Zal er nog wel gemod worden na de komst van de PowerMod?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat me net eik invalt, zal er wel überhaupt gemod worden op de FP als de PowerMod er is :? Want ik ben bang dat een hoop mensen een verkeerde instelling krijgen. Een instelling van: "De PowerMod is er, dus waarom zou ik nog gaan modden als hij toch alles gaat vastzetten?"

Ik hoop echt dat het niet die kant opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 10-10 01:03
Sorry, maar ik weet niet wat powermod is, dus enlighten me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
lees eens het tweede topic in dit Tweakers.net Moddereter Forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie vaak genoeg domme of foute opmerkingen en dan geeft het mij toch altijd weer voldoening om daar een -1 tegenaan te gooien (omgekeerd trouwens ook), dus ik denk het wel.
En bovendien neem ik niet aan dat elke reactie ge-PM-ed gaat worden, is toch veel te veel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
lol, active topics he :X

zal t ff lezen ;)

ook al post ik niet zoveel op de fp
heb 5 karmapunten ofzo :P

o valt nog mee, heb laatst een reactie gedaan die 3 punten heeft gekregen *D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Aantal reacties
17

Gemiddelde per dag
0.06 postings

Reacties totaalscore
15

Tweakotine
801 (#37)

Status
Feut

Ik zou eigenlijk wel willen dat je op de fp dezelfde nick mocht hebben als hier, ik heb nu een vrij onmogelijke, Pontius.Pilatus (had ik eerst hier ook omdat deze bezet was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Bigs schreef op 17 augustus 2002 @ 02:38:
Ik zie vaak genoeg domme of foute opmerkingen en dan geeft het mij toch altijd weer voldoening om daar een -1 tegenaan te gooien (omgekeerd trouwens ook), dus ik denk het wel.
En bovendien neem ik niet aan dat elke reactie ge-PM-ed gaat worden, is toch veel te veel werk?
Als je goed had gelezen, zou je nu weten dat er meerdere PowerMods komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb anders zowel op de FP als hier dezelfde nick, dus ik snap niet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 02:46:
Ik heb anders zowel op de FP als hier dezelfde nick, dus ik snap niet waar je het over hebt.
ja dus :?
Ik niet (hm, beetje krom omschreven, ik bedoelde het meer als in een nickchange)

Maarre, RV, dat draadje is een jaar tot een half jaar oud, dus wat is de relevantie :?

(ik heb trouwens altijd zoveel punten op de fp dat ik me ook net een powermod voel, zou ze bij de vleet kunnen uitdelen, hoe ik eraan kom weet ik ook niet, zal wel door die tweakotine komen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Azrael schreef op 17 augustus 2002 @ 02:49:
[...]

ja dus :?
Ik niet (hm, beetje krom omschreven, ik bedoelde het meer als in een nickchange)

Maarre, RV, dat draadje is een jaar tot een half jaar oud, dus wat is de relevantie :?

(ik heb trouwens altijd zoveel punten op de fp dat ik me ook net een powermod voel, zou ze bij de vleet kunnen uitdelen, hoe ik eraan kom weet ik ook niet, zal wel door die tweakotine komen ofzo)
Eehm, weet jij wel waar jij het over hebt :? :P Ga maar eens vlug wat topics doorlezen! :P

[search=PowerMod]
[search=power moderator]
[search=powermoderator]
[search=modsysteem]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Robin Vreuls schreef op 17 augustus 2002 @ 02:51:
[...]

Eehm, weet jij wel waar jij het over hebt :? :P Ga maar eens vlug wat topics doorlezen! :P

[search=PowerMod]
[search=power moderator]
[search=powermoderator]
[search=modsysteem]

;)
jij noemde net die sticky, maar die is dus stokoud.

En die leuke linkjes van je werken dus niet, zoals ik al aan een andere mod heb verteld vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Robin Vreuls schreef op 17 augustus 2002 @ 02:12:
Wat me net eik invalt, zal er wel überhaupt gemod worden op de FP als de PowerMod er is :? Want ik ben bang dat een hoop mensen een verkeerde instelling krijgen. Een instelling van: "De PowerMod is er, dus waarom zou ik nog gaan modden als hij toch alles gaat vastzetten?"

