Toon posts:

IRRITANT! Sites die de BACK toets blokkeren!

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Daar irriteer ik me dus echt mateloos aan. Als ik aan het surfen bem gebruik ik, vooral als ik daar gekomen met met een zoekmachine, de backtoets om weer bij mijn zoekresultaten te komen.
Maar nu zijn er steeds meer sites die het leuk vinden om die BACK toets te blokkeren! Alsof ze denken van: Als we de klant hier maar binnenhouden, dan kopen ze wel wat!
Nou, ik denk het niet, als ik in een winkel terecht zou komen waar ze de deur op slot doen omdat ze dan hopen dat ik dan vanzelf iets koop, dan bel ik ook de politie! Gijzeling noemen ze dat geloof ik.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Of zal ik maar op zoek gaan naar een zoekmachine die de site opend in een nieuw window? Dan kan ik die er gewoon uitknallen.. :-)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt op het kleine zwarte "\/" pijltje rechts naast de back button klikken en dan kun je 2 pagina's terug gaan (kiezen uit lijstje).

Een andere optie is om shift in te drukken als je op een link klikt bij de zoekresultaten, dan krijg je een nieuw venster.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:51
ja ik open altijd alles in een nieuw venster vind ik wel zo makkelijk
maar het is inderdaad wel irri als je niet terug kan dat je dan gewoon gelijk 2 pagina's terug moet

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Werkt de backspace toets dan ook niet???
Heb het nog niet gezien.

Verwijderd

Heb je een voorbeeldje? Ik heb het namenlijk nog nooit gezien. :D

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
peterzwet schreef op 17 augustus 2002 @ 12:53:
Heb het nog niet gezien.

Backspace toets is een sneltoets voor de back-knop, dus waarschijnlijk werkt 'ie ook niet.

Andere handige oplossing (in plaats van nieuw venster) zijn tabs, zoals mozilla die gebruikt. Daar werk ik altijd mee :)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een dubbelklik knop op mijn muis zitten, en die gebruik ik dan ook als ik zo'n site ben. Zoveel last heb ik er niet van, ik ben het nu wel gewend.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Ehhh ik kom toch redelijk vaak op minder legale sites. En heb het eigenlijk nog nooit gezien. Dus zou iemand een linkje willen geven. Want hoe doen ze dat dan :?

Verwijderd

Mja, ze blokeren ook niet echt volgens mij, maar gooien een redirect page voor de eigenlijke page. Twee pags teruggaan is dus idd de oplossing, of heel snel klikken :)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:49:
Ehhh ik kom toch redelijk vaak op minder legale sites. En heb het eigenlijk nog nooit gezien. Dus zou iemand een linkje willen geven. Want hoe doen ze dat dan :?
Je komt dan op een site die auto-refreshed na 0 seconden (direct dus). Je wordt dan doorgestuurd naar de pagina waar ze je willen hebben. Als je dan op "vorige" klikt dan kom je weer op die refresh pagina en word je dus weer doorgestuurd.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Ahh maar dat hoeft dus geen feature te zijn. Dat heb ik ook een paar keer gedaan bij een paar domeinen bij mij gewoon rederect naar een andere pagina.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Idd, zeer irritant! :(

Wat is überhaupt de gedachte van die designers, achter die (non-)functionaliteit :?
Het is frustrerend omdat je verwacht dat je gewoon de back-knop kan indrukken om terug e gaan...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:06

Nitai

Live the life you love.

gewoon 2 keer die backspace toets ramme...werkt voor mij.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
AtHomer schreef op 17 augustus 2002 @ 12:19:
Je kunt op het kleine zwarte "\/" pijltje rechts naast de back button klikken en dan kun je 2 pagina's terug gaan (kiezen uit lijstje).

