Verwijderd

Topicstarter
ik heb me een setje gekocht van NiMH 1800mAh zonder powerbank, voor mijn digicam.
kan ik ze opladen in mijn "oude" lader, een universeel NiCd lader, de NiMh opladen? of heb je speciaal zo'n powerbank voor nodig?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 07:22:
ik heb me een setje gekocht van NiMH 1800mAh zonder powerbank, voor mijn digicam.
kan ik ze opladen in mijn "oude" lader, een universeel NiCd lader, de NiMh opladen? of heb je speciaal zo'n powerbank voor nodig?
Je kan het proberen, als je je batterijen kapot wil hebben.

Waarom denk je dat ze een andere naam hebben? Nimh batterijen zijn veel gevoeliger dan Ni-cads en moeten dus ook op een andere manier worden opgeladen. Je hebt niet perse een GP Powerbank nodig, een andere Nimh lader kan ook.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:42
Zoals Johnny64 al zei kan je dat beter niet doen. Er is op dit moment een inkoopactie bezig waar je NiMH laders (en ook batterijen) kan kopen voor aantrekkelijke prijzen: [rml][ Inkoopactie] GP Batterijen[/rml] :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff een powerbank gehaalt.
maar als ze vol zijn kan je ze gewoon erin laten, als hij aan het druppelladen is? maakt dat niet uit hoe lang? en lopen ze anders leeg als ze eruit blijve?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 22:46:
ik heb ff een powerbank gehaalt.
maar als ze vol zijn kan je ze gewoon erin laten, als hij aan het druppelladen is? maakt dat niet uit hoe lang? en lopen ze anders leeg als ze eruit blijve?
Als ze er uit zijn lopen ze inderdaad langzaam leeg. Het zou 5% per dag zijn, maar na 20 dagen zijn ze bij mij nog niet leeg. Ik bewaar ze dus altijd buiten de lader.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Johnny64 schreef op 17 augustus 2002 @ 23:04:
[...]

Als ze er uit zijn lopen ze inderdaad langzaam leeg. Het zou 5% per dag zijn, maar na 20 dagen zijn ze bij mij nog niet leeg. Ik bewaar ze dus altijd buiten de lader.
Dat klopt, want je moet niet beredeneren dat 20x 5% ontlading 100% is :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

* StarLite kijkt naar ze oude universele oplader en ziet staan "NiCD lader"
Hmzzz ik laad me GP 1300 NiMH al tijden op in en NiCD lader, ze werken nog steeds goed hoor ;)
Binnenkort krijg ik me PowerBank Smart dus dan gaan ze daarin.

Je batterijen gaan er heus niet in een keer stuk van hoor, maar een NiMH lader is wel gewoon beter voor je Batrijtjes, gaan ze toch langer mee.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Pagina: 1