systeem:
* P133, 32 MB (beetje krap maar het kan....),
* kloonmobo met Intel 82437VX chipset,
* 3Com netcard,
* flip sndcard (OPL3) en
* Matrox Millennium II (4MB PCI) video
* WD 4.3 GB HD
Bijna alles wordt tijdens de installatie in 1 keer herkend, behalve de Matrox.
Die wordt volgens de docs wel ondersteund als de SVGA server van XFree wordt geinstalleerd.... dus zo aan de slag....
Mooi niet, wordt er gevraags om XFree86-compat-modules-3.3.6-44.i386.rpm
te installeren, doen we.
Tja en ie geeft de melding dat er 10 stuks *.so een conflict with file from
xmods_3x-3.3.6-375, die geinstalleerd is en dat meldt ie ook.
(voorbeelden van *.s zijn pex5.so xf86Calcomp.so xf86Wacom.so.... xie.so)
dan maar effe naar VGA.... dan heeft ie problemen om die te vinden (unknown in de xf86config lijst tijdens het configureren......).
Kortom zo krijg ik geen enkele server aan de praat.......
Voor de rest was de installatie van Suse een eitje.... lijkt bijna op een windows installatie....
PS: ik was RH 6.0 gewend, waar ik ook wel eens deze problemen met dezelfde kaart geahd heb, maar het installeren van de SVGA server loste het altijd wel op.
PS de search en de nieuwsgroepen leverde weinig op (vraag is wel een enkele keer gesteld, maar de antwoorden zijn de probeersels die ik al gedaan had.)
* P133, 32 MB (beetje krap maar het kan....),
* kloonmobo met Intel 82437VX chipset,
* 3Com netcard,
* flip sndcard (OPL3) en
* Matrox Millennium II (4MB PCI) video
* WD 4.3 GB HD
Bijna alles wordt tijdens de installatie in 1 keer herkend, behalve de Matrox.
Die wordt volgens de docs wel ondersteund als de SVGA server van XFree wordt geinstalleerd.... dus zo aan de slag....
Mooi niet, wordt er gevraags om XFree86-compat-modules-3.3.6-44.i386.rpm
te installeren, doen we.
Tja en ie geeft de melding dat er 10 stuks *.so een conflict with file from
xmods_3x-3.3.6-375, die geinstalleerd is en dat meldt ie ook.
(voorbeelden van *.s zijn pex5.so xf86Calcomp.so xf86Wacom.so.... xie.so)
dan maar effe naar VGA.... dan heeft ie problemen om die te vinden (unknown in de xf86config lijst tijdens het configureren......).
Kortom zo krijg ik geen enkele server aan de praat.......
Voor de rest was de installatie van Suse een eitje.... lijkt bijna op een windows installatie....
PS: ik was RH 6.0 gewend, waar ik ook wel eens deze problemen met dezelfde kaart geahd heb, maar het installeren van de SVGA server loste het altijd wel op.
PS de search en de nieuwsgroepen leverde weinig op (vraag is wel een enkele keer gesteld, maar de antwoorden zijn de probeersels die ik al gedaan had.)