Toon posts:

Nieuwe mobiel gekocht...wil oude verkopen..(info simlock)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Nokia 6210 gekocht met abonnement en met nummerbehoud. :)

Ik had eerst een Nokia 3310 met Libertel Izi Prepaid Kaart (1 jaar oud nu). Nu wil mijn broer mijn oude Nokia 3310 overkopen, maar mijn Nokia is nog niet simlockvrij en nu heb ik een paar vragen.

Hoe moet ik dit nu aanpakken zodat mijn broer gewoon mijn oude telefoon gewoon kan gebruiken?

Wanneer "wordt" mijn oude telefoon simlockvrij?

Waar kan ik hem eventueel simlock vrijmaken?

Welke kaart moet hij dan halen etc?

Moet ik de oude kaart die erin zit gewoon vernietigen en weggooien?

Ik ben beetje "mobile-noob", dus graag zo duidelijk mogelijk uitleggen als het kan. :P

(Ik heb search al gebruikt, dus...)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 06:50
Als 'ie ouder is dan een jaar, dan kun je bij Libertel/Vodafone de unlockcode opvragen.

De SIM bevatte je telefoonnr, maar is nu ongeldig geworden door je nummerbehoud. Evenals je beltegoed wat er nog opstond.

Misschien dat je even je tel. nrs van de simkaart in je nieuwe Nokia kunt kopieren, dat scheelt weer een duim-a-thon ;)

Dan je SIM evt doorknippen en weggooien.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:32

Nitai

Live the life you love.

Sim kaartje kan je weggooien, doet het waarschijnlijk ook niet meer, omdat je met nummerbehoud een nieuw abo hebt toch?

Je kan al die moeite doen en het door Vodafone zelf laten unlocken, maar je kan ook in je lokale viavia achtige krantje kijken en 't laten unlocken voor 10 euro.

Je broertje heeft dan alleen een nieuwe simkaart nodig, maakt niet uit welke provider, prepaid of abo, die zullen het dan beide doen in de 3310.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaat dat in zijn werk? Via internet/telefoon?

Graag zo duidelijk mogelijk a.u.b.

Welke kaart moet er dan in als hij ge-unlocked is en waar kun je die halen etc?

Sorry, maar weet weinig van dat soort dingen. :)

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 23:35

Draven

It wasn't me

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je moet iemand zoeken die je telefoon simlockvrij kan maken.. Daar heb je alleen dus je libertel kaart voor nodig, dan kan je broer elke provider gebruiken die die wilt, of je broer koopt gewoon een Libertel kaart halen en dan maakt het nix uit....

Je telefoon word dus pas simlockvrij als je hem laat unlocken door de provider (tegen betaling) of door iemand anders die dat kan

Waar kan ik hem eventueel simlockvrij maken?
Denk aan bv de Zwarte Markt in Beverwijk... Zoek anders even op gsm.pagina.nl

Welke kaart moet hij dan halen?
Als de simlock erop zit, alleen Libertel, is de simlock eraf, kan hij elke kaart gebruiken.

Moet ik de oude kaart die erin zit gewoon vernietigen en weggooien.
Wat dacht je van te koop zetten ;) (eerst al jouw gegevens eraf halen) Kan je wel een leuk prijsje voor vragen hoor

**edit
Pardon, niet gelezen van nummerbehoud, dan moet je m doorknippen ja...

[ Voor 0% gewijzigd door Draven op 17-08-2002 11:23 . Reden: Verbetering van mezelf ]

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Verwijderd

Topicstarter
"Je broertje heeft dan alleen een nieuwe simkaart nodig" <--- Gewoon bij telefoonzaak halen? Wat kost zoiets trouwens?

p.s. Kost nummerbehoud extra trouwens (werd niet gezegd door verkoper)? Ik blijf bij zelfde provider "Libertel". Wie weet dat?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die in de buurt van Almelo woont die hem simlock vrij kan maken? :)

• Draven
  • Laatst online: 03-01 23:35

Draven

It wasn't me

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:27:
"Je broertje heeft dan alleen een nieuwe simkaart nodig" <--- Gewoon bij telefoonzaak halen? Wat kost zoiets trouwens?

p.s. Kost nummerbehoud extra trouwens (werd niet gezegd door verkoper)? Ik blijf bij zelfde provider "Libertel". Wie weet dat?
Volgens mij zal dat iets van +- 20/30 euro zijn... En ja dat kan je gewoon bij de Telefoonzaak halen.

En dat van nummerbehoud weet ik niet precies.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Verwijderd

Topicstarter
p.s. Bedankt voor de snelle reakties!

Nu moet ik hem alleen nog simlockvrij zien te krijgen. :)

Beverwijk is wel beetje ver weg :)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:45:
p.s. Bedankt voor de snelle reakties!

