Sonique vs. WinAmp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55
ik heb samen met een paar vrienden een probleem :

we blijven het maar oneens welke media player nu het beste is
ik en pSycho_Y2K vinden Winamp het beste terwijl een (niet op tweakers geregistreerde) vriend van ons blijft volhouden dat Sonique het beste is en winamp dus ook op ALLE vronten de grond in trapt

jullie meningen plz

(het gaat dus over de plugin loze versie van de software)
(en het gaat over het gebruikers gemak en de geluidskwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Idd, ik wordt echt ziek van die gasten die blijven volhoude dat Sonique superieur is aan WinAmp. Ik ben naturel en ben van mening dat Sonique qua kwaliteit gelijk is aan WinAmp, maar WinAmp kies ik vanwege het feit dat het een klein, snel, compact en vrij eenvoudige afspeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winamp was een eenvoudige mp3speler.... nu met al dat skin gebeuren...mja wel leuk maar niet echt overzichtelijk. ik vind toch ook wel winamp fijner om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan in ieder geval niet klagen over winamp

(de 2.xx dan, want winamp3 zuigt, en nog heel erg hard ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:55
ik vind dus zelf (ook met de freeform skin's van winamp 3) de gebruikers interface / de stabiliteit / de opstart snelheid / en het geluid veel beter dan met sonique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Hmm ja, DFX maakt het feestje weer compleet :) http://www.fxsound.com voor de leken onder ons.

edit:
Het gaat dus over de pluginloze versie, hier ging ik ff de mist in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf zo'n 2 jaar gebruik gemaakt van Sonique. Wel versie 1 want 2 vond ik kl*te. ( weet niet of het nog zo is maar goed ) Maar sinds een paar maanden bezig op Winamp. En qua geluid hoor ik het verschil echt niet. Wel vind ik dan Sonique echt veel makkelijker is als winamp. Zowel in gebruiksgemak van het afspeelmenu als de rest ( bijv. Visuals ) Ook heb ik met winamp vaker last van overslaan e.d. ( vooral bij winamp 3, met die akelige crossfader , die niet eens fatsoenlijk werkt en ook nog niet eens uit wil blijven :( ) Maar goed.... het zal een qwestie van wennen zijn denk ik, maar tot zver ga ik voor sonique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winamp is makelijker te bedienen dan Sonique naar mijn mening... Verder kan ik het niet echt beoordelen want heb sonique alleen tijdelijk moeten gebruiken toen Winamp gek deedt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:07
Sonique is heel fancy, met geanimeerde menuutjes en zo, maar als je een player zoekt die gewoon op de achtergrond muziek kan afspelen, dan is Winamp 2.xx verreweg beter, kleiner, sneller, stabieler. Bovendien ziet Winamp er ook niet slecht uit als je hem zichtbaar op je desktop wil houden...

En het fijne van die niet-freeform skins is dat je altijd weet waar de controls zitten, terwijl je dat in Winamp 3 en Sonique bij elke skin weer moet gaan uitzoeken....

offtopic:
"het zal een qwestie van wennen zijn"
"toen Winamp gek deedt"

[zeurmodus]
Dit zijn toch geen spelfouten meer, doet gewoon pijn aan de ogen... Het lijkt wel alsof iedereen op forums opeens geen Nederlands meer kan typen :?
[/zeurmodus]

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Pagina: 1