Toon posts:

Koolance Miditower PC2-C lijkt het wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te overwegen om watercool systeem aanteschaffen... nu zie ik dat er een kant en klare kast is met een waterkoelsysteem voor de cpu en meer.

Ik weet niet hoe het hard het geluid is van de pomp en fan voor radiator dus vraag ik het hier...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Voor zover ik weet is het niet de stilste kast.
Qwa resultaten denk ik dat het met eigen middelen (radiator van sloop, waterblock van bijv. Imothep etc.) toch tot betere resultaten zal leiden, maar voor het gemak is een Koolance zeker geen slechte keuze.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

bij zon kast moet je niet denken dat alles kant en klaar is he :) maat van mij heb ook een koolance kast en daarbij moet je alles zelf ook aansluiten... voorderest hij heeft een ultra stille kast en wil zijn scsi schijven gaan watercoolen :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

De mijn is echt niet zo stil. Maar dat komt door mijn eigen fans. De 3 fans van de radiator zijn best wel stil. Koeling is niet top te noemen. Maar goed, voor die prijs hoor je mij niet klagen. Het werkt goed genoed en daar gaat het mij om. Die paar graden... maak me nix uit. Ben wel op zoek naar een andere behuizing.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan je ermee gaan overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 16:51
je zult er wel mee kunnen overclocken denk ik.
Maar als je echt wilt oc'en kun je beter prometia pakken is misschien wel duurder maar je heb wel veel betere resultatemn :7

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:03
Het is een leuek kast voor mensen die niet echt goed kunnen knutselen.

Ik zelf ben helemaal geen techneut en vond het dus perfect. Daarnaast is de nieuwe CPU cooler CPU-200S een stuk groter dan de oude versie en neemt deze nog meer warmte op. Overclocken is dan ook goed te doen :)

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

tweakers.net heeft een review van de genoemde kast gedaan. moet je ff zoeken op de frontpage.
Volgens mij was de waterkoeling wel oke maar de kast niet zo en zou er spoedig (die zou er nu dus moeten zijn) een andere kast uitkomen. Zoek ff dus.
Mycom Rotterdam had hem vorige week in een demo opstelling staan met window. zag er wel oke uit en was stil.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
De review van 18 maart gaat over een de oude pc-2 kast

Als ik nu kijk op koolance.com is de kast aangepast met drive-rails en removable harddish buy + dat er verschillende cpu koelers er zijn...

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 16:43:
De review van 18 maart gaat over een de oude pc-2 kast

Als ik nu kijk op koolance.com is de kast aangepast met drive-rails en removable harddish buy + dat er verschillende cpu koelers er zijn...
Ah. Ik dacht dat een neiuwe kast wel een andere naam zou hebben gekregen. Die neiuwe kast is de Antec/Chieftek/Chemning SX 1030?

Edit: hier op http://koolance.com/products/pcsystems.html zie ik bij pc2-c toch dezelfde kast en bij pc2-601 de Antec. (trouwens in het zwart + window = :9~ )
Je bedoelt de pc2-601 dus?
( die is net te klein (wil 5*5,25) en de 901 is weer te groot. Mijn broer orienteert zich nml op een soortgelijk systeem)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel de pc2-c (midi) die wil ik gaan nemen omdat de 601(full tower) simpelweg te groot is.. m'n broer heeft ook een gewone full tower en die neem ik dus echt niet mee op lan bv.

tweakers had het in 18 maart over dat de kast binnenkort wordt aangepast... ik ga ervan uit dat 5 volle maanden de periode wil overschreid heeft

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 03:27:
Ik weet niet hoe het hard het geluid is van de pomp en fan voor radiator dus vraag ik het hier...
http://www.overclockers.com/articles457/index05.asp review met DB`s
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 18:42:
Ik bedoel de pc2-c (midi) die wil ik gaan nemen omdat de 601(full tower) simpelweg te groot is.. m'n broer heeft ook een gewone full tower en die neem ik dus echt niet mee op lan bv.
tweakers had het in 18 maart over dat de kast binnenkort wordt aangepast... ik ga ervan uit dat 5 volle maanden de periode wil overschreid heeft
Maar de aanpassing van de kast in de Tnet review duide toch op het gebruiken van de ANtec sx 1030 kast? Dat is dan de Koolance pc2-601 geworden lijkt mij.
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:00: Die paar graden... maak me nix uit. Ben wel op zoek naar een andere behuizing.
Waarom wil je een andere behuizing?

Verwijderd

Topicstarter
die pc-2 601 is een server case (full tower dus) voor veel hdd's en abnormaal veel i/o systems

Voor een regular gamepc vind ik dat overbodig

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 00:24

ToriHino

Eg wel!

Die aanpassing was wel van de pc2-c (een paar mm meer ruimte om je moederbord e.d. te plaatsen). Ik zelf heb die aangepaste kast nu al sinds een maand en ik moet zeggen dat alles er nu makkeljk in past. Ik heb zelfs mijn moederbord plus proc ondertussen al vervangen en dat ging ook heel makkelijk.

Wat overklokken betreft: ik heb nu een XP2200+ op 1.97Mhz lopen (is iets van XP2600+ geloof ik) met een idle temp. van 35 graden, en stressed (1 uur CPU burn) net 46 graden...

Alleen m'n kast temperatuur vind ik iets te hoog (zo'n 38 graden) daarom zet ik achterin nog een casefan. Die kan dan gelijk met de 3 aanwezige fans geschakeld worden (er is nog een connector vrij) en loopt dus afhankelijk van de temp. langzaam of sneller...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Pagina: 1