Ik hoop echt dat het niet die kant opgaat.
Tja, ik loop ook niet echt warm voor die powermod. Volgens mij gaat het er gewoon op neerkomen dat de powermod de score bepaalt en de rest nog maar voor spek en bonen meedoet. De motivatie om te modden kon inderdaad wel eens flink afnemen. Om de moderatie te verbeteren zie ik meer in een systeem waarbij niet iedereen automatisch meer modrechten krijgt. Je zou er eerst in dit forum om moeten vragen (het grote "ik wil modrechten" topic) zodat je de weg hierheen al vast gevonden hebt. En mensen die streken uithalen, zoals een hele draad een -1 troll geven, raken hun rechten meteen weer kwijt. Volgens mij kun je zo de kwaliteit flink verbeteren zonder PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Robin Vreuls, tsk tsk tsk :P

Je vergeet 1 van de basisregels van de PowerMod, de prime directive zo'n beetje :P

De Powermod zal zijn l33t sk1lzZ alleen gebruiken om situaties op te lossen die 'beyond all repair' zijn voor de normale moderators :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

Wouter Tinus schreef op 17 augustus 2002 @ 09:56:
Robin Vreuls, tsk tsk tsk :P

Je vergeet 1 van de basisregels van de PowerMod, de prime directive zo'n beetje :P

De Powermod zal zijn l33t sk1lzZ alleen gebruiken om situaties op te lossen die 'beyond all repair' zijn voor de normale moderators :).
&$*@%$ Dat wilde ik net gaan zeggen :D

De PowerMods hebben dat dus zelf in de hand ;)

En daarnaast heeft polaris ook een punt. Met de PM zou het niet afgelopen mogen zijn hoewel het ook de bedoeling is dat chronische mismodjes (hopelijk) gevonden gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Het kwam er toch op neer dat de PM alleen 'op verzoek' actief werd. Een veel belangrijker iets lijkt me dan om mensen duidelijk te maken dat/wat de/ PM (er) is, en hoe ze em aan het werk kunnen trappen :+

Trouwens Azrael, het draadje wat jij stokoud noemt is misschien wel stokoud, maar bevat nog steeds de uitgangspunten en wensen voor de PM, en die zijn nog steeds actueel.

Wat me trouwens bij de volgende vraag brengt, namelijk of er iemand is die als aanspreekpunt fungeert voor RobinVR tegen de tijd dat hij met de implementatie begint, mocht hij vragen hebben?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Ik denk dat de PM alleen TMF meer in het zonnetje zal zetten. Mensen zullen iets hebben van 'verdorie, dat modsysteem is er ook nog' en misschien zelfs meer gaan modden.

Nee, ik ben niet bang dat er minder gemod gaat worden. Kan dat trouwens wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Renegade schreef op 17 augustus 2002 @ 11:01:
Het kwam er toch op neer dat de PM alleen 'op verzoek' actief werd. Een veel belangrijker iets lijkt me dan om mensen duidelijk te maken dat/wat de/ PM (er) is, en hoe ze em aan het werk kunnen trappen :+

Trouwens Azrael, het draadje wat jij stokoud noemt is misschien wel stokoud, maar bevat nog steeds de uitgangspunten en wensen voor de PM, en die zijn nog steeds actueel.
Dat zou kunnen maar ik vroeg me af waarom het nu opeens relevant is want blijkbaar is het (absoluut) geen nieuw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Het idee an sich is ook niet nieuw, alleen zaten we te wachten op de implementatie, want voor zover ons bekend was, kon was de code van Femme zo complex dat alleen hijzelf dit soort implementaties kon doen. Aangezien RobinVR het nu gaat doen, is het verhaaltje weer iets actueler geworden. :)

Overigens Nettie, ik weet niet of de PM automatisch een stimulans is voor TMF. WIj leggen die link veel eerder dan de overige frontpage bezoekers/modders (althans, dat denk ik :P)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Hoe kom ik er dan in GoTsnaam erbij dat de PowerMod alle reacties gaat vastzetten :?

