Toon posts:

Harde schijf maakt meer lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 2 en een half jaar geleden heb ik een Fujitsu 26 gig harde schijf gehaald, na ongeveer 3-4 dagen stil draaien begon ie meer geluid te produceren en was bovendien erg warm.
Dit geluidsniveau bleef even hoog en was ook niet echt verschrikkelijk hard, tot 2 dagen terug, nu is het net een vliegtuigmotor bij wijze van spreken, maar hij werkt nog naar behoren. Zelf denk ik dat door de warmte er iets met de kogellagers(?) of igg het draaien van de schijf wordt belemmerd wat dus dit lawaai zou kunnen geven. Door de warmte zelf komt het niet, denk ik, omdat hij 's ochtends na 's nachts uit te hebben gestaan ook weer begint.

Wie heeft dit probleem ook gehad en weet er een oplossing voor, of de oorzaak van dit gelazer? En zou het ding misschien binenkort nog kunnen overlijden?

Ohja inruilen is geen optie ;)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het zou kunnen dat het metaal is gaan uitzetten, is je airflow wel goed? Die HD's maken in korte tijd veel warmte, vergis je daar niet in! Misschien kan je proberen met een goedkoop hd koelertje, als dat werkt een duurdere kopen. Allicht is er in de loop van de tijd een beetje speling ergens in gekomen, ik zou als ik jou was als de donder een backup maken van belangrijke data! Je weet maar nooit... ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:11
Maakt hij dat lawaai wanneer je gaat werken of gewoon wanneer je de pc aanzet?

Oh ja, btw, welkom op GoT :)

[ Voor 0% gewijzigd door internetinfo op 17-08-2002 12:04 . Reden: een warm onthaal erbij gezet ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik het ding aanzet, maandag of dinsdag ofzo begon het ding ineens meer lwaai te maken, ik denk ongeveer evenveel als een oude scsi schijf in m'n la :)

en thx :)

-edit- ohja misschien is de airflow idd niet goed, maar ik heb al eens een hd koeler geprobeerd, maakt nog meer herrie, hoewel het beter is voor mijn schijven.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 18:01 . Reden: iets vergeten ]

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er ook op dat WhizzCat gelijk krijgt, krijg een read error op de schijf nu, wat ook nog eens het registry is :/
gelukkig hangt er nog een schijf naast, ffe master/slave omwisselen en windhoos er opnieuw op *zucht*