Toon posts:

Nieuwe PC, maar een probleem met XP !

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuw systeem aangeschaft en probeer daarop XP te installeren. Normaal moest ik van een Win98 cdrom nog driver installeren, maar deze keer pakte de XP cdrom in een keer :P . Xp controleert wat er op de PC staat en daarna vraagt hij of ik XP wil installeren, ik druk enter om dit te doen en krijg te foutmelding dat er geen harde schijven zijn gevonden. Ik heb alles nagekeken maar heb geen cdrom gevonden om iets met mijn harde schijf te doen, ik heb mijn compu al opengemaakt om te kijken of er wel een harde schijf in zat en die zit er wel degelijk in . Hoe los ik dit op :'( :'(

Alvast Bedankt

CHieftec Dragon Servertower
AMD Athlon XP 2000+, 266MHZ SocketA
Dane-Elec Dimm 512Mb DDr Sdram PC2700
Abit Kx7-333 Raid SocketA KT333 4xDDR Raid
Asus V8420 Geforce4 Ti4200 128MB DVI TV-out
Lite-On DVD-Rom
Lite-On CD-rewriter
Sony diskdrive

Harde Schijf: Maxtor DiamondMax Plus &40X *0GB &200rpm U-Ata133

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
heb jij toevallig raid opstelling? zoja, dan moet je in het begin van de setup op een toets drukken (weet niet meer welke) zodat je een raidcontroller kunt installen. en dan zoudie het moeten doen.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 13:19

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Heb je de driver van je Raid controller geïnstalleerd via F6. Anders ziet hij geen HDD's

/edit/

Je kunt eventueel ook de HDD aansluitnen op je gewone IDE poorten die zullen iets langzamer zijn ATA-100 maar dan zal hij de HDD meteen moeten pakken.

*empty*

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
MR_VIPER schreef op 17 augustus 2002 @ 09:20:
Heb je de driver van je Raid controller geïnstalleerd via F6. Anders ziet hij geen HDD's
die toets bedoelde ik :o

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij niet, ga dit ff direct doen. Kijken of ie dan werkt Alvast Bedankt, maar ik ahd een systeem gekocht, dus zij hadden BIOS al ingesteld en ook dos geinstalleerd. Tja, ff kiken of het nu lukt... to straks

• MR_VIPER

MR_VIPER

Tjah ik heb die F6 al veel te vaak gezien :P

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar als ik hem opstart en op die F6 druk dan doet ie helemaal niks :?

Moet ik dat doen zonder enkele diskette erin of cdrom :)

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 09:22:
Volgens mij niet, ga dit ff direct doen. Kijken of ie dan werkt Alvast Bedankt, maar ik ahd een systeem gekocht, dus zij hadden BIOS al ingesteld en ook dos geinstalleerd. Tja, ff kiken of het nu lukt... to straks
Ze hebben dos er al opgezet ? :?

• Wietse
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

ZeTt schreef op 17 augustus 2002 @ 09:28:
[...]

Ze hebben dos er al opgezet ? :?
Je moet op F6 drukken als de instalatie van windowsxp begint (staat ook duidelijk onder in het beeld)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Doe je dat wel tijdens je installatieproces? In de installatie van XP. Witte text op blauwe achtergrond. Onder in zie je dan op een gegeven moment staan: Press F6 if would you like to install additional RAID-drivers (ofzoiets). Een adnere oplossing is om je HDD op een IDE poort aan te sluiten. Dus op een poort waar ook je CD-rom zit. Dit scheelt een hele hoop ellende van installeren van extra RAID drivers. Bedenk wel dat je dan ook niet ff snel kunt installeren en daarna weer terug zetten op de Raid omdat XP dan zwaar crashed. Verder kan het zijn dat er geen Raid is geconfigureerd. Dus dan zal hij je HDD ook in Raid setup niet kennen. Maar ik denk dat dat wel is gebeurt dus houden we het voorlopig nog ff op de drivers.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Je kan direct van je Xp-cdrom booten, ja toch en in die XPsetup moet je op F6 drukken voor die Raidcontroller, maar hij pakt hem niet, dan kan ik het toch gewoon weer opnieuw proberen ???

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon Raid setup volgen

• MR_VIPER

MR_VIPER

Als je maar 1 schijf hebt vind ikzelf dat er niet zoveel voordeel te behalen is bij een raid combinatie neem dat ook ff mee. Als je een andere schijf erbij gaat zetten dan zul je toch opnieuw moeten installeren. Dit ivm dependencies tussen de schijven. Ik zou voor de easy way kiezen. Ik heb mijn HDD's ook gewoon ide aangesloten en die zijn snel zat.

Als de installatie niet goed pakt, die F6 dus, kun je dat nogmaals proberen. Bij mij werkt die gewoon. Net ff geprobeerd op me laptop.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
HIJ PAKT DIE F6 NIET HIJ GAAT GEWOON VERDER !!!

Nu al 3 keer geprobeerd !!!!