Nu moet ik hem alleen nog simlockvrij zien te krijgen. :)

Beverwijk is wel beetje ver weg :)
Als je dat toestel al langer dan 1 jaar hebt dan zou ik gewoon bij Vodafone (vroeger Libertel) even de unlockcode aanvragen. Je moet dan een brief naar ze sturen met je naam, adres etc. en ook je simkaartnummer, het IMEI nr. van de telefoon, je 06 nr. en een kopie van de aankoopbon. (Mail ze even voor de exacte details.)

Je krijgt dan een brief toegestuurd met de unlockcode en hoe je die moet invoeren.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

nummerbehoud is gratis... je krijgt alleen 2 weken een "tijdelijk" nummer omdat je ouwe nummer moet worden "doorgelinked" naar je nieuwe.....

ik ben kostenloos van ptt prepaid naar O2 abo gegaan vorig jaar....

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet 2 weken wachten voordat ik mijn nieuwe telefoon kan ophalen .i.vm. nummerbehoud. :)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
AtHomer schreef op 17 augustus 2002 @ 12:04:
[...]

Als je dat toestel al langer dan 1 jaar hebt dan zou ik gewoon bij Vodafone (vroeger Libertel) even de unlockcode aanvragen. Je moet dan een brief naar ze sturen met je naam, adres etc. en ook je simkaartnummer, het IMEI nr. van de telefoon, je 06 nr. en een kopie van de aankoopbon. (Mail ze even voor de exacte details.)

Je krijgt dan een brief toegestuurd met de unlockcode en hoe je die moet invoeren.
briefsturen hoeft tegenwoordig niet meer, gewoon ff bellen. Je naam en telefoonnr geven (maak ook niets uit of je er al instaat of niet), ze vragen de imei code (*#06#) of kijken op de stikker op je mobiel onder je batterij. Ze controleren even wanneer ie voor het eerst geactiveerd is indien langer dan een jaar, dan vragen ze bij nokia de unlockcode op( duurt 3 weken of ze hebben het al, dan duurt het ongeveer 2 weken voordat ze het opsturen)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Liquid schreef op 17 augustus 2002 @ 19:42:
[...]

briefsturen hoeft tegenwoordig niet meer, gewoon ff bellen. Je naam en telefoonnr geven (maak ook niets uit of je er al instaat of niet), ze vragen de imei code (*#06#) of kijken op de stikker op je mobiel onder je batterij. Ze controleren even wanneer ie voor het eerst geactiveerd is indien langer dan een jaar, dan vragen ze bij nokia de unlockcode op( duurt 3 weken of ze hebben het al, dan duurt het ongeveer 2 weken voordat ze het opsturen)
Het is nog makkelijker geworden dus. Goed om te weten :).

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Liquid schreef op 17 augustus 2002 @ 19:42:
[...]

idd heb ik ook gedaan, duurt alleen zolang dat je ehm krijgt :( ik had toen mn foon laten unlocken (viavia) * Spider_NL heeft geen geduld en nu is ie verneukt
geen netwerk meer en resettend :(:(:(

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Je hoeft je phone helemaal niet te unlocken als je gewoon een vodafone prepaid kaart erin doet doet ie het gewoon.... (8>

hmm nu ik er over denk... TOEN werkte het nog toen vodafone nog libertel heete ik weet niet of vodafone nu zelfde sims heeft als libertel... hm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 01:00:
hmm nu ik er over denk... TOEN werkte het nog toen vodafone nog libertel heete ik weet niet of vodafone nu zelfde sims heeft als libertel... hm
Ik denk wel dat dat gewoon moet werken, het is immers dezelfde provider en dezelfde netwerkcode.

• freddyathlon
  • Laatst online: 20:06

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 10:10:
[...]

Ik denk wel dat dat gewoon moet werken, het is immers dezelfde provider en dezelfde netwerkcode.
Inderdaad, werkt gewoon.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Vraag gewoon die unlock code op bij Vodafone als je telfefoon ouder is dan 1 jaar! --> IS toch gratis (moet alleen wat langer wachten dan dat je het viavia laat doen)

Weet je zeker dat het unlocken goed gaat en heeft je broer na een maandje ofzo een telefoon die voor alle mobiele netwerken bruikbaar is

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt allemaal voor jullie hulp. :)

much appreciated...

Verwijderd

Topicstarter
Vodafone iZi 555, kies 4, kies 2 <-- dit nummer moet ik dus bellen voor unlockcode?

Verwijderd

Ja klopt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon niet telefonisch om "unlockcode" vragen, dat deden ze nooit volgens die medewerker.

...dan maar even brief schrijven. :)
Pagina: 1