Toon posts:

[Promedion 5600]Voel stroom door notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen

Ik heb sinds kort een Promedion 5600 notebook gekocht, maar nou valt het me opdat ik soms voel dat ik onder spanning sta door de notebook. als ik bijvoorbeeld de randjes aanraak voel ik dat er stroom uitkomt, aan de bovenkant van het scherm is het ook het geval maar dan soms erger.

De laptop is geheel van plastic dus eigenlijk zou dit toch niet moeten kunnen? Ik heb al contact opgenomen met de helpdesk en volgens hun is er niks mis. Heeft iemand soort gelijke ervaring of een oplossing? Want het doet soms best zeer na een tijdje

Verwijderd

gewoon statische elektriciteit

ligt niet aan je notebook, maar aan jezelf

probeer ff een aarding vast te nemen voor je met je notebook gaat werken

(desnoods gewoon een aardingspen van een stopcontact)

zie eens of je het dan nog hebt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:43:
gewoon statische elektriciteit

ligt niet aan je notebook, maar aan jezelf

probeer ff een aarding vast te nemen voor je met je notebook gaat werken

(desnoods gewoon een aardingspen van een stopcontact)

zie eens of je het dan nog hebt
Ik dacht daar al eens aan, maar als eerst verwarming vastpak om mezelf te ontladen en dan ga beginnen, voel ik nog steeds na een tijd die pijn doordat er stroom doorheen lijkt te gaan, ook bovenaan het beeldscherm blijft het dan. vind het echt een vaag iets..

als ik op accu zit lijkt het minder

Verwijderd

Ik zal morgen ff voor je kijken heb op de zaak namelijk een 5600 demo staan.

Waarschijnlijk zit er onder de behuizing een stalen kooi, en als er dan een lekstroom loopt dan kan je dat wel eens voelen.

btw Hoe lang doe je met de accu??

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:48

The Deaken

Nexus

Als de notebook echt helemaal van plastic is kan die natuurlijk nooit stroom geleiden :? . Ik denk toch dat UltimateCarnage gelijk heeft.
Als jij je eerst ontlaadt aan de verwarming oid en daarna weer gaa typen kan door de wrijving van je vingers (of je schoenen op het tapijt) gewoon weer statische electriciteit ontstaan en dan voel je het toch weer.
Maak (of koop) ander eens een polsbanje die je aan aarde kan bevestigen en ga dan eens weer typen.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Verwijderd

Jahoor dat is toch niet de bedoeling van een notebook.

Die moet je overal naar toe kunnen nemen en gebruiken

Verwijderd

en als je met je tong er aan voelt .. wat voel je dan? >:)

als je je wilt ontladen moet je wel een stuk blank metaal aanraken van de verwarming he, met verf er tussen werkt niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan geaardheid denk ik, mijn vader voelde het namelijk ook nadat ook hij zigt ontaard had.

Ik doe ongeveer 1,5 uur met de accu als ik zuinig ben, dat is dan wel een p4 2ghz met ati radeon 7500, 502mb ram, 40gig hd, dvd, cd/rw en een 15 inch scherm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 00:00:
en als je met je tong er aan voelt .. wat voel je dan? >:)

als je je wilt ontladen moet je wel een stuk blank metaal aanraken van de verwarming he, met verf er tussen werkt niet echt.
weet ik :), en boveop het scherm voel ik het met mijn lip het ergst, dan voel je echt gewoon schok :P, kwam er perongeluk aschter toen ik achter iets moest aansluiten en dus over het scherm heen boog

Verwijderd

Ik heb net ff gekeken naar de 5600 hier op het werk, maar kan niets vinden waar er eventueel stroom uit kan komen.

eventueel van het koelblok die je aan de linkerkzijkant kan zien, maar dan moet de overslag spanning wel erg lang zijn????

Bovendien kan ik nog geen 5600 notebook bestellen met een p4 3000 erin, meschien is dat je probleem.

De promedion site geeft ook aan tot 2400 te kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:09:
Ik heb net ff gekeken naar de 5600 hier op het werk, maar kan niets vinden waar er eventueel stroom uit kan komen.

eventueel van het koelblok die je aan de linkerkzijkant kan zien, maar dan moet de overslag spanning wel erg lang zijn????

Bovendien kan ik nog geen 5600 notebook bestellen met een p4 3000 erin, meschien is dat je probleem.

De promedion site geeft ook aan tot 2400 te kunnen.
thnx, dat 3 ghz was een typefoutje :*). maar ik had even gekeken en het lijkt nu niet meer te gebeuren nu ik speciaal beneden ben gaan zitten bij het enige geaarde stopcontact in het huis..

maarja dan moet ik dus altijd hierzitten? :(

Verwijderd

lekker zoon notebook, ik zou als ik jou was toch ff voor garantie gaan

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Klinkt misschien stom, maar apparaten met een geaarde stekker hebben niet voor niks zo'n ding ;)

Verder is het wel zo dat het LCD scherm een hoogspanning opwekt, zou kunnen zijn dat dat lekt, al kan ik het me eigenlijk niet voorstellen... :o

Verwijderd

Misschien de hoogspannings module van het TFT scherm? daar staat meestal een behoorlijke wisselspanning op om de verlichting van het TFT aan te sturen en die kan behoorlijk jeuken (ooit eens aangepakt tijdens een reparatie)

[sorry Digistorm ik had jou replay gemist jij was al een half uur eerder]

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon garantie claimen, als je het ergens anders dan thuis ook hebt en iemand anders ook (je vader).

Dit hoort niet te kunnen iig.
Pagina: 1