wat is er zo goed aan A3D ?

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
ok je hebt dus a3d voor spellen zoals halflife dat je dan schijnbaar iedereen al door de muur en deuren hoort lopen (soort legale audio wallhack zeggen meerderen) dus ik dacht dan, oh daar heb je vast een 5.1 systeem voor nodig zodat je precies hoort waar hij is.
maar nee, je kan het alleen doen met een koptelefoon. dus ik :? :?.
hoe kan je nu ooit dmv 2 punten een goed 3d "beeld" krijgen waar hij is? bij een koptelefoon is het toch zo, de een is zachter en de ander harder, dus je weet alleen hoever hij naar link of rechts is bijvoorbeeld... ik snap het ff niet

en wat zijn BTW goede a3d 2.0 kaarten? ik heb ooit iets gehoord van vortex2 oid? ik heb laatst een guide gevonden voor a3d 2.0 draaiende te krijgen onder xp, dus als de kaart betaalbaar is koop ik er perhaps een (ik heb nu een SB Live! 1024)
moet je er dan ook een 100-den euro's dure koptelefoon bij hebben of volstaat iedere headphone?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het koele van A3D is inderdaad dat het een 3d idee geeft met slechts 2 speakers (of het liefste een koptelefoon). Dit is mogelijk omdat ze de manier hebben bestudeerd hoe jou oren geluid opvangen.
Geluid wat van achteren komt hoor je namelijk anders dan geluid wat van voren komt en wat a3d dan doet is gewoon door jouw speakers hetzelfde geluid laten komen wat jou oren dus normaal opvangen bij iets wat van achteren komt.

En dat werkt best goed :)

Bij a3d 2.0 hebben ze dan ook nog wavetracing toegevoegd, dat laat dus geluid van achter een muur weerkaatsen via andere muren en dan eventueel via een gang oid bij jou terecht komen.. ook dat klinkt erg mooi.

Er zijn wel goeie demo's te krijgen (die je dus ook zonder Aureal kaart kunt gebruiken), daarvan kun je een leuk idee krijgen wat het allemaal voorstelt.

Aureal is trouwens failliet gegaan en overgenomen door Creative, die er niks meer mee doet.

* Bigs is nog steeds erg tevreden met zijn Terratec XLerate Pro (au8830)

• CU2morO
kan iemand dan mischien een lijstje neerpleuren van a3d 2.0 compatible kaarten? mischien kan ik een 2e hands aureal vinden?

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CU2morO schreef op 17 augustus 2002 @ 10:34:
kan iemand dan mischien een lijstje neerpleuren van a3d 2.0 compatible kaarten? mischien kan ik een 2e hands aureal vinden?
Alleen de Aureal eigen kaart is compatible met a3d 2.0 en die word niet meer gemaakt :) Er zijn wel kaarten die het software matig ondersteunen maar dan ondersteund het weer niet dat wavetracing.

• E-jey
  • Niet online
ik denk dat je hier ook wel wat aan heb:

http://www.hardware.info/artikelen.php?id=10

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 08:44
* harmageddon bezit met trots een aureal vortex2 kaart, alleen draai ik XP dus heb ik er weinig aan :P

Aap!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:33

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

E-jey schreef op 17 augustus 2002 @ 11:37:
[...]

Alleen de Aureal eigen kaart is compatible met a3d 2.0 en die word niet meer gemaakt :) Er zijn wel kaarten die het software matig ondersteunen maar dan ondersteund het weer niet dat wavetracing.
Niet waar..
er is er nog 1: de Diamond Monster MX300.
Die heeft een ok een vortex2 chip en is ook helemaal volgens aureals reference design gemaakt, dus je kan gewoon Aureal drivers gebruiken..

Volgens mij moet je deze nog wel ergens kunnen vinden.

Sys Specs

Verwijderd

Danfoss schreef op 17 augustus 2002 @ 12:10:
[...]

Niet waar..
Die heeft een ok een vortex2 chip en is ook helemaal volgens aureals reference design gemaakt, dus je kan gewoon Aureal drivers gebruiken..

Die vind je nieuw niet meer, alleen nog 2ehands.... ik heb er hier nog 1 aan het prikbord hangen :P

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Heb zelft een Turtlebeach die het ook ondersteund :P bevalt wel hoor

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

ik heb nog een aureal kaartje liggen (ja met vortex 2.)

als je em wilt bied maar.. mail/msn..