Een andere optie is om shift in te drukken als je op een link klikt bij de zoekresultaten, dan krijg je een nieuw venster.
vind ik goede tips!
thanks

Verwijderd

Topicstarter
peterzwet schreef op 17 augustus 2002 @ 12:53:
Heb het nog niet gezien.
sommige sites blokkeren die ja.
En waarom?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:56:
Heb je een voorbeeldje? Ik heb het namenlijk nog nooit gezien. :D
vooruit, een voorbeeld van vandaag, ik zocht naar Swing_200 informatie via AV.com.
Kom ik op deze site:
http://www.mailshopping.n...rget=dept_75.html&lang=nl

Back werkt niet meer, moet ik av weer opnieuw opstarten en info invullen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:49:
hmm... als jij (en nog een paar anderen) daar geen last van hebben.. dan vraag ik me af of het niet aan een instelling ligt?
Wil jij voor mij even die link proberen dan ? Een paar messages geleden?

Verwijderd

Topicstarter
C}{@0$ schreef op 17 augustus 2002 @ 14:48:
Ik heb een dubbelklik knop op mijn muis zitten, en die gebruik ik dan ook als ik zo'n site ben. Zoveel last heb ik er niet van, ik ben het nu wel gewend.
soms helpt het wel als je een paar keer achter elkaar heel snel drukt.
Maar niet altijd!

Verwijderd

Topicstarter
AtHomer schreef op 17 augustus 2002 @ 14:52:
[...]

Je komt dan op een site die auto-refreshed na 0 seconden (direct dus). Je wordt dan doorgestuurd naar de pagina waar ze je willen hebben. Als je dan op "vorige" klikt dan kom je weer op die refresh pagina en word je dus weer doorgestuurd.
Dan is de eerste tip die ik kreeg (de pijltje omlaag) toch wel een goede oplossing! want dan is 2 paginaas terug precies wat je wilt hebben!

Verwijderd

Topicstarter
brammus schreef op 17 augustus 2002 @ 16:10:
Idd, zeer irritant! :(

Wat is überhaupt de gedachte van die designers, achter die (non-)functionaliteit :?
Het is frustrerend omdat je verwacht dat je gewoon de back-knop kan indrukken om terug e gaan...
JUIST! En wat verwachten ze te bereiken?
Ga jij kopen of bestellen bij een firma die je frusteerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op 17 augustus 2002 @ 16:54:
gewoon 2 keer die backspace toets ramme...werkt voor mij.
Meestal.. behalve als ze een HEEL snelle refresh hebben.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:06

Nitai

Live the life you love.

demn, mariusjr, gebruik de edit knop man.....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
8 keer reply-en is een beetje overkill ja :)

Verwijderd

tja :D

Verwijderd

als de rechte muis knop geblokkeerd is en je krijgt zo'n irritante alert pop up.

Dan kan je de rechter knop ingedrukt houden en op escape drukken en meestal heb je dan het menuutje misschien werkt zo iets ook bij back space

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:59

Priet

To boldly do what no one has..

En weet je welke site daar nog meer last van heeft? GoT!! Die doet precies hetzelfde! Moet altijd 2x klikken om één pagina terug te gaan :(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:22:
als de rechte muis knop geblokkeerd is en je krijgt zo'n irritante alert pop up.

Dan kan je de rechter knop ingedrukt houden en op escape drukken en meestal heb je dan het menuutje misschien werkt zo iets ook bij back space
Als ik zo'n irri ALERTmenu krijg doe ik [OK] met Enter, en klik snel recht met de muis en dan heb ik zo'n menuurje. En als de rechtsklik ook is uitgeschakeld dan kijk ik in de broncode via Beeld/Bron

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Priet schreef op 18 augustus 2002 @ 11:40:
En weet je welke site daar nog meer last van heeft? GoT!! Die doet precies hetzelfde! Moet altijd 2x klikken om één pagina terug te gaan :(
Klopt, komt via de adframe ofzo. er staat in die url iets met ?forum=0. Controleert ie dan in welk forum je zit en dat bepaalde banners krijgt?

HK = Onzinbanners van TMF enzo...... ?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:24 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:22

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 12:15:

[..]

Of zal ik maar op zoek gaan naar een zoekmachine die de site opend in een nieuw window? Dan kan ik die er gewoon uitknallen.. :-)
Gewoon even bij Google instellen dat zoekresultaten in een nieuw venster moeten worden geopend.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1