Toon posts:

Een kinetiz motherboard en duron cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké ik heb vanmiddag dus een duron 1,2 ghz gekocht en een kinetiz 7E mainboard (voor meer info zie www.qdigrp.com)
Het begon al meteen verkeerd, ik sluit de boel aan en er komt rook van de cpu af, goed ik terug, tja fabricage fout misschien zegt de verkoper mij.
Mainboard word getest en die is nog goed, de proc is zoals verwacht niet meer operationeel.
Goed geen probleem ik krijg een nieuwe cpu, deze zou volgens de man getest zijn en werken op mijn board en ik krijg hem dus ook al voorgemonteerd mee.
Ik thuis het koelblok erop en voor de zekerheid een voeding en kast waarvan ik zeker weet dat het werkt (dus een andere dan de eerste keer)
één lange piep en daarna niks....

Vervolgens nog een keer geprobeerd en er gebeurd niks, zwart scherm, geen piepjes.
Geheugen ook nog een paar keer verwisseld is niet het probleem.

Wie of wie weet raad?

(mijn beste raad is gewoon geen goedkope zooi kopen bij crazy hans in Rotterdam maar goed)

Verwijderd

Wow, er zijn vandaag wel veeel mensen met hetzelfde probleem including me. Je moet alles van je mobo afhalen behalve proc + videokaart + geheugen. En je bios ook is reseten. Als dat niet werkt zou ik is het moederbord los halen en op een houten plaat opstarten.

Het is goed mogelijk dat er stroom lekt of kortsluiting maakt en daarom niet opstart. Dat had ook de reden kunnen zijn van de vorige duron die rookte.

Edit:

1 lange piep is het geheugen. Dat was bij mij ook. Probeer het er is harder in te drukken of probeer is ander geheugen. Dan zal het bijna zeker wel werken.

Verwijderd

volgens mij is dat mobo toch echt gaar hoor

weet je zeker trouwens dat er een 1.2 ghz duron in past?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al als testopstelling geprobeerd op een houten plank met antistatische plastic eronder.
dus kortsluiting kan worden uitgesloten, ik heb nog niet de bios gereset, dat kan ik nog wel proberen.
En tot nu toe zit er alleen een videokaart en geheugen op samen met de proc.
Ik heb ondertussen al 3 sets geheugen geprobeerd en 3 verschillende videokaarten.

Ben een beetje ten einde raad, sowieso omdat ze mij nu doodleuk vertellen dat je maar één keer een andere processor mee naar huis krijgt en dat je daarna niet nog een keer kan ruilen :{

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:41:
volgens mij is dat mobo toch echt gaar hoor

weet je zeker trouwens dat er een 1.2 ghz duron in past?
Erg goede vraag, volgens mij dus ook niet terwijl die knakker garandeerde van wel
http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/products/K7E.htm
dit is dus de laatste keer dat ik iets bij crazy hans koop en sowieso dat ik iets koop zonder enige voorbereiding (dit is de eerste keer dat zoiets mij overkomt)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:44:
[...]

Erg goede vraag, volgens mij dus ook niet terwijl die knakker garandeerde van wel
http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/products/K7E.htm
dit is dus de laatste keer dat ik iets bij crazy hans koop en sowieso dat ik iets koop zonder enige voorbereiding (dit is de eerste keer dat zoiets mij overkomt)
daar heb je het, hij gaat maar tot 1.1 GHz

das dus je probleem

ik zou zeggen, onderclock em, maar als je niet eens in de bios komt zal dat lastig zijn

Verwijderd

Dan heb ik niet veel meer hoop voor je moederbord. Heb je ook al alle geheugen sloten een keer geprobeerd? Het ligt waarschijnlijk niet aan je cpu want hij piept, btw 2 x een verrotte cpu krijgen is wel heeel erg toeval.

Maar het moederbord heb je daar getest? Dan blijft alleen de videokaart over, probeer er is een pci kaartje in te doen. Anders moet het echt het mobo zijn, je waarschijnlijk bij het inbouwen een aantal geheugen banen gekrast/geraakt .

Verwijderd

ik zou zeggen, onderclock em, maar als je niet eens in de bios komt zal dat lastig zijn
Met streepjes kun je hem simpel underclocken, op tomshardware moet je duron intypen en even wat reviews kijken. In eentje staat welke streepjes je moet trekken met je potlood.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:47:
[...]

daar heb je het, hij gaat maar tot 1.1 GHz

das dus je probleem

Is dit zeker?
Want als dat inderdaad het geval is dan heb ik nog wel een appeltje te schillen met die verkoper.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:50:
[...]

Is dit zeker?
Want als dat inderdaad het geval is dan heb ik nog wel een appeltje te schillen met die verkoper.
ik zou inderdaad eens aan die verkoper zen oren gaan trekken (bij wijze van spreken dan ). Het hoort niet dat hij je een mobo verkoopt die niet aankan wat jij vraagt. Als hij zegt dat dat mobo een 1.2 GHz aankan, en het mobo kan dat niet aan , dan ligt de fout bij hem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:53:
[...]

ik zou inderdaad eens aan die verkoper zen oren gaan trekken (bij wijze van spreken dan ). Het hoort niet dat hij je een mobo verkoopt die niet aankan wat jij vraagt. Als hij zegt dat dat mobo een 1.2 GHz aankan, en het mobo kan dat niet aan , dan ligt de fout bij hem
Maar de grote vraag is of mijn mainboard nu nog operationeel is...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 23:56:
[...]

Maar de grote vraag is of mijn mainboard nu nog operationeel is...
waarschijnlijk wel

Verwijderd

Volgens mij moet je idd de verkoper eens duidelijk maken dat JIJ klant bent. Heb je soms ook in de winkel gezien dat het mobo en cpu werken ? Heeft vast wel aardig wat geld gekost... Heb je al een andere combinatie mobo/cpu/ram geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Hmpf volgende keer ga ik weer gewoon via tweakers pricewatch dingen bestellen via internet van een min of meer bekend merk. :(
Werkt nog altijd het beste, via tweakers heb ik tenminste altijd goeie spul ;)
Pagina: 1