• CU2morO
laat maar

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:24
* Ramon heeft nog een oud vortex1 kaartje liggen. Maar mijn Terratec DMX Xfire 1024 maakt ook leuk geluid. In AvP2 kan ik de aliens van achteren horen komen (dan wel met 4.1 speakerset maar toch... ;) )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

harmageddon schreef op 17 augustus 2002 @ 12:06:
* harmageddon bezit met trots een aureal vortex2 kaart, alleen draai ik XP dus heb ik er weinig aan :P
domme harm 8)7 onder XP werkt ie wel hoor :P

onder win2k alleen met geen mogelijkheid

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Saekerhett
  • Laatst online: 12:39
Tampie2000 schreef op 17 augustus 2002 @ 23:12:
* Saekerhett heeft nog een oud vortex1 kaartje liggen. Maar mijn Terratec DMX Xfire 1024 maakt ook leuk geluid. In AvP2 kan ik de aliens van achteren horen komen (dan wel met 4.1 speakerset maar toch... ;) )
Die kaart heb ik ook, echt een superding! Heb hem ter vervanging van mijn SB Live gekocht, want die Live wilde maar niet goed werken in XP, de X-Fire werkt met de Hercules drivers formidabel!

Verwijderd

kan ik nu softwarematig via mijn Sblive! kaartje ook dat a3d effect krijgen?, want die A3d gaten hebben bij Cs toch een aardig voordeel heb ik et gevoel !(hoewel met die 5 boxjes et ook aardig wil lukken, alleen kan ik die niet altijd en overal gebruiken :( )

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Danfoss schreef op 17 augustus 2002 @ 12:10:
[...]

Niet waar..

Ook de Terratec XLerate Pro die ik in m'n oude systeempje heb zitten heeft een Aureal Vortex2.

Facebook :: Twitter :: PSN

• NaLiN
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

met a3d kon ik bijna blind knalle ;)

hallo

• GG85
  • Laatst online: 24-01 16:00

GG85

.......

Iemand een linkje naar die A3d demo's (kheb een sb live)?

Verwijderd

Ik gebruikte eerst ook altijd softwarematig a3d 2.0 in win me.
Alleen het is natuurlijk niet zo dat je ineens stukken beter speelt he :)
Sinds ik XP gebruik heb ik dus geen a3d meer maar om nou te zeggen dat ik het mis tijdens het spelen of dat ik minder speel, ...nee

Verwijderd

CU2morO schreef op 17 augustus 2002 @ 10:34:
O o o, zijn cs skillz ontbreken dus dan maar zoeken naar a3d 2.0?

• GG85
  • Laatst online: 24-01 16:00

GG85

.......

Maar wat is het verschil met EAX dan? En waarom is A3D beter?

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Bigs schreef op 17 augustus 2002 @ 02:33:
Het koele van A3D is inderdaad dat het een 3d idee geeft met slechts 2 speakers (of het liefste een koptelefoon). Dit is mogelijk omdat ze de manier hebben bestudeerd hoe jou oren geluid opvangen.
Geluid wat van achteren komt hoor je namelijk anders dan geluid wat van voren komt en wat a3d dan doet is gewoon door jouw speakers hetzelfde geluid laten komen wat jou oren dus normaal opvangen bij iets wat van achteren komt.

En dat werkt best goed :)

Bij a3d 2.0 hebben ze dan ook nog wavetracing toegevoegd, dat laat dus geluid van achter een muur weerkaatsen via andere muren en dan eventueel via een gang oid bij jou terecht komen.. ook dat klinkt erg mooi.

Er zijn wel goeie demo's te krijgen (die je dus ook zonder Aureal kaart kunt gebruiken), daarvan kun je een leuk idee krijgen wat het allemaal voorstelt.

Aureal is trouwens failliet gegaan en overgenomen door Creative, die er niks meer mee doet.

* Bigs is nog steeds erg tevreden met zijn Terratec XLerate Pro (au8830)
En het komt er volgens mij dan op het volgende neer:

Waarom zou je meer als 2 speakers nodig zijn, je hebt toch ook maar 2 oren :)

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 13:39:
[...]

8)7 jij snapt um 8)7

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Skynet2097 heeft nog een Aztech Aureal kaart in zijn PC'tje zitten :D
Jammer dat Aureal niet meer bestaat :(

• CU2morO
[...]

hou asjeblieft je bek dicht... :{

reageer dan niet ofzo, triest mannetje

als ik geen cs skillz zou hebben en ik had ze zo broodnodig nodig dan downloade ik wel ogc ofzo |:(

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-01 17:15
[...]

Bs...

Steam

• CU2morO
dat artikeltje van E-Jay is ook erg duidelijk, dat geeft echt antwoord op al je vragen over A3D en legt het tot in de kleinste details uit
http://www.hardware.info/artikelen.php?id=10
Pagina: 1