Toon posts:

TT vulcano koelt beter dan Zalman??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, hij mag dan wel stiller zijn, maar mijn gisteren binnengekregen zalman (CNPS6000CU) die hier hoog staat aangeschreven koelt minder dan mijn TT vulcano 7.

OK. hij is stukken stiller maar mijn CPU werd op een warme dag als vandaag met de TT niet meer dan 54°C en nu bijna 60° en meer. Niet stressed scheelt het niet veel moet ik zeggen.

By the way, het gaat om een XP2100+.

Iemand anders dezelfde ervaring? Anders heb ik er misschien teveel pasta of zo tussen zitten......Koper van koeler is iig heet!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Hoe hard draait je fan? Als die maar heel langzaam staat, dan kun je in dit hete weer moeilijk verwachten dat die Zalman hem onder de 50 ofzo gaat houden. Als het zo warm is moet het allemaal gewoon wat extra gekoeld worden.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 14:10
Laast heb ik mijn TT dragon ORB III @ 7000 rpm vervangen door een zalman (CNPS6000CU) en ik ben natuurlijk meteen aan het testen gegaan wat de verschillen waren:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat MET dit warme weer er nouwlijks verschil in temp is mijn pc komt stressed niet hoger uit dan ongeveer 52 graden. Dat was met die ORB zo en dat is nu ook met die zalman zo.
(systeem heeft 3 80 mm casefans)

Verder heb ik natuurlijk wel een VEEL stiller systeem ;)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

maatje van mij (artec hier ook van GoT) heb ook een zalman (die waaier) die koelt beter als zijn vulcano... ik vind thermal take zoiezo crap

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

There is no substitute

thermal take maakt gewoon veeeels te veel herrie.. anders zet je hem gewoon in de NORMAL MODE. Dan maakt hij 4500 rpm das nog heel weinig en je hoort hem dan ook niet. Klaar toch?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Met de 2 posts boven mij ben ik het helemaal eens. ThermalTake zuigt gewoon heel erg hard. Ze maken een tering herrie en zelfs met die herrie koelt het voor geen meter. Maar goed, volgens de menigte zijn ze perfect |:( De 3 topkoelers van nu ( Switech MCX, Thermalright AX-7 en Alpha 8045) koelen veeeel beter met dezelfde herrie. Ze koelen evengoed als de TT als er een stille fan opzit.

Waarom mensen TT kopen is mij echt een raadsel.

Zalman is btw niet bedoelt om goed te koelen. Ze zijn gemaakt om stil te zijn. De HS is wel heel erg goed btw, zet er maar eens een dikke 120 fan op. Sta je nog raar te kijken hoe laag de temps worden (iemand op GoT heeft dit, maar wie?). De goede koeling wordt bij zalman omgezet in stilte en dus heb je vrij hoge temps. Is logisch en niks mis mee.. Zalman maakt gewoon goede spullen als je het koopt waar het voor bedoelt is (een stille pc namelijk).

Verwijderd

alexrins schreef op 17 augustus 2002 @ 10:00:
Laast heb ik mijn TT dragon ORB III @ 7000 rpm vervangen door een zalman (CNPS6000CU) en ik ben natuurlijk meteen aan het testen gegaan wat de verschillen waren:

Ik ben tot de conclusie gekomen dat MET dit warme weer er nouwlijks verschil in temp is mijn pc komt stressed niet hoger uit dan ongeveer 52 graden. Dat was met die ORB zo en dat is nu ook met die zalman zo.
(systeem heeft 3 80 mm casefans)

Verder heb ik natuurlijk wel een VEEL stiller systeem ;)
Dan kun je dus nu wel stellen dat de Dragon gewoon kut is (maar goed, dat wisten de meeste tweakers al).. Ja toch?

Edit: sorry voor de 2 posts achter elkaar.. O-)
Pagina: 1