• white_rabbit
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

RAID werkt alleen met 2 (dezelfde) harde schijven op je raid connectors aangesloten he! Heb je 1 hdd dan moet je hem op je gewone ide controller aansluiten. Staat die schijf wel als master ingesteld en niet toevallig als slave????

Life is what happens while your making other plans..

• MR_VIPER

MR_VIPER

rustig rustig...... niet schreeuwen.

* MR_VIPER gaat weer ff de install erbij pakken van XP

En anders pak gewoon IDE config.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
white_rabbit schreef op 17 augustus 2002 @ 09:37:
RAID werkt alleen met 2 (dezelfde) harde schijven op je raid connectors aangesloten he! Heb je 1 hdd dan moet je hem op je gewone ide controller aansluiten. Staat die schijf wel als master ingesteld en niet toevallig als slave????
Weet ik echt niet !!!!! :? :?

Verwijderd

Topicstarter
MR_VIPER schreef op 17 augustus 2002 @ 09:38:
rustig rustig...... niet schreeuwen.

* MR_VIPER gaat weer ff de install erbij pakken van XP

En anders pak gewoon IDE config.
DAnk je wel !!!!!!!

Verwijderd

tis wel raar, een nieuw systeem gekocht, maar GEEN idee wat precies 8)7

• MR_VIPER

MR_VIPER

white_rabbit raid ondersteuning kun je ook aansturen zonder dat er schijven aanhangen. Ik kan dat bij mij systeem ook gewoon. Ik heb mijn schijven aan IDE hangen dit ivm ongelijkheid van schijven en dus geen RAID-set kunnen bouwen. Maar ik kon zonder dat er schijven aanhingen gewoon mijn RAID initialiseren tijdens XP install. Kwestie van drivers kunnen laden. Alleen werkt dat bij hem kennelijk niet.

*empty*

• Dawai
  • Laatst online: 06-05 02:26

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Gewoon effe het RAID hoofdstuk in je moederbord manual lezen.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Wat weet je echt niet ? of ie master of slave is ? kan je zien aan de jumpers achter op de hdd, er staat meestal een schema bovenop je hdd

Verwijderd

Topicstarter
JAJA !Nee, sorry !

Verwijderd

Topicstarter
In de Kast kijk ik ff !

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik ben nu bezig met de install..... Als ik op F6 druk gaat hij idd verder maar als je hem uit laat lopen kom je in menu waar je additional adapters kunt instellen. Be patienced is my advice.

*empty*

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Ja je kan wel je drivers installen voor raid maar het heeft totaal geen zin als je er geen 2 (dezelfde) schijven in hebt hangen. Ik zou eerst gewoon de boel op de normale ide aansluiten en als je dan raid wil gebruiken dan zou ik daar 2 aparte (dezelfde) hdd's voor nemen. Als ik weer geld heb ga ik er nog ff een schijfie bijkopen en dan ga ik ook eens met RAID spelen :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ZeTt schreef op 17 augustus 2002 @ 09:29:
Je moet op F6 drukken als de instalatie van windowsxp begint (staat ook duidelijk onder in het beeld)
En vervolgens de op diskette meegeleverde driver installeren :P

Staan in je BIOS je HDD's wel vermeldt? Anders zit het hardwarematig misschien niet goed (idd jumpers, of kabel of stroom).

Overigens vraag ik even of dit topic tzt verplaatst kan worden naar de buren bij Windows Operated Systems. Vragen over Windows zelf passen daar wat beter :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan moet je op E drukken, voor SCSI en andere controllers als ik dat zo goed uit mijn hoofd zeg !

• MR_VIPER

MR_VIPER

Klopt.... Dan kun je kiezen voor disk en dan stop je de driver disk (floppy) van je RAID erin.

*empty*

• white_rabbit

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Als je hdd namelijk op slave staat en er hangt geen ander hdd aan de kabel die op master staat dan ziet je systeem geen hdd! dus dat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn... heb ik ook vroeger ook een keer gehad, liep me gek te zoeken terwijl het eigenlijk heel simpel was. Maar ja dat is het vaak als je weet waar het aan ligt...

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik volgens mij niet gekregen. Ik heb maar 1 diskette gehad en dat is de volgende:

iets van HTP Diskdriver ver 1.23 ( ja moeder staat weer eens te stofzuigen en is nie blij met mij :()

• MR_VIPER

MR_VIPER

De disk werkte aangezien bedrijf er dos op had gezet. Dus dan heb je al geen master/slave conflict lijkt mij. Of zie ik dat heel verkeerd.

*empty*

• MR_VIPER

MR_VIPER

Dan kan hij best zijn.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ga het ff tryen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ps moet zo'n bedrijf dta niet voor je installeren ???

