MrRudi schreef:
Mensen die TOS onderaan pleuren zijn allemaal broekies die die tijd niet hebben meegemaakt dat een draadloze telefoon science fiction was en je rijk moest zijn om een computer te hebben zeker?

Tjah (1), ander tijdsbeeld he? 't Heeft gewoon zo'n sixties-kitch-cult sfeertje... je moet er bij geweest zijn zullen we maar zeggen.
Hetzelfde verschijnsel begint zich trouwens al voor te doen bij het eerste seizoen van TNG... de uitstraling is zo ACHTERHAALD (en dan heb ik het nadrukkelijk niet over de special effects).
Ik heb TNG zelfs jaren in de ban gedaan omdat een of andere kale engelse homofiel die goeie ouwe Kirk dacht te vervangen

Ik ben inmiddels bekeerd voordat iedereen over me heen valt. Ik blijf er alleen bij dat ze Q weg hadden moeten laten maar daar schijn ik ook alleen in te staan. Ik zit wel met spanning op het 2de seizoen van Enterprise te wachten, ik vond het eerste seizoen erg leuk!
Tjah (2), er zijn wel meer dingen in het ST universum geintroduceerd die er beter uitgelaten hadden kunnen worden.
Trouwens, en ik kwoot JLP: Homofiel?!
En on-topic, ik ben benieuwd, ik begin eigenlijk wel een beetje genoeg te krijgen van TNG spellen en films...move on goddamnit. Het enige trekkie spel dat ik nog wel eens speel is BotF trouwens, dus ik zal wel geen kenner zijn

Hmmm... da's een van de weinige spellen die de Trek license waard zijn. Jammer van de bugs en slecht uitgewerkte interface... Microprose is ook niet meer wat het geweest is.
Apache schreef:
[...]
DS9 eerst, fuck man, voor die oorlog met de dominion was het nog saaier dan theevisite met m'n tante

Ik zou die populistische opvatting helemaal de grond in kunnen trappen, maar ik doe het niet omdat iedereen recht heeft op 'n eigen mening - ook al is die slecht onderbouwd.
Wat DS9, in tegenstelling tot ALLE andere series (op ENT na), heeft is - magisch woord - CONTINUITEIT. Het is geen verzameling losse afleveringen zonder overspannende verhaallijn zoals VOY (

). Een ander element dat DS9 uniek maakt is CHARACTER DEVELOPMENT: na
2 jaar weten we meer over bv. Morn (niet eens lid van de main cast!) dan na
7 jaar over Harry "eternal ensign" Kim. DS9 toont ons een totaal verschillende wereld: niet die ziekelijk perfecte van TNG, maar een grimmigere, donkere, ==>> realistischere <<== waarin gewetensvragen onbeantwoord blijven -- aan de kijker overgelaten dus (bij TNG en VOY wordt *altijd* een antwoord voor je gekozen en vervolgens door je strot gedouwd).
Laat ik het maar niet hebben over het algemene niveau van VOY afleveringen - achterlijk hoge gehaltes onzinnig technobabble, deus ex machinas die aan de lopende band worden gebruikt, resetbuttons, de oneindige hoeveelheid shuttles die dat schip aan boord schijnt te hebben, het compleet tegenstrijdige karakter van Janeway... nah, ik heb voorlopig genoeg gezegd.
[/betoog]