Toon posts:

[XP] Harddisk activiteit enorm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms is de harddisk activiteit enorm, ook al heb ik geen programma's draaien. Vandaag wilde ik eens gaan defragmenteren (was hard nodig na een jaar ;)), maar telkens als het defragmentatieproces (leuk scrabblewoord >:)) startte of resume'de dan ging het alleen maar in het begin erg vlot. Na een paar seconden was het niet meer vooruit te branden en na op pauze geklikt te hebben, ging de harddisk enkele minuten vrolijk op volle snelheid door. Er is dus duidelijk nog een ander proces bezig terwijl er gedefragmenteerd wordt. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Heb al naar oudere onderwerpen gezocht en vond alleen deze:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/424513

Was echter niet erg verhelderend. Iig, defragmenteren neemt op deze manier wel erg veel tijd in beslag.

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Virusscanner al eens uitgezet (en gecontroleerd dat ie echt weg was in task manager)? Die deed bij mij heel moeilijk als ik bijv. Cleandisk startte... Die scanner controleerde elk bestand dat geopend werd, en Cleandisk opende ALLE bestanden op de harde schijf... kostte meteen een halfuur extra :z

Ik denk echter dat tijdens de defragmentatie zelf een virusscanner er niet tussen komt, dus waarom dat zo langzaam gaat weet ik ook niet :)

Je kunt dit eens proberen:
Internet kabel eruit, alle programma's afsluiten (ook uit system tray), en dan defragmenteren...

Of dit:
DiskMon en FileMon downloaden van SysInternals... dan kun je precies zien welk programma de harde schijf gebruikt...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

Xp is safe mode starten.

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkabel had ik al afgekoppeld, virusscanner uitgezet en alleen de systeemservices die windows nodig heeft, draaien op de achtergrond. Heb er trouwens alleen last van als de harddisk wordt gedefragmenteerd.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hoe vol is je disk? Eigenlijk mag je een disk niet voller maken dan ongeveer 70%. Daarna gaat ieder proces zichzelf in de weg zitten en wordt het steeds lastiger om nog ergens een gaatje te vinden

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Nog ongeveer 40% vrij, dus dat kan het probleem niet zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer toch maar eens in safemode te starten en dan de defraggen

(mischien heb je wel een virus ??)

Iperf

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 21:19
Als ik mijn schijven defragmenteer (40 + 80 gig) dan is ie daar rustig 4 a 5 uur mee bezig. En als je hem dan idd pauzeert dan gaat ie nog even door (finishing touch) Maar het defraggen duurt dus wel even.

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1