Toon posts:

nieuwe tikplank -> Ps2 of usb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k zit na dat me tikplank vandaag weer dood speelde toch aan een andere,

maar wat is nu beter? een Ps2 plank of een usb plank? en ook met de support in dos? ( format met bootflop oid )

en als ik usb neem kan ik dan ook me oude op me ps2 laten zitten ? en dan om en om gebruiken net als ik nu met me 2 muizen doet?
1x usb op me buro
1x ps2 bij me divx monitor ( cordless )

dat wou ik dan ook met me tikplank, maar dan met draadje ( verleng kabeltje oid )

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
USB, Ps2, beide goed. Maar Ps2 is handiger bij non USB supporting os'en, verder kun je geloof ik gewoon een instelling in je BIOS zo zetten dat hij ook bij je bootflop met usb getypt kan worden.

|>

Verwijderd

Topicstarter
k zal toch windows XP draaien hoog uit een keer booten met windows 98 flopje voor fdisk/format

dus t maakt inwezen niet uit?!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:32:
k zal toch windows XP draaien hoog uit een keer booten met windows 98 flopje voor fdisk/format

dus t maakt inwezen niet uit?!
Ja nou dat lukt dus niet zomaar ;)
dos 7.nogwat (dosmode van windows 98) ondersteunt geen USB. Of je moet USB drivers voor dos vinden, ik weet niet of die bestaan, dus daar moet je even naar zoeken.
Vanuit dat oogpunt zou ik PS2 kiezen ipv USB.

Saved by the buoyancy of citrus

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08

Wallie

Herr

Anders koop je er eentje die USB is, maar met een verloopstekker naar PS/2 verkocht wordt (zoals de logitech's), kan je nog lekker de hele dag switchen :).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

ps/2 zou ik nemen. Die poorten zitten er toch op en usb kan je ook wel met andere dingen vullen :). En zodra je in dos zit ga je schelden en moet je achter die kast duiken ;).
Maar een verloopstekker voldoet ook hoor :).

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
voor mijn muis zweer ik bij USB, dat reageert voor mijn gevoel net ff beter, maar voor een toetsenbord denk ik dat het zonde is om je schare USB poorten daarmee te vullen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
usb, want bij de meeste laptops beginnen de ps/2 aansluitingen te verdwijnen, dus misschien ook bij de mobo's :? (maar dan heb je waarschijnlijk alweer een nieuwe muis)

Verwijderd

Ik weet eigenlijk niet wat iedereen bang is dat het niet werkt onder dos.
Ik werk bij een automatiseringsbedrijf en ik ben nooit maar ook echt nooit een usb toetsenbord tegeggekomen wat niet onder dos werkt.
Het toetsenbord wordt wolgens mij gewoon via de bios aangestuurd. Als het in het bios werkt dan werkt het ook in Dos versie stilletjes.
PS:Pak gewoon het toetsenbord wat voor jouw het best is. Dus waar je het makkelijkst op tikt.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 09:57

PromWarMachine

Forsaken Archer

Qua typen maakt het niets uit, maar ik zou PS/2 doen, omdat op die poort niets anders kan en op een USB wel ... ;)

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:37:
Ik weet eigenlijk niet wat iedereen bang is dat het niet werkt onder dos.
Ik werk bij een automatiseringsbedrijf en ik ben nooit maar ook echt nooit een usb toetsenbord tegeggekomen wat niet onder dos werkt.
Het toetsenbord wordt wolgens mij gewoon via de bios aangestuurd. Als het in het bios werkt dan werkt het ook in Dos versie stilletjes.
PS:Pak gewoon het toetsenbord wat voor jouw het best is. Dus waar je het makkelijkst op tikt.
dat ga ik zeker doen, k ga gewoon even naar de pc boer en ik kijk ff welke het lekkerste aan voelt

en aan me usb poorten hang ik toch niet veel soeps printen via netwerk scannen doet ik toch neit en een cam zit wel op me tv kaart :)

bedankt iig :)

Verwijderd

Lekker PS2 doen heb recent weldegelijk een pc (compaq presario denk ik) gehad die het dus gewoon niet doet onder dos, maar ach als je je oude tb ergens in de kast legt kan je hem altijd nog gebruiken in noodgevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 15:59:
Lekker PS2 doen heb recent weldegelijk een pc (compaq presario denk ik) gehad die het dus gewoon niet doet onder dos, maar ach als je je oude tb ergens in de kast legt kan je hem altijd nog gebruiken in noodgevallen.
elke pc hier heb al USB of ze moeten een DIN toetsenbord :+

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Pak toch lekker PS2. Je hebt vaak maar 2 of 4 USB sloten, om die 2 meteen te misbruiken voor muis en keyboard is sonde lijkt me :) Heb zelf me muis ook via een USB verloop naar PS2 in gebruikt, lang leve logitech ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 18 augustus 2002 @ 09:23:
Pak toch lekker PS2. Je hebt vaak maar 2 of 4 USB sloten, om die 2 meteen te misbruiken voor muis en keyboard is sonde lijkt me :) Heb zelf me muis ook via een USB verloop naar PS2 in gebruikt, lang leve logitech ;)
k heb 2 logitechs aan me pc :P 1x die PS2 en 1x usb :)

btw weet iemand als die verlooptjes van Ps2 -> serieel voor jemuis werken? want die zag ik laatst maar k betwijfel als dat werkt. hoewel je ook Serieel -> ps2 hebt.. iemand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 12:24:
[...]

k heb 2 logitechs aan me pc :P 1x die PS2 en 1x usb :)

btw weet iemand als die verlooptjes van Ps2 -> serieel voor jemuis werken? want die zag ik laatst maar k betwijfel als dat werkt. hoewel je ook Serieel -> ps2 hebt.. iemand?
No problemo
Pagina: 1