DVD speler zonder support voor cd-r beter ?

Pagina: 1
Acties:

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 06:49
Mijn pa heeft een tijd terug een Sony DVD speler gekocht, ik weet helaas niet welk model :/. Nu is het zo dat die DVD speler geen cd-r's ondersteund (kunnen simpelweg niet afgespeeld worden). Nu vertelde hij mij dat hij daar met opzet voor had gekozen, omdat hem in de winkel (Stassen als ik me goed herinder) was verteld dat de kwaliteit van spelers die geen cd-r ondersteunen hoger is.

Nu wil ik dit graag gelofen (hoewel me pa r niet echt veel verstand van heeft). Maar nu vraag ik me af hoe dit kan? Heeft dit iets met de diepte waarop de laser moet werken te maken?

Wie kan er opheldering geven?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Volgens mij is dit echt grote onzin, waarschijnlijk wilden ze graag een Sony dvd speler kwijt en onder het mom 'it's not a bug, it's a feature!' zullen ze dit verhaal wel verzonnen hebben. Er zijn vele goede (zowel dure als goedkope) dvd spelers die perfect cd-r's ondersteunen, dat Sony dat vaak niet doet is algemeen bekend (geloof dat de laatste generaties Sony het al wat beter doen op dat gebied, maar weet 't niet zeker). Misschien om zo het kopiëren van cd's te ontmoedigen, Sony heeft immers ook nogal wat belangen in de muziek industrie.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:22
Tssss, die verkopers toch hé ;)

• Mafioso
hmm das wel erg genaaid.Kan me niet voorstellen dat die lui bij Stassen zo hun klanten proberen te naaien eerlijk gezegd, die enkele keren dat ik daar was vond ik het een erg fijne winkel.

Tis toch erg jammer omdat me pa de dvd ook gebruikt als primaire cd-speler, nu heeft hij ook nog wel een redelijke gewone speler staan, maar daar is niet echt plaats voor, en is zwart itt de rest (das nl zilver), en staat dus nie echt mooi.

Niemand die mij het tegengestelde kanb vertellen ? :/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Naaien is misschien het verkeerde woord, maar ik denk dat de verkoper gewoon niet wist waarom die sony[s dat niet kunnen (wie weet dat wel?). Sommigen denken omdat sony dat expres gedaan heeft (vrij wazig wel dan), maar dat betwijfel ik.

Die sony's zijn ook allemaal gewoon dual-laser, net als alle andere DVD spelers, dus daar zit geen winst in (een laser is goedkoper >> meer geld voor de rest van de speler >> betere DVD only speler)... Dus ik denk dat de verkoper gewoon met een mond vol tanden stond en je pa perse een reden wilde weten (klanten willen dat zoooo graag vaal :X)...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik ben (parttime) verkoper en ik ben bang dat ze je vader voor de gek hebben gehouden hoor.
Ik zie het bij mijn collega's namelijk ook vaak gebeuren. Het is hoogstwaarschijnlijk een overjarige model (van vorige reeks, niet lente/zomer 2002) en die willen ze in alle winkels zsm. kwijt zodat ze EEN nieuwe daar in plaats van kunnen zetten. Zo gaat dat in dat wereldje.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat je vader zeker wel een goede dvdspeler heeft gekocht. Het feit dat hij in de winkel al te horen kreeg dat de dvdspeler geen cd-r's afspeelt duidt er op dat je vader dat niet zo'n bezwaar vindt en ik denk dat hij nu toch wel tevreden zal zijn met zijn aankoop. Qua beeldkwaliteit is er verder nauwelijks (waarneembaar) verschil, of je nu een Sony, JVC of een Philips neemt.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

[quote]Mafioso schreef op 17 augustus 2002 @ 02:09:
Mijn pa heeft een tijd terug een Sony DVD speler gekocht, ik weet helaas niet welk model :/. [quote]

kijk toch ff welk model het is,
DVP-??,
zal idd om een ouder model gaan, die ze kwijt moesten.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Mafioso
kijk toch ff welk model het is,
DVP-??,
zal idd om een ouder model gaan, die ze kwijt moesten.[/quote]

Me pas woont niet meer bij ons in huis, en ik kom r niet zo heel vaak, maar zodra ik daar ben zal ik dat idd doen.
Pagina: 1