Toon posts:

p1 nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een p1 en daar is nu een pinnetje vanaf gebroken. Hij start bijna windows op, maar halverwege stopt ie door een error (duh). Boeiend zul je misschien zeggen maar het zou wel m'n servertje worden.

Kan ik dat pinnetje ook vervangen door ijzerdraad? Gewoon een stukje in de socket schuiven en zorgen dat ie contact maakt, maar is ijzer ook goed inplaats van het materiaal waar de originele pinnetjes van gemaakt zijn?

Verwijderd

Tja in mijn ogen lijkt zoiets mij wel een oplossing, ik krijg zoiets meestal wel voor elkaar thuis :)
Zolang het maar geleid lijkt mij.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
anders gebruik je een stukje naald ofzo, dat buigt niet de verkeerde kant op. Zal denk ik gewoon werken.

Verwijderd

ik geloof dat het originele pinnetje van koper (of een legering met koper) is. Ik zou zeggen go where no man has gone before! en probeer het gewoon.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
idd gewoon proberen (en anders heb ik nog wel een p1 120mhz over die op 133 loopt :P,(voor 20€ that is)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

ik zou zeggen :

hij is toch stuk

probeer het

Verwijderd

Topicstarter
Mad_Jack schreef op 17 augustus 2002 @ 00:15:
een p1 120mhz over die op 133 loopt :P,(voor 20€ that is)
Zijn die dingen nog zoveel waard?? Kheb net 3 p1's geruild tegen een waardeloze cyrix. :(

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je kan natuurlijk ook ls je het pinnetje bewaard hebt proberen deze er weer op vast te solderen. Ze zijn inderdaad van koper, en koper is goed te solderen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op 17 augustus 2002 @ 00:21:
Je kan natuurlijk ook ls je het pinnetje bewaard hebt proberen deze er weer op vast te solderen. Ze zijn inderdaad van koper, en koper is goed te solderen.
Tja, probeer dat maar is te vinden in een kamer met tapijt. ;(

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 00:18:
[...]

Zijn die dingen nog zoveel waard?? Kheb net 3 p1's geruild tegen een waardeloze cyrix. :(
nee dat zijn ze niet

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Heb hier nog een p166 liggen, die mag je voor de kosten van het sturen hebben...
En dan wil ik jouw oude ook hebben :P kan ik daar sleutelhanger van bouwen :P

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Ja? Als ie het nog doet zeg ik geen nee, mits ie mmx is natuurlijk.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik heb hier ook wel een aantel p1's liggen

Verwijderd

Topicstarter
Zit er ook nog een 200 mmx tussen? Ik wil wel ruilen tegen een cyrix 266 +.

Verwijderd

Wrom wil je eigenlijk nog een P1 redden?

PS, ik heb nog wel een P1 200Mhz MMX liggen hier... met nog een beetje koelpasta eraan, voor de rest Z.G.A.N ... ik gebruik 'm niet meer sinds de mobo waar ie op moet dood is.. wat biedt je? :)

Verwijderd

Topicstarter
3 euro? En een mooie p1 133 sleutelhanger ;)

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik dacht dat ik nog een 233MMX had liggen maar ik kan hem nu niet vinden, ik zal dinsdag effe beter kijken (ga morgen voor 3 dagen naar Maastricht).

Als ik hem heb liggen kan je hem krijgen (voor nob)

Verwijderd

lol :) Hmm... hoeft niet joh..

Stuur me je adres maar door en ik stuur 'm op. In een mooie envelop, of een andere manier dat ie niet kapot kan gaan, anders krijg je 't zeflde effect met een kapot pinnetje :P
Stuur maar naar: creepsworld@creepsworld.com

Dan stuur ik 'm morgen op, of zodra ik een veilige manier heb gevonden om 'm op te sturen (doosje, piepschuim) moet wel lukken sinds ik hier nog een zooi heb liggen van mijn nieuwe PC

Verwijderd

Topicstarter
Eeey dat zou aardig zijn, thx. Als je 'm kan vinden, stuur ik wel een brief met een brief erin met naam en adres. Wel zo makkelijk.
Stuur me je adres maar door en ik stuur 'm op. In een mooie envelop, of een andere manier dat ie niet kapot kan gaan, anders krijg je 't zeflde effect met een kapot pinnetje
uhh, straks heb ik 2 pentium mmx'en. Maar eh 233 mmx voor nop en 200 voor 3 euro?

