Toon posts:

Temperatuurverschil BIOS --> MDM5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vanavond (lees toenet) even een grondige controle van alles in de pc gedaan.. ff gekeken qua stof, kabels, of alles nog vast zat (zat iets los :)) enzo...

Maar nu tob ik met de volgende vraag rond:

Wanneer ik mijn pc aanzet en naar de BIOS ga om de temperaturen te bekijken kom ik voor de processor temperatuur ui op 40 graden bij kast open, en 41/42 graden bij kast dicht..

niks mis mee dus :)

Alleen start ik de pc nu helemaal op en ga kijk ik via het programmatje MBM5 kom ik op de megaflistastipastische (jaja :)) temperatuur van 68/69/70 graden, kast open of kast dicht.. maakt niet uit..

Nu wil ik best geloven dat er wat temperatuurverscil in zit.. maar zoveel: no way!

Dus denk ik dat dit dus compleet niet klopt... mijn vraag is: denken jullie dit ook? en zijn er andere progjes om dit in windows te meten?

Systeem:
PIV 1500 MhZ
256 RAMBUS
MOBO: 850 Pro (MS-6339),
ATX TH1 Mainbord (weet iemand welk merk dit is (voor een bios flash???)

dank u :)

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Je kan Speedfan gebruiken voor temp...

Verwijderd

Als je je hand even op de headsink houd, als ie echt 70 graden is dan verzeker ik je dat je je hand er niet lang op houd!

Verwijderd

Topicstarter
heatsink is het gedeelte tussen koeler en processor en koeler toch?
of was dat wat anders?
anyways: als ik daar aan kom is het gewoon kamertemperatuur of nog koelr (zoeker nu)... volgens mij is dat gewoon de koeler trouwens...

Hoe ziet zo'n hetsink eruit?

Verwijderd

Tussen je koeler en cpu inderdaad. Dat metalen grote ding, je voelt 'm vanzelf wel. Warm in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is dat grote metalen ding (naja.. groot.. gwoon m'n koeler...

hijs btw zo vrij koud (minder dan 20C)

Verwijderd

20 graden?? Erg frisjes, maar dan klopt er dus geen hol van die sensor. 70 gaf ie aan toch? Er kan nooit 50 graden tussen de cpu en de headsink zitten.

Dus maak je maar niet ongerust, je cpu is koel genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
:)

ikzal nog dat programma speedfan downloaden (speedfan.com?) en dan ff kijken wat die zegt :)

dank je alvast :)

Verwijderd

Kun je ook gelijk nog even zien hoe heet je harddisks zijn. Die van mij zijn meestal rond de 40 graden (IBM 80 GB 7200 RPM) maar volgens mij is dat wat aan de hoge kant. Dus 30 zal normaal zijn.

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:44

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~weerd634/speedfan.jpg

Dat lijkt er meer op..

Maar wat die Temp 3 is :) vast verdwaald

Verwijderd

Als je cpu zo heet kan worden dan maar helemaal geen koeler! >:)

Verwijderd

Topicstarter
:)

BTW: dit was met alles open :)
met dicht in in pc bureau is ie 41/42 als ik nie veel doe
Pagina: 1