Toon posts:

Moederbord en geheugen keuze voor Duron?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het samenstellen van wat onderdelen tot een stabiele server.
Belangrijk hierbij is dat deze erg stabiel, maar ook goedkoop moet zijn.

De volgende onderdelen heb ik al/nog:

AMD Duron 800mhz
SIS 4mb AGP videokaart
Maxtor 30gb 7200rpm hd
2x 3com 905 10/100 NIC

De server zelf gaat linux draaien. Geen X, maar alleen Apache, MySQL en PHP.

Ik ben nog op zoek naar een moederbord en geheuegn. Ik zag toevallig de Tyan S2390B bij Alternate te koop staan voor €99. Iemand ervaring met dit bord?
Of zal ik, in navolging van Tweakers.net, gaan voor de MSI K7T Turbo? Deze is er al voor €75.

Weet iemand een ander stabiel en goedkoop mobo voor de Duron te koop? I.c.m. met pc133 geheugen lijkt me, want DDR is wat overdone.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 16:29
Van de K7T Turbo 1 hoor ik vaak berichten dat hij kapot gaat, ik heb de 2, en die wil niet kapot :P. Maar ik weet niet hoe goed Tyan is, meestal als ik het echt niet weet neig ik naar een Gigabyte.

|>

Verwijderd

Topicstarter
Als ie kapot moet, raad ik een hamer aan 8)7

Gigabyte is leuk, veel features, maar dat heb ik niet echt nodig.
Tyan staat bekend om zijn stabiele mobo's

Verwijderd

Ik heb zelf ook een K7T Turbo, maar voor een server zou ik toch een Tyan aanraden. Zeker als ie ook flink wat load krijgt. Tyan heeft nou eenmaal veel ervaring met serverborden, en ze zijn gewoon stabiel. En dat T.net MSI borden heeft, komt door de sponsoring voor dat Tyan en Epox gingen sponsoren.
Verder zou ik als het kan gewoon SDR nemen, en dan bijv. 1024MB PC133 ECC (ev. Registered) Wat gaat die server sowieso doen?

BTW: Neem het liefst geheugen van een bekend merk, bijv. Dane-Elec, dan weet je dat je wat goeds in handen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 08:07:Wat gaat die server sowieso doen?
Vrij simpel: een viertal sites hosten. Geen drukke sites, max 100 bezoekers per site per dag.

Verwijderd

Een Maxtor 7200 toeren schijf in een server liojkt me geen goed idee. Warm en gaat minder lang mee.

Neem een WD 5400 toeren of als je perse een 7200 moet hebben, neem dan een Seagate Barracuda.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
check mijn specs kun

zie je da ik een msi k7t turbo heb en 256 mb sdram heb ;) , draait zo stabiel als het maar kan. Heb sinds maart 1 of 2 vastlopers gehad. :7

En als ik met 400-600 kb aan downe ben heb ik geen last van instabiliteit

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Als het een professionele server moet worden zou ik idd niet voor MSI gaan, hoewel ik hier wel een Linux server heb met

MSI K7T Turbo
Athlon 1 Ghz
512 No-Name SDRAM

Die draait al 1,5 jaar non-stop (database-backed websites)... Het enige wat ooit crashte was de database die hing op een fout chat-script.

Je kunt ook wel eens geluk hebben...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

een goedkoop en goed moederbord voor een duron is de ECS K7S5A, daar kan zowel SDR als DDR geheugen op. Er moet alleen wel a-merk geheugen op. Een lijstje kan je vinden op www.ecs.com.tw succes :)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:06:
een goedkoop en goed moederbord voor een duron is de ECS K7S5A, daar kan zowel SDR als DDR geheugen op. Er moet alleen wel a-merk geheugen op. Een lijstje kan je vinden op www.ecs.com.tw succes :)
Daar dacht ik ook meteen aan, lekker en goedkoop bordje is dat (ik heb er 2 PC's mee gebouwd, perfect). Overigens is de K7S5A alleen zo kritisch wat DDR betreft (ik heb hier gewoon verschillende merken (Infineon, Apacer) en ook no-name SDRAM in getest, alles werkt gewoon).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ik zou een kt266 of nieuwer bordje nemen. Je kan er mooi ddr op prikken, en ik heb er zelf nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:06:
Dat is ook een goede optie, had er al naar gekeken. Ben alleen niet zo'n fan van SiS chipsets, maar deze schijnt wel stabiel te zijn.

Maar ja, voor maar € 30 meer heb je een echte Tyan met KT133A chipset.
thettes schreef op 17 augustus 2002 @ 11:19:
ik zou een kt266 of nieuwer bordje nemen. Je kan er mooi ddr op prikken, en ik heb er zelf nooit problemen mee gehad.
Ik ga geen 3DMark2001 draaien ofzo, dus gezien de prijs en de belasting die het verduren krijgt (lees praktisch geen) lijkt me dit niet nodig.

Is Raid misschien een optie i.c.m. 2 5400rpm schrijven. Zal dit enig performance winst opleveren?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Met borden kun je alle kanten op zoals blijkt. Iig is het niet de bedoeling om hier een vraag in de trend van "welk mobo moet ik nemen" te stellen. Check wat reviews en mobo fabrikanten site's en zo, dicht dus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.