7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Robin Vreuls schreef op 17 augustus 2002 @ 18:16:
Hoe kom ik er dan in GoTsnaam erbij dat de PowerMod alle reacties gaat vastzetten :?

7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7
Ik heb het nog nooit gezegd, maar:

lay off the drugs

:+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh.. is deze vraag na bijna 3 jaar van loodzware development aan de powermod niet wat voorbarig? >:)

We zullen het vanzelf wel zien denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Overigens Nettie, ik weet niet of de PM automatisch een stimulans is voor TMF. WIj leggen die link veel eerder dan de overige frontpage bezoekers/modders (althans, dat denk ik :P)
Naar wat ik begrepen heb zal de PM met enig trompetgeschal geintroduceerd worden. Ik denk dat er wel een .Plan zal komen, en dat daarin TMF wel genoemd zal worden, en hopelijk niet zo'n beetje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook helemaal niet bang voor dat er minder gemod zal worden,
en wat SeeMann ook al zij, naar zo'n lange voorbereiding en bedenkingstijd zal het nu allemaal wel lekker gaan lopen.

natuurlijk altijd afwachten wat het uiteindelijke resultaat is he!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Zo hoor je er niks over, en zo ist weer een actueel onderwerp hier binnen de TMF kantine.

De powermod is natuurlijk voor TMF een blijde boodschap, echter is het afhankelijk van de bombarie die eraan meegebracht gaat worden t.o.v het grote freelance modleger of hij invloed zal gaan hebben op het modgedrag.

Je kan meerdere kanten uit:
- De PM is gearriveerd, dus wij hangen onze modereer punten knapzak aan de wilgen.
- De PM is er, echter doet ie alleen in het ergste geval een ingreep, dus wij modden eerst door
- De PM is aangekomen, en we laten hem onder het afdakje staan te verroesten en lossen lekker alles zelf op. (Onder het motto: modden voordat de PM eraan te pas moet komen)
- De PM komt niet (of laat lang op zich wachten)

Indien de mensen er goed van doordrongen zijn dat de PM een noodgreep op het laatste moment is en zij de juiste mentaliteit met zich meedragen dat het "hun verantwoordelijkheid" is dat alles op de juiste score komt zal er niks mis gaan.

* Sundead denkt dat het wel de goeie kant uit zal vallen, misschien even wennen, maar als wij er consequent mee omgaan en niet te veel met de PM rechttrekken (dus eerst alle andere opties afgaan)

Dan zie ik nog wel wat hoop hangen.
En ach, ik ben een optimist, dus.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We gaan iig proberen om het in de .plan heeeeeeel duidelijk te maken dat men gewoon door moet blijven modden :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

[Super-kwikke-aan-de-late-kant-vanwege-holidays-and-stuff reply]

Wat mij betreft doet de PM goed werk als het merendeel van de bezoekers nauwelijks merkt dat hij aanwezig is. Vergelijk het maar met een scheidsrechter bij <*insert your game*>. Meestal heeft deze een sterke wedstrijd gefloten als hij niet opvalt en slechts indien nodig corrigerend heeft opgetreden met eventuele nadiscussie op de beeldbuis (lees TMF). De wedstrijd (wat overigens niet goed klinkt in deze) tussen reacties en moderaties moet zoveel mogelijk gewoon blijven doordraaien zoals nu, waarbij mogelijk het modsysteem zelf nog bijgetuned moet worden en de PM treedt dan alleen op als dit samenspel tekort schiet. Mocht dit optreden te vaak voorkomen (te vaak is nader te bepalen verhouding ;) ) dan zit er iets fout in het modsysteem IMO.

[/Super-kwikke-aan-de-late-kant-vanwege-holidays-and-stuff reply]
Pagina: 1