Toon posts:

promise ultra133 raid bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
veel opslagcap nodig? promise ultra133tx2 gekocht, 4 80gig schijven, aansluiten en starten O-). Jammer dan, controller is aanwezig, ziet schijven, activeert ide-bus, . . maar hoe kom ik in het bios van de kaart om de config van de raid (raid 0) te doen :? ?
winxp ziet de schijven en kan softraid doen maar daar koop ik geen raid-controller voor!!!!!!!!! :(
volgens handleiding promise (die overigens niet verder gaat dan het aansluiten van 1 ide-schijf en niks zegt over raid-configuratie etc. ;( dus daar heb je wat aan) ligt de oplossing in het verplaatsen naar een ander slot (de kaart dus), maarrrr je raad het al: kennelijk moet het een pci-slot zijn op een nader mobo, ik heb er niet meer (alle andere kaarten verwijderd!) :(

HELP, iemand een oplossing

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ultra133tx2 is geen raid controller (sorry)

Yamaha FZ1 :-)

• Jaded
  • Laatst online: 16-03 08:45
Had je kunnen weten hoor.
(1ste post zie ik :X)

• Ooyevaar
  • Laatst online: 08-07-2025
Ja kunt 'm ook altijd nog van een andere bios voorzien. Staat ergens wel genoemd (search)

Yamaha FZ1 :-)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik voel me weer super slim! :o
Dan maar XP gebruiken

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ga naar het forum van www.tweakhardware.com en lees de verschillende posts over het omzetten van een Ultra100 naar Ultra 133 of zelfs naar de Fasttrack 133 (Riad versie). Op deze site kun je de benodigde files weghalen: http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/techguide.htm
Ik wil het binnenkort ook doen omdat je zo een dikke 100 euro kunt besparen!!

P.S je moet wel een Rev 01 kaart hebben. Kun je dat ergens aflezen op jouw kaart?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1