Toon posts:

hulp bij upgrade systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok tweakermensen,

na jaren alleen maar te hebben meegelezen op tweakers.net is dit m`n eerste post want ik heb ff wat hulp nodig..
ik wil namelijk m`n systeem upgraden en dit mag niet teveel kosten DUHHH

ik heb nu een pII 300 op een ga440blx moederplankje met 196 mb 100 mhz geheugen.
fsb loopt op 66 mhz maar geheugen had ik al gekocht voor eventuele latere upgrades.

nu wil ik m`n mobo vga kaart(evt) en cpu vervangen...
en dit moet een amd duron 700 worden, nu is er alleen het volgende probleem dat een duron 700 alleen op 700 loopt indien ik de fsb op 133 zet toch ?? dus kan ik m`n mem niet meer gebruiken...

ok dit is het eerste probleem, nu het volgend ik heb nog een isa netwerkkaart, sb awe 64 gold en isdn kaart, maar nu kwam ik tot de conclusie dat m`n favo bordje voor m`n duron een A7V helemaal geen isa slots meer heeft, daar zit zo`n idioote amr poort of hoe het ook mogen heten voor in de plaats, juist iets waar ik niet echt veel aan heb..weet iemand nog een ander leuk bordje voor die duron met minimaal 2 isa slots ???? liefst 3 maar ik weet zelf wel dat dat niet kan.. :-((

dus tweakers help mij aub, wat voor sys kan ik het beste kopen zodat ik mijn 196 mb/100mhz geheugen nog kan gebruiken en ook nog 2 isa slots heb ???

HEEEEEEEEELP me please...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De Abit K7T heeft volgens mij wel een Isa slot, maar geen 2. Ook heeft dezemoederbord geen AMR.

Je geheugen kan rustig op 100MHz draaien op dit bord, en ook op de Asus A7V :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hee frank kan ook twee liners, maar zijn antwoord moet je gerust stellen. Op de KT133 van VIA, waarmee zo ongeveer elk socket A bord uitgerust is, kan geheugen draaien op 66, 100 of 133 Mhz. Je 100 Mhz geheugen doet het dus prima op het door Frank genoemde bord.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Abit KT7 heeft 1 isa slotje, maar ik denk eigenlijk niet dat er mobo's zijn met meer dan 1 isa...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt jongens dan word het dus dat Kbit bord, en een nieuwe netwerkkaart want die was isa en een nieuwe isdn kaart want die was ook isa...
maar hoe zit dat nou met dat geheugen ? volgens jullie kan dat dus gewoon op de bord...snap ik wel maar de duron loopt toch op 133 Mhz, hoe kan het dan dat m`n geheugen gewoon op 100 kan blijven lopen ? of zie ik nu iets verkeerd ?

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

De Duron loopt standaard op 100 Mhz hoor (eigenlijk 200 = 100DDR), dus als je je RAM op de hostclock laat draaien staat ie op 100Mhz. Met die Via Chip kan je echter ook draaien op hostclock + PCI (100+33) of hostclock - PCI (100-33).

If nothing is written below, I was the last to reply...

Pagina: 1