deel van m'n kast gestopt.

- Zal ik nog een intake fan in de zijkant van m'n kast maken? Die bijvoorbeeld extra op m'n CPU/videokaart blaast?

- Zal ik nog een intake fan in de zijkant van m'n kast maken die op m'n harde schijf blaast?

P.S. In het onderste gedeelte aan de achterkant is geen plaats meer voor een 'outtake' fan.

Specs:
Aopen AK33
T-bird 900 (binnekort 1200)
512 Mb PC133
XFX Geforce4 Ti4200 64Mb :9~
SBlive 5.1
2 netwerkkaartjes
SCSI kaartje
7200 rpm 30Gb Quantum Fireball
Plexwriter 8/4/32
UltraPlex 40
Aopen CD-rom 40x

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:27
als je systeem gewoon goed en stabiel loopt en je wil hem niet overclocken
hoef je ook geen extra air flow te maken
maar het is natuurlijk altijd wel beter en heb je weer wat te doen

edit: voor de rest die airflow die op dat plaatje staat is gewoon goed
voor intake en achter out take
maar het is eigenlijk beter als je meer outtake heb dan intake

Verwijderd

ga je geen fans zetten aan de zijkant is wel beter voor je geforce

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 18:52
Ik zou een side intake fan boven de CPU doen, extra outlet fan onder de bestaamde, eentje boven de voeding en een intake voor je HDD, alles op 7V, lekker koel goede flow en redelijk stil.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:44:
Ben ik eigenlijk wel van plan, maar ik kan onderin dus geen outtake fan meer plaatsen. :( Alleen bovenin. En tussen het onderste en bovenste gedeelte zit maar een hele kleine opening (met veel kabels er doorheen).

Verwijderd

heb je geen plaast boven je voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:47:
heb je geen plaast boven je voeding?
Ja, daar wel. Genoeg plaats zelfs voor 4x een 8cm fan.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:42

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

beste is outtakes bovenin, intakes onderin. en dat kleine gat, kun je dat groter maken als je het een en andre opzij duwt (kabels). dan kun je er misschien ene buis ofsow in modden dat alles ook opzij blijft zitten en de lucht een goede weg naar boven heeft

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

:|

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:44:
Die word niet warm ( k heb dezelfde)

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:04
wordt je hd niet warm? anders een hd frontcooler erin zetten, heb je ook nog eens intake fans :)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Venkeroz schreef op 17 augustus 2002 @ 16:44:
wordt je hd niet warm? anders een hd frontcooler erin zetten, heb je ook nog eens intake fans :)
Kan, maar zo'n hd frontcooler maakt zo veel herrie. Maak ik wel een 8cm intake fan in de zijkant voor.

Verwijderd

je kunt beter geen fans over je HDD laten blazen, dan blaas je namelijk warme lucht je kast in, je kan beter boven je PSU (als je daar geen rekje hebt mod je er een) je HDD's zetten en er een 80mm of 92mm outtake achter zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:29:
je kunt beter geen fans over je HDD laten blazen, dan blaas je namelijk warme lucht je kast in, je kan beter boven je PSU (als je daar geen rekje hebt mod je er een) je HDD's zetten en er een 80mm of 92mm outtake achter zetten.
Hmm... Dat is idd ook wel een goed idee. Ga ik doen, samen met een intake fan boven m'n processor. Dat gat tussen onder en boven ga ik ook groter maken. 8)7
Dank voor de adviezen ;)

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15
als je nog twee extra fans erin zet (intake en outtake), is er meer luchtcirculatie. Hierdoor kan er meer warmte worden afgestaan en blijft het koeler. Als je nog iets te doen wil hebben kan je dat misschien doen

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Airflow is basic je moet wel overdruk houden in je case

- Systeem Specs -

Verwijderd

Old_Sparky schreef op 18 augustus 2002 @ 20:55:
Airflow is basic je moet wel overdruk houden in je case
bij overdruk gaat warme lucht zich samenvoegen in plekken waar je het niet hebben wil, dus neutrale druk is het beste ;)

Verwijderd

en (sommige mensen weten al wat ik ga zeggen) je fans draaien kapot bij over/onderdruk.Je krijgt dan toch weer neutrale druk in de kast maar alleen sommige fans gaan langzamer draaien (lees : kapot draaien) omdat de lucht terugstroomt (volgens mij kom ik dit stukje verhaal nog jaren aan het optypen :'( )
Pagina: 1