Heb een image gemaakt van mijn linuxpartitie met norton ghost 2002. Wil die nu graag terug zetten, maar ik kan als terugzet partitie enkel mijn fat partities kiezen. Hoe kan ik dat oplossen? Danku
De ghost-image bevat toch een ext partitie ? Die wil je ergens op een plekje op je schijf zetten waar nu waarschijnlijk dan een fat partitie staat. Kies dus gewoon een fat partitie die je wilt overschrijven met je ext partitie en klaar is kees (of harry in dit geval)
Yamaha FZ1 :-)
Verwijderd
Wees er wel voorzichtig mee, ik probeerde laatst een NTFS partitie terug te zetten met Ghost Corporate 7.5 en die kwam niet op de juiste partitie, maar op m'n hele HD! *klonk* 
Ik had het nog nooit gedaan en achteraf was het stom om dit "effe" te testen op m'n eigen systeem. Ik had Linux naast XP draaien, met veel data erop (gedeelte van een FAT32 partitie was nog te reanimeren), maar had gelukkig een paar minimale backups van m'n belangrijkste dingen.
Ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed, maar weet iemand zo 123 wat ik fout deed?
Moet ik de target-partitie vastleggen op de booddisk oid?
Ik had het nog nooit gedaan en achteraf was het stom om dit "effe" te testen op m'n eigen systeem. Ik had Linux naast XP draaien, met veel data erop (gedeelte van een FAT32 partitie was nog te reanimeren), maar had gelukkig een paar minimale backups van m'n belangrijkste dingen.
Ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed, maar weet iemand zo 123 wat ik fout deed?
Met ghost kan je alle kanten op :
van partitie naar image, van disk naar image maar ook van image naar partitie of disk.
Als je een image gemaakt hebt van een partitie en die terugzet als disk heb je een probleem.
van partitie naar image, van disk naar image maar ook van image naar partitie of disk.
Als je een image gemaakt hebt van een partitie en die terugzet als disk heb je een probleem.
Yamaha FZ1 :-)
Well, heb je toevallig 'disk from image' gedaan ipv 'partition from image'? Overigens kunnen sommige oude versies van Ghost niet overweg met de NTFS-variant van XP.Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 09:57:
Wees er wel voorzichtig mee, ik probeerde laatst een NTFS partitie terug te zetten met Ghost Corporate 7.5 en die kwam niet op de juiste partitie, maar op m'n hele HD! *klonk*
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Verwijderd
Pff, weet niet.pinockio schreef op 17 augustus 2002 @ 10:07:
[...]
Well, heb je toevallig 'disk from image' gedaan ipv 'partition from image'? Overigens kunnen sommige oude versies van Ghost niet overweg met de NTFS-variant van XP.
Ja goed kijken in de menus van Ghost. Daar staat toch load disk from image en load partition from image....
Goed
dus
Goed
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
Hehehe ja ik heb net niet lopen zoeken ofzo...OgWok schreef op 17 augustus 2002 @ 10:19:
Ja goed kijken in de menus van Ghost. Daar staat toch load disk from image en load partition from image....
Goeddus
De volgende keer probeer ik erop te letten, thanks, maar dan toch maar liever wel op een ander systeem.
P.S. Als ik met lilo of grub multiboot kan ik zonder verdere problemen zowel NTFS als EXT2 partities terugzetten? Zou wel relaxed zijn...
Als je de Ghost manual leest
staat daar dat de grub bootloader niet wordt ondersteund.....
maar lilo wel. Tenminste bij V7.5
Wel even op letten, dus. EXT3 snapt tie ook.
Verwijderd
Hmm, ik heb nu lilo draaien.OgWok schreef op 17 augustus 2002 @ 11:34:
Als je de Ghost manual leeststaat daar dat de grub bootloader niet wordt ondersteund.....
Maar ext3 is toch in weze ext2, maar dan met een journal (op de partitie zelf)?Wel even op letten, dus. EXT3 snapt tie ook.
(ja ik weet het, het is vast wel ergens in een handleiding te vinden
Ja, daarom kan je Ghost ook gebruiken. Hij denkt allen dat het EXT2 is als je een image gaat maken. En als je grub zou hebben kan je met een linux bootdiskette het zaakje toch wel overeind krijgen.
(wel even van te voren maken !
)
(wel even van te voren maken !
Die bootloaders boeien imo niet zo, eventueel gewoon van diskette booten en dan opnieuw 'installeren' - ik ken alleen lilo maar dat gebeurt natuurlijk met het commando 'lilo'.OgWok schreef op 17 augustus 2002 @ 11:34:
Als je de Ghost manual leeststaat daar dat de grub bootloader niet wordt ondersteund.....
EXT3 ook? Bij mij werkte het niet toen ik het probeerde - misschien was dat een te oude versie (die versienummers zijn erg lastig, je hebt ook nog ghost.exe en ghostpe.exe). Ik heb nu Ghost 2002 - German version, was nl goedkoper
Zou wel handig zijn, als EXT3 ook ondersteund werd.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Ja ik heb het wel over 7.5 Hoe het met de vorige versies zit weet ik niet, al gebruik ik Ghost al sinds versie 5.
Toen was het nog Binary Research Ghost.
Toen was het nog Binary Research Ghost.
Verwijderd
Kijk eens naar Mondo voor het maken van images van Linux-PC's
Kan bovendien allerhande filesystems aan (ext2/3, XFS, JFs etc)
Kan bovendien allerhande filesystems aan (ext2/3, XFS, JFs etc)
Pagina: 1