• MR_VIPER

MR_VIPER

Als ze XP installeren in raid wel..... Maar meestal zal een bedrijf in single disk situatie IDE installeren en is dat dus niet nodig. Nadien wordt er door het plug en pray verhaal toch wel drivers toegevoegd onder XP

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar ik zit nu te kloten bij het leven :)

• MR_VIPER

MR_VIPER

That is why you are a tweaker my boy >:)

*empty*

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Had je nu wel dos er opstaan of niet? zo niet probeer dan een een opstart diskette van windows 98 en dan fdisk intypen en even 1 grote partitie maken (eigenlijk moet windows xp ook zelf kunnen, maar je weet het maar nooit)

Ook moet je eens naar je opstart scherm kijken (dus net nadat je je pc aan heb gezet), als het goed is moet de productie naam van de hd kunnen zien, zo niet dan ligt het toch echt aan een nog niet geconfigureerde BIOS.

offtopic:
waarom schreeuw je toch de hele tijd :? doe eens relaxed man we (mr_viper) probeerd je gewoon te helpen, dus laat die caps lock en uitroepteken ff met rust.

[edit]
oh er was nog een pagina 2..... my bad ;)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Helaas kan ik je nu niet meer verder helpen omdat ik weg moet. Ik zou zeggen als het echt niet lukt sluit hem dan ide aan. En begin dan gewoon niet aan die raid config. Dan heb je hem het snelste en stabielste werkend. Ik zal vanavond nog wel ff kijken of gelukt is of niet en eventueel nog wat tips verzinnen. Suc6.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
HPT lijkt me van HighPoinT en dat is de maker van raidchipsets.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik de XP-steup uit laten lopen, drukte op de desbtreffende E om controllers te installeren, daarna deed ik mijn diskette erin, er kwamen 3 raidcontrollers te staan, ik koos voor die van Win XP. Hij laden, toen kwam er het bericht dat deze controller nieuwer was dan die op de xp cd-rom, ik koos voor S om het stuurprogramma te installeren, pakte hij de S weer niet, maar wel Enter om te kiezen voor de oude controller van XP te blijven behouden en die te gebruiken :?

Verwijderd

Topicstarter
dus....

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
Wat dus? Verwacht je dat we na 2 minuten al antwoord geven?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:53

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik de edit knop even als je in dezelfde minuut iets te zeggen hebt.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/EDITKNOP.JPG

Leest makkelijker !

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ja, je moet NIET DE toets gebruiken die op het scherm staat (de S) maar de E or de R ofzo..... had ik ook last van! Microsoft he... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Spider.007 op 17-08-2002 10:34 . Reden: typos ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal ik voortaan doen, dat editen. En dat dus... saloeg op iemand die reageerde wat HPT betekende, maar niet uitlegde wat ik ermee kon.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 10:48:
Oke zal ik voortaan doen, dat editen. En dat dus... saloeg op iemand die reageerde wat HPT betekende, maar niet uitlegde wat ik ermee kon.
dan quote je die toch :? daar is deze button voor: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ok,

even centraal :p

wat heb je nu geprobeerd Jack_Brand en wat zijn de resultaten?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ik is er ook weer. Afspraak werd op laatste moment afgezegd. Wat is de tussenstand?

*empty*

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

MR_VIPER schreef op 17 augustus 2002 @ 11:38:
Ik is er ook weer. Afspraak werd op laatste moment afgezegd. Wat is de tussenstand?
Jack_brand is in een discussie met andere tweakers over hou hij het forum moet gebruik; hem is de edit knop en de quote knop uitgelegd. Verder is het nog niet gelukt om na het selecteren van de driver vanaf flop deze ook daatwerkelijk te laden. Dit komt doordat je een andere toets moet gebruiken dan aangegeven. Dit heb ik al gepost; maar Jack_brand reageert niet meer.

---

Verwijderd

misschien is het ook leuk , om ff rustig op je gemak door te gaan lezen wat je nou allemaal gekocht hebt :) , en daarna ff hoe instaleer ik xp met raid controller , opzoeken in google dan ff op F6 drukken wachten installatie diskette raid controller erin doen verwijzen naar Flop en klaar je kan xp instaleren :P

• MR_VIPER

MR_VIPER

Spider.007 dat sommige mensen andere posts nie lezen okee. Ik heb dat allemaal al gelezen. Wilde alleen weten of het nu werkt. Aangezien hij niet reageert denk ik van wel. Nog 34 minuten te gaan.... >:)

Ik hoop dat hij voor de IDE combinatie heeft gekozen. Dat is namelijk de makkelijkste en stabielste.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
jack_brand weet hoe forum werkt, maar is lui.
jack_brand sponsort ook zelf een forum: http://www.ikspamgraag.nl ( kijk eens)
jack_brand is hopeloos gestopt, durft nooit meer te zeggen dat hij iets van computers af weet.
jack_brand wacht tot een informatica_student terugkeert van het mentor zijn bij introductieweekend van TU delft !
jack_brand wil Mr_Viper iig hartelijk bedanken.
jack_brand zal uitleggen wat er gedaan is om de computer werkend te krijgen en post dat over 1week+1dag.
jack_brand wil de rest ook graag bedanken.

[ Voor 0% gewijzigd door DR op 17-08-2002 13:06 ]

• MR_VIPER

MR_VIPER

Keej sorry dat niks is geworden. Suc6 verder.

*empty*

• DR
  • Niet online

DR

"jack_brand weet hoe forum werkt, maar is lui"

* DR houdt niet van luie mensen :{

suc6 met zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.