Verwijderd

ik heb 'm gevonden.
als jij me ff een email stuurt met je naam en adres ofzo, of iig adres, dan stuur ik 'm morgen op.

en nee ik ga je niet stalken, ofzo, wees maar gerust.. ik ben een 17 jarig jongetje

Ik hoef er niks voor terug! ik ben blij dat ik er vanaf ben, hij ligt toch maar in de weg.. kan er niks meer mee! tis dus voor de duidelijkheid:
Pentium 1 - 200Mhz MMX

Verwijderd

Topicstarter
Ow mag ik dan wel je email, of als je het hier niet wilt geven, stuur maar naar elzared@planet.nl

Edit:

Check je mail...

Verwijderd

creepsworld@creepsworld.com

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

pak een soldeerbout met kleine punt en soldeer er een stukje naald op ofzo.. moet werken zou neit weten waarom niet

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, hier ligt nog een AMD K6 166MHz weg te rotten in case je niet van Intel houdt ;)

Prijs: Mailtje sturen en op komen halen :P

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Aetje schreef op 17 augustus 2002 @ 02:58:
Mja, hier ligt nog een AMD K6 166MHz weg te rotten in case je niet van Intel houdt ;)

hebben die AMDtjes ook al MMX support? >:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 03:33:
[...]

K6 wel ja :z

Oslik blyat! Oslik!

• Aetje

Aetje

Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 03:33:
Ja. De K6-2 heeft zelfs 3DNow!, dat is waarom ik nu een K6-1 over heb lol... Mijn gigabyte plankje in me oude bak vrat na een bios upgrade ook een K62-450 (die helaas maar op 366 loopt: Max mamaplank speed.)

Forget your fears...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aetje schreef op 17 augustus 2002 @ 05:54:
[...]

Ja. De K6-2 heeft zelfs 3DNow!, dat is waarom ik nu een K6-1 over heb lol... Mijn gigabyte plankje in me oude bak vrat na een bios upgrade ook een K62-450 (die helaas maar op 366 loopt: Max mamaplank speed.)
Ooit geprobeerd die multiplier op 2 te zetten ipv 5.5, dan trek je iig 400MHz (K6-2 boven de 400 mapt 2.0x automatisch naar 6.0x)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 17 augustus 2002 @ 02:58:

Sorry ik heb net al een p1 200 MMX van wiegje gehad, maar btw thx voor het aanbod :) .

• Aetje

Aetje

dion_b schreef op 17 augustus 2002 @ 13:10:
Ooit geprobeerd die multiplier op 2 te zetten ipv 5.5, dan trek je iig 400MHz (K6-2 boven de 400 mapt 2.0x automatisch naar 6.0x)
Hee! Dat is een tip! Ga ik meteen proberen!

Forget your fears...

• Aetje

Aetje

dion_b schreef op 17 augustus 2002 @ 13:10:
Helaas loopt dat niet stabiel op m'n Gigabyte GA586 TX2 mamaplankje. Naja, dan maar op 5,5 houden...

Forget your fears...

Verwijderd

Whahaha die cyrix was van mij en je mag m lekker houden want het was me toch een &*%%$^$zooi.
bedankt voor de P1's enneuh... we kunnuh t nog wel eens worden denk ik over een tread dude... }) Een 2 MB videokaart uit die bak van jou tegen een ehmm 95 MHz P1 (ken je wel overclocken tot 133 hoor).

PS. heb je je Cyrix nu alweer uit je project techniek gesloopt? :9~

Verwijderd

o heb je al 'n P1 200 MMX................ had je me niks over verteld :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Paitor schreef op 17 augustus 2002 @ 00:32:
Heb hier nog een p166 liggen, die mag je voor de kosten van het sturen hebben...
En dan wil ik jouw oude ook hebben :P kan ik daar sleutelhanger van bouwen :P
Eej, is dat een P166 zonder MMX ??
Pagina: 1