Downloadlimiet Cistron abo's

Pagina: 1
Acties:

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:15
Op de Cistron site staat het volgende over de downloadlimieten van de abo's:

512 kbps /256 kbps 10 GB
1024 kbps 512 kbps 20 GB
2048 kbps 512 kbps 35 GB
7800 kbps 512 kbps 100 GB

Mijn vragen hierover:
- Wat gebeurt er als je over de limiet heengaat?
- Moet je extra GBs apart betalen en zoja, hoeveel kost dat?
- Zijn ze hier streng mee?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Krijg je een brief, waarschijnlijk doen ze niet zoveel als je er weinig overheen zit.

Kijk op verder op hun site voor meer info :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het kost geloof ik (bij de business abbo's) 6,50 per 50gb.

Wat ik er van hoor zijn ze er totaal niet streng mee, maar je moet natuurlijk niet als je het 512 abbo heb 60gb gaan downe 3 maanden achter elkaar, want ik denk dat je dan wel een brief/mail krijgt.

• -Moondust-
Op hun site zie ik alleen staan:

Deze limiet geldt voor al het verkeer ongeacht de oorsprong of bestemming. Om het totaal te berekenen wordt ingaand en uitgaand verkeer bij elkaar opgeteld. Wat er gebeurt als u structureel over de limiet heengaat is nog niet helemaal duidelijk, maar u zult niet zomaar met onverwachte kosten geconfronteerd worden. Wellicht schroeft Cistron de snelheid tot het einde van de maand terug naar 64 kbit/sec en biedt u de optie om tegen bijbetaling de snelheid weer terug te zetten naar het normale nivo. Hierover wordt nog nagedacht, er is nog een paar maanden praktijkervaring nodig om een duidelijke policy te formuleren.

• -Moondust-
Kijk, in principe ben ik uitermate tevreden met 1024 down en 512 up, maar ik ben bang dat ik ver over die 20GB heenga. Het zou best kunnen dat ik tegen de 100 GB per maand aan zal zitten. Als het 6,50 euro per 50GB extra is, dan vind ik dat prima. Het liefst hoor ik van iemand met praktijkervaring wat de gevolgen zijn van de overschrijding van downloadlimiet. Speculaties heb ik denk ik niet veel aan, hoe goed bedoeld ook.

Verwijderd

Het probleem is dat die mensen er niet zijn :) Cistron heeft tot nu toe geen reden gezien mensen aan te pakken

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Crazy D

I think we should take a look.

Cistron doet er op dit moment nog niet zo bar veel aan, tenzij je consequent de limiet overschrijdt, maar als je dan consequent 21Gb ipc 20 binnen haalt, zullen ze niet moeilijk doen.

Exact expert nodig?

• Xandrios
  • Laatst online: 11-08 19:02
-Moondust- schreef op 17 augustus 2002 @ 02:01:
Kijk, in principe ben ik uitermate tevreden met 1024 down en 512 up, maar ik ben bang dat ik ver over die 20GB heenga. Het zou best kunnen dat ik tegen de 100 GB per maand aan zal zitten. Als het 6,50 euro per 50GB extra is, dan vind ik dat prima. Het liefst hoor ik van iemand met praktijkervaring wat de gevolgen zijn van de overschrijding van downloadlimiet. Speculaties heb ik denk ik niet veel aan, hoe goed bedoeld ook.
Volgensmij kosten de extra GB-tjes bij de "gewone" pakketten wel wat meer dan €6.50 per 50GB.
Ik dnek dat als je 100GB wilt gaan downloaden, je mischien beter een prof. pakket kunt nemen...
OF gewoon het duurste pakket, waar een 100GB limiet bijzit :P

• -Moondust-
Hmmm, vinnik toch lastig, want zo'n MAXX abo kost wel 90 euro per maand als ik per jaar betaal en al die downloadsnelheid heb ik niet per se nodig. Ik vind 1024 kbps meer dan genoeg.

Als er mensen zijn die ook een Cistron abo hebben en regelmatig over de limiet heengaan, laat het ff weten.

Verwijderd

Niemand is nog over de limiet gegaan van maxx lees ik in de nieuwsgroep. Ik zelf wel met 1024 maar dat was 5 gig. Doen ze niet moelijk over :)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Moondust, jij zegt dat je in een maand 100gb download. Nu vraag ik me echt af hoe je daar in hemelsnaam aan komt.

Ik heb hier adsl basic xs4all (512/128) en we zitten hier met 3 mensen in het huis, ik mijn pa en mijn zusje.

Ik surf veel en snachts dan download ik gewoon de gebruikelijke warez/films enz.
Mijn zusjes die download echt veel mp3's enzow en videoclips (dies helemaal muziek gek).
Mijn pa die download niet zoveel, maar die heeft heel vaak webcam gesprekken wat dus ook wel wat verkeer inneemt.

