Oude notebook vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik ben net een beetje gaan zoeken naar een oud notebookje, pentium 1 ofzo.
De meesten die in advertenties staan hebben ongeveer 16-24Mb RAM.
Toch nog even een paar vraagjes voordat ik echt iets ga kopen:

- Is dit geheugen nog te koop? (70 pins edo meestal?)
16Mb is prima voor win95, maar X 4.x heeft volgens mij toch een stukje meer nodig

- Wat is ongeveer de maximale grootte harddisk die erin passen? 8gig ofzo? En zijn er van die progjes (zoals maxtor er 1 heeft) die deze bioslimiet kunnen omzeilen?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

voor het geheugen geld:
afhankelijk van het merk/model/batch kan het zijn dat er standaard kaartjes in passen of alleen een eigen model, dat meestal 2 jaar na levering van het notebook niet meer te krijgen zijn...
bij p1 machines wil het nog wel eens voorkomen dat er 8mb op het mobo zit en er al een kaartje van 8mb ofzo erbij zit...

maximale grootte van de harddisk... is ook weer afhankelijk van veel factoren...
zoals bios... enzo...
bij een p1 ligt de grens meestal op 2 of 8 gig maar er zijn ook uitzonderingen....
en bij laptops werken soms die 'workaround' proggies niet.

maar programma's als ontrack werkt meestal wel.
wat uitgekleed bij sommige hdd-bouwers te gratis downen is. of je moet ff je credit-card pakken dan kun je bij ontrakc de full-version downen... en die werkt met nagenoeg iedere hdd... en niet alleen de merkgebonden zoals de hdd-bouwers leveren.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Dus dat ontrack werkt altijd, ook op notebook harddisks? Mooi.
Voor linux is dat pakket toch niet nodig? Die kijkt toch niet eens naar de bios.