[mobo]Kan mobo pc automatisch afsluiten bij oververhitting?

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik heb iets geks meegemaakt. Mijn PC (AMD Athlon XP 1700+, 512 MB Siemens DDR, Jetway 867AS mobo) gaat uitzichzelf uit :? Windows wordt netjes afgesloten en dan gaat de PC uit. Net gebeurde het in Unreal Tournament, en heb het al eerder meegemaakt ook op een warme dag. De PC staat op een zolder waar het ongeveer 32 graden is. De PC heeft de hele dag aan gestaan.

Mijn vraag is dus: Kan het mobo een signaal doorgeven aan Windows dat er oververhitting dreigt plaats te vinden en dat het systeem daardoor wordt uitgeschakeld?

monitoring utilities voor het mobo moet ik nog tegenkomen dus dat kan ik niet controleren.

Ik heb geen speciale casefans. Enkel een Spire koeler op de processor en een ventilator in de voeding.

Thanks

[ Voor 0% gewijzigd door LollieStick op 17-08-2002 11:43 . Reden: conflictje ]

Verwijderd

Ja dat kan ja, dat doet mijn k7s5a mobo ook altijd (wist niet eens dat het ondersteund werd). Maar het kan ook iets anders zijn, kijk na zo'n spontane uitschakeling in de bios hoe warm ie is, bij 65 of 70 zal ie wel afslaan.

ps. Sinds wanneer heeft een linuxuser windows?

• LollieStick
Sinds ik Gentoo aan het compileren ben op 2 PC's en ik 1 PC nog even vrij wil houden totdat de anderen klaar zijn.

In ieder geval bedankt. Ik schrok er even van. Hoorde altijd dat de Jetway van die simpele bordjes maakte, maar dit vind ik niet echt simpel te noemen. Temperatuursensors heb ik ook nergens kunnen ontdekken op het mobo, ook niet onder de CPU socket.

Ik weet dat in Linux een mogelijkheid zit dat de processor dit doorgeeft, zou dat in Windows dan ook zo zijn?

Windows XP in dit geval

Verwijderd

Dit kan je instellen in de bios. JA dus, dat kan!

• LollieStick
Niet in mijn BIOS tenminste. Het is de nieuwste van Jetway, maar zou wel kunnen dat dit geen optie is, maar wel aan staat :)