SiSoft Sandra vernaggeld mijn voltage -> vastloper!

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ik heb sinds kort Sandra op me PC en draai het af en toe om naar bepaalde specs te kijken. Echter, als ik 'Mainboard information' of 'CPU & BIOS information' aanklik, gaat mijn systeem iets minder lopen. Toen ik laatst ASUS PC Probe aan had, gaf die gelijk daar na een alarm: alle voltages waren gehalveerd, al dan niet verdwenen!!! Dit zou dus door Sandra komen.
Ging laatst toch gewoon door met surfen -> na een halfuurtje gestopt, maarrr... wou niet uit schakelen. Ik resetten, geen beeld meer! Nog een keer resetten, maar dat werkte gewoon niet meer!! Toen maar powerknop, soft power-off. werkte nog wel. Na 2 min weer aanzetten (stroom ff er af gehaald) of alles nog werkte... weer geen beeld!!! Resetten EN de powerknop werkten niet meer!!! Moest hem met de I/0 knop achter de PC uit zetten, ook niet echt ideaal. Andere dag werkte alles weer, feww!

Maar ja, is dat normaal ofzo dat Sandra zo tekeer gaat?? Wat zou het anders kunnen wezen??

Use the Search Luke...

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ik zal kijken of ik het zometeen weer kan simuleren, maak ik ff een pic van het voltage-grid. Daarna gelijk resetten, wou de eerste keer nog wel werken. Tot zo, of, tot morgen... (als me PC nog wil werken :'()

Use the Search Luke...

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
nieuwe voeding?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Bij mij geeft Sabdra 2002 compleet verkeerde temps aan, 10x achter elkaar =10x verschillende temps. Ik vind Sandra 2002 dus niet echt betrouwbaar.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
ik heb ongeveer hetzelfde probleem als topicstarter, maar bij mij blijf pc dan hangen.

de cpu temp is bij mij 5 graden celsius ! :?

dikzak

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Damn, it happend again! Ik klikte op 'Mainboard Information', en Sandra bleef hangen! Normaal kreeg ik nog wel de gegevens, maar dat werkte zelfs niet meer! Heb nog snel een pic van de voltage kunnen maken en oh wee, die zijn niet goed!

Dit is de voltage zoals die normaal is...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=6273

En hier nadat ik op 'Mainboard Information' van Sandra had geklikt...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=6272

Ziet er niet echt gezond uit, dunkt me... Systeem wou weer niet afsluiten, resetten ook niet... Met powerknop uit gezet en 5 min stroom eraf gehaald en gelukkig werkt alles nu weer...
Is Sandra echt zo slecht? Blijkbaar...
Nog meer mensen met zelfde probleem met Sandra 2002?

Use the Search Luke...

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het punt ligt hem meestal in het 2x uitlezen van de sensorchip die de temperaturen en voltages weergeeft.
Meestal willen deze niet door 2 programma's tegenlijkertijd uitgelezen worden en kun je dus of die vreemde getallen krijgen of gewoon een crash van de computer.
Ik vind hetzelf dus niet vreemd dat je deze waarden hier hebt staan. Lijkt me heel erg sterk dat er iets vreemds aan de hand zou zijn. Probeer maar gewoon sandra te starten zonder een ander monitor programma op de achtergrond te hebben draaien.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Je kunt nu ook wel concluderen dat sisoft aan het blunderen is dus...
Pagina: 1