Win98 computer als bridge tussen 2 LAN's

Pagina: 1
Acties:

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:48

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Weet iemand een goed stuk software om op een WIN98 computer te draaien zodat die een bridge vormt tussen 2 LAN's?

Het is om een usb wireless adapter (WAN) aan mijn gewone LAN te koppelen.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Gaat ie alleen als router funktioneren?
Dan zou je gewoon iedere netwerkkaart aan een LAN kunnen toewijzen, daar heb je geen extra programma voor nodig. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
nou kijk: dit is de bedoeling:

De buren hebben een win98 systeem waar die wireless kaart in zit en van diezelfde compu loopt er ook een kabel naar een andere PC van hun, met een crosslink.... Nu wilde ik graag dat die computer ook bij het netwerk wordt betrokken. Wat voor software heb ik daar voor nodig?

Ik wil net zoiets als bij WinXP, dat je gewoon 2 netwerkaarten kunt selcten en dat je daar dan een netwerk brug tussen kunt maken......

Verwijderd

In princiepe zou een programma als winroute het wel moeten kunnen. Ik ben er ook mee bezig. Op die manier geef je namelijk aan dat je Win98 Wireless Lan verbinding je gateway naar de rest van het netwerk is. Je moet er alleen wel op letten dat je in dezelfde ip range blijft zitten. Maar zoals ik al zeg dat was mijn theorie en of die gaat werken........

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
heb ik geprobeert, werkt niet :(
Iemand anders nog een ander id???

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je met WinRoute werkt, dan gaat de PC als router werken, en moeten de PC's op de 2 segmenten in een verschillende IP-range zitten, en met je de PC's vertellen dat die centrale computer de router is.
Als je de PC's in dezelfde IP-range wilt hebben zitten, moet je een programma zien te vinden dat de PC als bridge laat werken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• AirX

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
mvdejong schreef op 17 augustus 2002 @ 20:09:
Als je met WinRoute werkt, dan gaat de PC als router werken, en moeten de PC's op de 2 segmenten in een verschillende IP-range zitten, en met je de PC's vertellen dat die centrale computer de router is.
Als je de PC's in dezelfde IP-range wilt hebben zitten, moet je een programma zien te vinden dat de PC als bridge laat werken.
Een bridge
Dat is ook mijn bedoeling, Weet iemand een programma die dit kan?????

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57
Windows XP :P

Ik ben zelf namelijk geen andere software tegengekomen die het kon, op WinXP na.

Verwijderd

http://www.freesco.info/freesco.org/freesco/p4.shtml (ga uiteraard terug naar content voor overzicht)
kijk zo: Afbeeldingslocatie: http://www.freesco.info/freesco.org/freesco/bridge.gif

PS: kun je al draaien op een 486/8MB (heb hier 16 MB als reserve server). Vaak PC's zonder CPU-fan dus lekker stil. Hoef je geen Pentium I of hoger voor op te offeren met 98 of zelfs XP...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

winroute ... zie faq

zorg dat het wire less gebeuren op een ander subnet zit dan moet het via de gateway en winroute knoopt de eindjes aan elkaar

Iperf

Pagina: 1