En met dit hier thuis is de hoogste piek 35gb geweest, nu vraag ik me af hoe jij in je 1tje aan de 100gb komt.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 17-08-2002 12:48 . Reden: Typo ]

• Crazy D

Crazy D

[Airwolf] schreef op 17 augustus 2002 @ 12:46:
En met dit hier thuis is de hoogste piek 35gb geweest, nu vraag ik me af hoe jij in je 1tje aan de 100gb komt.
:D ik ben tot de 75Gb gekomen ;) Moet ik wel bijzeggen dat de 2/3 van de mp3s die ik binnenhaal weer gedownload worden bij mij door iemand anders :) Maar ja, als je 100Gb limiet hebt dan download je nog weleens iets wat je anders niet gedaan zou hebben. Of je download iets nog een keer omdat je met je stomme kop de verkeerde (volle dus) dir delete |:( (en dat was net met de doors movie :D dik 2 Gb...) (voordeel dus van een fixed limiet zoals bij Cistron, je kan gewoon leechen tot je aan de limiet zit... imho beter dan een fup...).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Klopt het is duidelijk en je wordt niet voor het blok gezegd zoals bij de kabelaanbieders

• -Moondust-
Just in case, ik geef een extreem voorbeeld om mijn point duidelijk te maken. kan best dat ik hooguit 30GB haal, maar das dan wel 10GB teveel voor een 1024 abo, snappie! Ik wil oa een ftp gaan opzetten mp3s & films sharen. Als er dan 's nachts de hele nacht wordt gedownload van mij, dan gaat het erg hard. Vandaar dat ik dus ff aan het informeren ben hoe dit bij Cistron precies werkt. Lijkt me lullig als ik aan mijn limiet zit en ze sluiten de boel ineens af ofzo.

• Crazy D

Crazy D

Op dit moment doen ze dus nog niet zo bar veel, en cistron kennende zal je niet opeens je verbinding kwijt zijn. Ik verwacht eigenlijk dat ze de keuze gaan geven: gecapped op een paar kb/s de rest van de maand doorkomen, kun je iig nog mailen een beetje inetten, of bijbetalen. Maar ja, nogmaals, Cistron zelf zegt dat ze dat op dit moment gewoon nog niet weten. Kijk anders eens in cistron.broadband, en leg het ze voor. Eens kijken hoe erop gereageert wordt.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Als je eens in de zoveel tijd over de download limiet zit zeggen ze er niets van. Heb vorig week toen ik mijn Cistron maxx aanvroeg :) erover geïnformeerd. Ik vond de 1024/512 abo te weing limiet had vergeleken met de 7800/512 abo, dus vroeg ik of je er ook bovenop mocht zitten. Dit was geen probleem als het maar niet elke maand gebeurde, want er schenen mensen te zijn die een 2048/512 abo namen en zich niet hielden aan de 35GB en veel meer elke maand trokken. Neem een Cistron Maxx hoef je geen zorgen te maken dat je teveel download ;). Er is trouwens nu ook een korting van 119 euro geloof ik :)

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

[Airwolf] schreef op 17 augustus 2002 @ 12:46:
Moondust, jij zegt dat je in een maand 100gb download. Nu vraag ik me echt af hoe je daar in hemelsnaam aan komt.
...
.
Heb een tijdje mogen genieten van 8mbit adsl van de universiteit Twente. En ik verzeker je 100gb in de maand is dan echt niet veel. In het begin zat ik in mijn eentje op 10GB per dag... Uiteraard zakt dat snel, maar we waren met zijn 5-en en ik weet niet pcies hoeveel de anderen trokken, minder dan ik maar toch zeker wel 1 GB per dag, ik zat misschien op 2GB dag. Dan kom je met zijn 5-en dus op 6Gb/dag --> 180GB maand.

• Xandrios
  • Laatst online: 11-08 19:02
Oscar28 schreef op 17 augustus 2002 @ 18:42:
[...]

Heb een tijdje mogen genieten van 8mbit adsl van de universiteit Twente. En ik verzeker je 100gb in de maand is dan echt niet veel. In het begin zat ik in mijn eentje op 10GB per dag... Uiteraard zakt dat snel, maar we waren met zijn 5-en en ik weet niet pcies hoeveel de anderen trokken, minder dan ik maar toch zeker wel 1 GB per dag, ik zat misschien op 2GB dag. Dan kom je met zijn 5-en dus op 6Gb/dag --> 180GB maand.
ja oke, maar jij deelt een verbinding met 5 man ipv 1 :P

En 1GB per dag...dat houd je nooit vol....na een tijdje wordt dat wel minder...zal snel richting de 250-500MB gaan per dag hoor ;)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18

Rival24

I'll Be Back

Jeetje, als ik dit zo hoor is dit wel een héél erg goede provider. T lijkt wel alsof jullie betaald krijgen voor deze reclame :+. Anyway, ik denk dat cistron op deze manier heel erg goed bezig is. Beetje offtopic maar ik erger me hier kapot aan kabelfoon.

• -Moondust-
Neem een Cistron Maxx hoef je geen zorgen te maken dat je teveel download . Er is trouwens nu ook een korting van 119 euro geloof ik
Mijn vrouw vindt dat wat minder, omdat ze bang is dat ik teveel ga internetten als er geen limiet op zit. En eerlijk gezegd vind ik dat niet eens zo gek bedacht hoor. Heb heel wat internetverslavingsjaren achter de rug. Ik heb er alleen een hekel aan dat ik wellicht tegen een limiet aanloop, maar aan de andere kant kan ik toch gewoon beginnen met 1024/512 en kijken. Als het niet genoeg is, kan ik kosteloos naar een MAXX-abo. Jammer is alleen wel dat ik dan die korting van 119 euro misloop. Met een 1024/512 abo krijg je maar iets van 60 euro korting op de aanschaf.

Iedereen bedankt voor de reacties so far!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
als je vrouw dat toch een limiet wilt hebben; is zo'n fair-use limiet waarschijnlijk wel wat; @home is daar hier heeeeel fair mee :)

• -Moondust-
Geen @home hier, alleen Chello...maa ik heb mijn zinnen al gezet op Cistron. Lijkt me een goed bedrijf! :)
Pagina: 1